Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v

Hei taas kaikille! Tervetuloa uusille! Ainakin Mariella näytti uudelle nimelle, kun yritin päivittää itse kunkin tilannetta itselleni. Voi surku, tänne on tullut huonoja uutisia, taas kerran. Voimia näihin hoitoihin ja jaksamista kaikin tavoin Lumi72, Mithril ja Moto76! :hug:

Onneksi näytti olevan myös positiivisia kuulumisia: ICSItar on saanut plussan, jota ei hetkeen ole tässä pinossa näkynyt! Onnea täydestä sydämestäni teille! :flower: Burmalla on ollut huippuhienoa saalis punktiossa ja olette päässeet Mariellan kanssa piinailemaan. Tässä on hoitojen kuluessa todellakin oppinut sen, että pitää iloita siitä, että pääsee edes tuoresiirtoon kaikkien näiden ultrien, pistelyjen ja punktioiden jälkeen (saatikka saisi jotain pakkaseen). On tämä vaan niin arpapeliä, miten käy, riippumatta siitä, monta munasolua saadaan ja moniko niistä oli kypsiä. Sintu74 on taas mukana kuvioissa, hienoa! Itselläni pärähti 4. hoitokierros käyntiin eilen: Synarelan-sumuttelua eilisestä alkaen ja huomenna tiistaina alkaa Menopur 300iu pistely. Eli samat hoitokuviot kuin aiemmissakin hoidoissa (1. hoidossa tosin oli Gonal F ja Orgalutran, muissa Menopur). Tänään soittelen klinikalle ja kyselen ultra-aikaa. Eiköhän punktio ole sitten ensi viikolla. Itse asiassa minun piti jo aiemmin kysyä/kommentoida Lumi72 sinulle määrättyä Menopur-annosta. Eikö se ollut yli 400iu? Meille on julkisella sanottu pariinkin kertaan, että 300iu on maksimiannos Suomessa (vaikka olisi ikää ja soluja tullut aiemmin vähän), sitä suuremmat annoskoot alkavat kuulema vaikuttaa munasolujen laatuun - eli vaikka soluja tulisikin enemmän, ei niitä ole välttämättä enemmän käytössä. Sinulle lääkäri(t) ei sanoneet mitään tällaista? Kiinnostavaa, millaiset lääkkeet ja annnokset saat seuraavaan hoitoon, eikö se ole alkamassa jo pian?

Voimia kaikille meille näiden hoitokuvioiden parissa eläville, olemme sitten tauolla, piinailemassa tai soluja kasvattamassa. Jaksakaamme taas kerran! Aurinkoa kaikille!

Työnteosta ei tahdo tulla mitään. Onko teillä kellään tietoa, minkälainen jono on tyksiin tällä hetkellä? Koitin jo aamulla sinne soitella, mutta kuten täältä usein saa lukea soittoajat eivät aina riitä läpipääsemiseen:)

Anteeks tunkeilu mutta pakko tulla antamaan vähän burmalle ja muillekin toivonkipinöitä tuon laadun suhteen. Mulla on sellanen käsitys ettei nämä meidän viimeksi siirretyt alkiot ollu mitään huippuluokkaa ja siks molemmat selvinneet siirrettiin ja niin vaan molemmat on edelleen matkassa. Ite koitin ajatella asiaa niin, että jos huonommatkin kerta sulatuksesta selviää niin niilläkin on mahis vaikka mihin. Onhan ne sisukkaita tyyppejä kun ovat heikompana selvinneet samasta kun kun muutkin paremmat yksilöt :)
Jaksuja kaikille :heart::flower:

Voima :hug: kaikille pettymyksiä kokeneille.

