Ensimmäinen lapsi keskosvauva, mites seuraavan kanssa?

Harhaanjohtaja

Aktiivinen jäsen
26.10.2008
4 581
0
36
Lohja
Esikoinen syntyi rv 32, kolmen viikon estolääkityksen ja vuodelevon jälkeen.

Tässä raskaudessa supistukset vei sairaalaan jo rv 26+4, ja nyt reilu viikko tuli siellä vietettyä..Nyt on 27+6 menossa.

Mietin tässä vaan että mahtaako pieni pysyä minkä aikaa kyydissä..Ja joo, mä tiedän ettei täällä sitä kukaan osaa kertoa..Ajattelin vaan kysellä jos täällä olis muita äitejä jotka on samassa tilanteessa joskus olleet. Mä niin toivoisin että päästäis edes tonne 34 viikolle asti yhtenä kappaleena.

itsellä esikoinen syntyi rv35 ja toinen rv37 <3 Estolääkitystä ei tarvittu, joten en sinänsä ole samassa tilanteessa. Minulla oli istukanvajaa toimintaa molemissa :(

Oliko istukassa kalkkeumaa? Mulla toi poika syntyi viikolla 36 ja istukka oli jo osittain kalkkeutunut, mutta puhetta ei ollut istukan toiminnasta tai siitä miksi synnytys käynnistyi ennen aikojaan.

mulla istukka oli kunnossa esikoisesta, ja nytkin virtaukset kuulemma erinomaiset. Vauva kasvaa ja voi hyvin, mulla ei ole tulehduksia, ei yhtään mitään mikä selittäisi tilannetta. Mulla on vaan todella supistusherkkä kohtu.

Levolla mennään nyt, ja toivon tosiaan että tässä päästäisiin paaaaaljon isommille viikoille kuin millä nyt mennään. Kohdunsuun tilanne on hyvä, mutta niin se oli pojastakin siihen asti kun yht äkkiä ei enää ollutkaan :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oliko istukassa kalkkeumaa? Mulla toi poika syntyi viikolla 36 ja istukka oli jo osittain kalkkeutunut, mutta puhetta ei ollut istukan toiminnasta tai siitä miksi synnytys käynnistyi ennen aikojaan.

Sama juttu meillä ja samat viikot.

Ensimmäinen syntyi estolääkityksestä huolimatta viikolla 26, toisesta sain estolääkettä ja olin vuodelevossa välillä kotona ja välillä sairaalassa supistusten mukaan. Rv 34 jälkeen sanottiin että kotiin vaan, että jos syntyy niin ei enää estellä, lopulta synnytys käynnistettiin lasketun ajan tietämissä.

Ei ole mulle puhuttu istukan kalkeutumisesta, voi kun en muista edes. Virtauksissa oli häiriöö.. lopulta vauva sai vain happea jonka johdosta leikattiin ulos (rv35+1 1400g/39cm). Toisen kanssa oli myös lievää vajaa toimintaa istukassa, sitten uhkas alkava raskausmyrkytys (mikä sekin on istukka peräistä) ja vauva syntyi sitten itse tasan 37+0 (2000g/47cm). Nyt molemmat ovat pitkiä ja hoikkia ja tärkeintä terveitä :)

Yhteistyössä