Ensimmäinen ehkäisyrengas käytetty, mutta koskahan menkat tulee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kipa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kipa"

Vieras
Joulukuussa söin vielä minipillereitä ja ilman taukoa vaihdoin nuvaring ehkäisyrenkaaseen. Pidin sitä sen kolme viikkoa ja poistin viime viikon perjantaina. Nyt on jo keskiviikko eikä menkkoja näy. Yleensä pitäisi alkaa 2-3 päivän päästä renkaan poistosta.

Kuinka muilla on ollut?

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;25517743:
tekisin testin :xmas:
mulla alko kellontarkasti 2päivää poistosta.

Älä nyt pelottele yh-äitiä! Olen ollut yhdynnässä 19. joulukuuta jolloin mies laukesi mun vatsalle ja tuolloin käytin pillereitä. 25.12 ja 31.12 olin yhdynnässä, mutta kummallakaan kerralla mies ei lauennut. Ekalla kerralla oli vielä pillerit, mutta uutena vuotena tuo rengas.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;25517784:
olikos siinä se 7päivää muuta ehkäisyä juttu..
mulle ainakin lääkäri suositteli moista vaikka pillereistä vaihdoin.

Mä en ole edes nähnyt lääkäriä tuon renkaan takia vaan pyysin tk:ssa vaihtamaan minipillerit toisiin ja lääkäri oli sitten kirjoittanut reseptin ehkäisyrenkaaseen.

Katsoin nyt ohjeita ja siellä luki, että voi milloin tahansa lopettaa minipillerit ja seuraavana päivänä laittaa ehkäisyrenkaan. Ja että pitää käyttää esim. kondomia 7 ensimmäistä päivää. Mutta onko se noin silloinkin kun syö sen pilleriliuskan normaalisti loppuun ja sitten vasta aloittaa ehkäisyrenkaan. En mä kesken liuskan vaihtanut ehkäisyä.

[QUOTE="a p";25519517]Pitääkö mun oikeasti lähteä ostamaan raskaustestiä? :([/QUOTE]

Juu, suosittelisin. Mulle lääkäri painotti tota viikon kondominkäyttöä tosi voimakkaasti ja niinhän se ohjekin taitaa kertoa. Sillä, mikä ehkäisykeino oli aikaisemmin käytössä tai söikö laatan loppuun, ei ole tuossa merkitystä...

Menkat alko aina 3-4pvä renkaan poistosta, yhen kerran jätti alkamatta ja lopputuloksen varmaan arvaatkin.. :whistle:

Voi ei... Mä olen tosiaan yh enkä ole parisuhteessa. Jos raskaana olisin, niin melko lyhyen ajan aikana ollut kaksi eri miestä joista siis tuo ensimmäinen oli se joka laukesi vatsalle. Toinen ei lauennut ollenkaan, mutta hänen aikana mulla oli se rengas toista päivää käytössä eikä käytetty kortsua.

Mun mielestä aika melko epätodennäköistä, että tulisin raskaaksi jos mies ei edes laukea ja mulla jo rengas käytössä.

Voi helvetti. :headwall:

Yhteistyössä