Ei tässä itselläkään ole kovin hyvät fiilikset tämänkertaisesta hoidosta.
Tänään oli siis 2.follikkeliultra.
Ultrassa näkyi 2 isompaa follikkelia, molemmat kooltaan 10mm ja 2 pienempää 6mm ja 7mm.
Kasvu oli ollut hidasta, joten pistokset jatkuvat Menopurilla samalla annoksella 300IU:ta.
Perjantaina siis 3.ultra, mutta luultavasti joudun käymään vielä 4.ultrassa ennenkuin päätetään punktiopäivä.
Mahdollisesti joudun pistelemään Menopuriakin kaiken kaikkiaan 12 päivän ajan ja tuolla 300IU:n annoksella, jos follikkeleiden kasvu ei yhtään nopeudu tuosta.
Toivottavasti nuo 2 pienempää follikkeliakin rupeaisivat kirimään.

Hyvin selvältä vaikuttaa se, että munasarjani toiminta alkaa olemaan loppumetreillä...
Näyttää siltä että tämä hoito jää viimeiseksemme, joten nyt on kaikki toivo "pelissä".
Ei voi kuin toivoa, että nämä 4 munarakkulaa tuottaisivat kypsät ja vielä laadultaankin hyvät munasolut. :heart:

Kohdun limakalvo oli 1.ultrassa 3mm ja nyt tänään 7,6mm, joten ainaki se on kehittyny oikeaan tahtiin. =)

Piinailijoille "tarrasukkia" mukaan. :heart:

Viimeksi muokattu:
Moto, kurjaa, että viikonloppu meni raskaissa merkeissä :hug: Olet ollut mielessäni ja toivon, että näin virallisena testipäivänä kaikkea toivoa ei ole kuitenkaan vielä menetetty ja että plussa on piirtynyt testiin.

Burma, minä yhdyn myös aikaisempiin kommentteihin eli laadusta ei ole suoraan pääteltävissä lopputulosta. Tsemppiä piinailuun ja matkalaiselle hyvää kyytiin tarrautumista!

Pepponen, mikäli perjantainen ultra sujuu hyvin ja mikäli ensi viikolla alkion sulatus onnistuu, niin voi olla, että päästään piinailemaan suht samoihin aikoihin :)

Sintu, pidän peukkuja follikkeliosaston ja tulevan punktion suhteen! Itselläni ei ole ollut mitään mahtisaaliita, mutta silti siirto on kohdallani onnistunut (km ei liittynyt alkiotilanteeseen vaan infektioon), joten toivoa on! Toivottavasti päästään molemmat piakkoin piinailemaan :)

Jenksula, miten olet jaksellut ja voinut? Onko toinen ultra jo lähimaastossa? Tervetuloa "tunkeilemaan" myös jatkossa :) Kaveruksille kaikkea hyvää :heart:

Hyvin on jakseltu, olo on kun ei oiskaan eli aivan normaali. Mitä nyt tohon eteen alkaa tulla sellanen kummarruksia estävä tekijä mutta se suotakoon.
25.5 käytiin nt-ultrassa ja siellä kaikki oli hyvin, turvotukset oli 0,9mm ja toisella jotain vähän päälle 1mm en muista ihan tarkkaan. Mitään riskilukuja ei sit saatukaan tämän kaksosuuden takia mutta veriarvot oli kuulemma hyvät.
Seuraavasta ultrasta en sit tiedä vieläkö meen neuvolan kautta vai joko se on sit äippäpolilla, sinnekin on jo lähete laitettu ja sieltä kutsu tuleepi joskus 18-20 viikon paikkeilla.

:heart: + :heart: 14+2

• Tykkää
Reactions: pepponen ja Sintu74
Voi prkl... Just kirjoitin piiitkän viestin ja totta kai kone simahti ja viesti katosi bittiavaruuteen!

