Kysymys raskaana olleille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tietämätön"

Vieras
Hei kyselisin teiltä jotka olette olleet raskaana, että millainen olo teillä on ollut raskaana ollessa silloin kun normaalisti teillä olisi kuukautiset? Itse olen ensimmäistä kertaa raskaana ja nyt mietin onko tämä minun olo normaalia vai merkki mahdollisesti keskenmenosta? Olo on semmoinen kuin olisi menkat alkamassa, kamala iskiaskipu ja mahassa juilii hieman.

alaselkäkipua oli todella paljon, myös menkkamaista vihlontaa alavatsalla. Näitä oli jonnekin rv 5+ asti. Nyt menossa 8+ ja oireena on ympärivuorokautinen pahoinvointi.

Oli menkkamaista jomotusta. Tuli pientä rusehtavaa tuhruakin mutta kaikki meni hyvin.

Keskenmenossa se jomotus muuttuu todella raastavaksi varsinkin selkäpuolelta.

Miten tuo iskiaskipu ilmenee? Tuntuuko että toiseen jalkaan vetää, sillai todella ilkeästi? Sellainen kipu voi tulla synnytyksen alkaessa, samoin keskenmenossa.
Mutta jos sulla on normaali iskiaskipu niin ei noiden muiden oireiden kannalta ole hätää. Alkoiko iskiaskipu samaan aikaan kun menkkakivut? Ja kuinka yleistä toi iskiaskipu on yleensä? Ja oletko varma että on iskiaskipu?

Mulla on epäsäännölliset menkat joten en tiedä oisko pitänyt niiden ajankohta olla milloinkin mut alkuraskaudessa oli menkkajuilintaa ihan kunnolla ja hyvin raskaus kestänyt ja viimeisellä kolmanneksella mennään =) Jos ei kivut ole rajumpia kuin menkkojen aikaan eikä verta tule niin en olis huolissani. Mulla on myös keskenmeno takana joka alkoi ruskealla tuhruvuodolla jota seurasi verinen vuoto ja sit vasta myöhemmin kivut. Oot ihan rauhassa ja muista olla stressaamatta. Olen huomannut (kans ekaa odotan) et raskaus saa mitä kummempia tuntemuksia ja vaivoja aikaan.. Kun ekaa odottaa niin ei ikinä tiedä mikä on normaalia ja mikä ei mutta jos ei tosiaan kippurassa tarvii kipujen kans olla niin ottaisin ihan rennosti =) Tsemppiä!

Yhteistyössä