Nyt siis vain nopsasti, että Pepponen - olin tosiaan koko piikityksen Menopur 400 iu -annostuksella ja siitä saatiin vain 2 munasolua. Monet muka-follini olivatkin kystia, joten nyt mietityttää, olisiko annostelu mennyt sitten pieleen ja osa munasoluista esim. ylikypsynyt ennen punktiota... Kysyn ehdottomasti tohtorilta 13.6. jolloin jatkopalaverimme on - kiitos vinkistä! En siis vielä tiedä jatkoaikataulusta enkä -lääkityksestä, pidän vain toivoa yllä, että juhannusmenkoista voitaisiin taas aloittaa. Ja mun järeät ekan IVF:n lääkitykset siis varmaan johtui siitä, että alan olla aika epätoivoinen tapaus vaikeine endoineni, mataline AMH:ineni (2.85; tosin eikös tässäkin ole käytössä pari eri asteikkoa?) ja korkeine FSH:ineni (viimeksi 14.4). En yhtään ihmettele, jos lääkärit halusivat aloittaa niin korkeilla annoksilla kuin laki sallii... Omissa papereissani 400 iu oli ruksitettavien annostelurivien suurin annoskoko, mutten tiedä, onko se vain meidän klinikan suurin sallittu annos vai yleinen yläraja.

Sattuuko kellään olemaan tietoa eri stimmauslääkkeiden "erityisominaisuuksista" eli esim. mitä lääkkeitä yleensä suositaan vaikkapa endotapauksissa tai meikäläisten vanhusten keisseissä?

Voimia kaikille, erityisesti Motolle. :hug: Ja tsemppiä piinailuun Burmalle ja Mariellalle!

ON eli minut voi poistaa piinailijoista. Elämä alkaa taas voittamaan, huomenna klinikalle juttelemaan jatkosta. Eilen oli siis pp 14 ja negaa oli, mutta haaleasta haaleampikin viiva tuli testiajan jälkeen taas pregcheckillä? Voisko olla, kun sillä tuli lauantaina selkeä vaaleanpunainen viiva testiajan jälkeen, että olisi ollut kiinnittymisyritystä. Vai voiko testeihin tulla punaisia viivoja, jos mitään hcg hormonia ei ole? No voihan tuota kysäistä huomenna. Nyt aion keskittyä laihduttamiseen, koska painoa on aivan liikaa ja hoidot ovat sitä tuoneet lisää vielä. OStin easy diet pusseja ja ensi kokemus aamupuurosta oli aika jäätävä :), tarkoitus olisi parisen viikkoa olla tiukkana pääasiassa pussien kanssa ja sitten laskeskella kaloreita sen jälkeen.
Niin ja kiitokset teille kaikille tsempityksistä :)
Lumi aion kysyä huomenna endoon liittyvistä jutuista enemmän. Pyysin jo tähän passiin kortisonia, mutta eivät lämmenneet vielä. Mutta sanoivat miettivänsä sitä 3 ivf:ään. Olen lueskellut netistä aika paljon endosta+ivf ja aika monet lääkärit ovat sitä mieltä, että kortisoni voisi vähentää mahdollista endon aiheuttamaa tulehdusta kohdussa ja näin edesauttaa alkion kiinnittymistä. Voin laittaa huomenna viestiä lääkärin jälkeen.
Jenksula mukava kuulla kuulumisia :)
Sintu pidetään kaikki peukut pystyssä!

Voi Moto76, lämmin osanottoni pettymyksen hetkellä! Olen niin pahoillani puolestasi. Nuo ovat niin inhottavia, kun testi jotain "lupaa". Meillä oli 2. hoidossa sellainen tilanne, että liuskatesteillä tuli nega (aloitin testaamisen ennen virallista testipäivää, yllätys yllätys ;) ), mutta sitten itse testipäivänä Clearbluen digitaaliseen testiin tulikin "raskaana 1-2 viikkoa". Olo oli hyvin sekava. Klinikalta annettiin ohjeeksi odottaa pari päivää ja testata sitten uudestaan. Silloin tulikin jo samanlaiseen digitaaliseen "ei raskaana". Mene ja tiedä, mistä tuo johtui.

Sintu74 voimia ja kärsivällisyyttä sinulle! Toivottavasti perjantain ultra tuo positiivisia kuulumisia! Itsekin olen menossa perrjantaina ultraan, saas nähdä, mitä siellä sanotaan. Jännittää...

Kata_76 toivotaan, että pääsemme molemmat piinailemaan! On tässä vaan aina matkalla niin monta muuttuvaa tekijää, ettei ole tosikaan! Mutta toivoa voimme aina! Ja sitähän tässä on harrastettu jo pitkään... :/

Lumi72 kuuluun kanssasi samaan vanhusten ikäluokkaan ja minulla on nyt 3 hoidossa ollut käytössä Menopur annostuksella 300iu. Minulla myös on matala AMH (ja tosiaan eri taulukolla mitattu kuin sinulla), arvo 0,8. Että näillä mennään, mitä on annettu/on jäljellä...

Sattuuko kellään olemaan tietoa eri stimmauslääkkeiden "erityisominaisuuksista" eli esim. mitä lääkkeitä yleensä suositaan vaikkapa endotapauksissa tai meikäläisten vanhusten keisseissä?
Hei Lumi72!
Mulla on ollu nyt yksityisen puolen hoidoissa käytössä endon vuoksi Prednisolon 5mg. Aloitusannos 4 tbl/pv viikon ajan ennen siirtoa. Siirron jälkeen annos 2 tbl/pv.
Kortisoni-lääke hillitsee endon toimintaa kohdun limakalvolla ja voi näinollen parantaa alkion kiinnittymistä. :)
Minulla on myös korkea hemoglobiini, aina 150-160 välillä. Tämän vuoksi menee myös Primaspan 100mg. Tämä parantaa kohdun verenkiertoa ja voi näin edesauttaa alkion kiinnittymistä. :)

Viimeksi muokattu:
Hei Sintu, etkös sinäkin ole Oysissa hoidoissa? Mulla oli taas jälleen kerran epäonnistunut PAS, ja ajattelin alkaa kyselemään seuraavaan hoitoon muutakin tukilääkitystä kuin Luget/Lutinus. Mulla on kans korkea hemoglobiini, en ole hoksannutkaan, että se voisi vaikeuttaa alkion kiinnittymistä. Mua niin ärsyttää kun eivät tutki mitään, aina vaan uuteen yritykseen samalla kaavalla.
Takana siis 3. IVF ja ainakin 10 PAS.

Sintu ja Moto - mullakin oli tässä ekassa hoidossa Prednisolone 25mg muistaakseni 7. piikkipäivästä lähtien. Mutta ei siis tässä tapauksessa auttanut. :( Sintu, saitko sä siitä mitään sivuoireita? Mä olin normaaliannostuksen ajan ylipirteä (mikä oli ihan mukavaa :) ) ja aika uneton öisin (ja täällä käsketäänkin ottamaan pillerit heti aamulla, jottei vaikuta niin paljon nukkumiseen). Nyt kun olen vierottamassa itseäni eroon (vielä 4 päivää jäljellä 5mg annoksella), on tullut ikävämpiä oireita: selkeä pallonaama, iho kukkii ja masentaa. :(

Moto, olisi mielenkiintoista kuulla, mitä lääkärisi ehdottaa kortisonista yms. Kiitos jos jaksat kertoa! Ja voimia laihduttamiseen! Mun pitäisi myös... :(

Mulla on aina ollut alhainen hemoglobiini... Mitenkähän se voi vaikuttaa hedelmällisyyteen, mitään tietoa kellään?

Sintulle peukkuja huomiseen ultraan ja myötätuulia kaikille muille!!

ON outo käynti lääkärillä. Hän halusi jutella lähinnä henkisestä jaksamisesta ym.? Itse menin suunnittelemaan uutta hoitoa. Pitäisi vaan keskittyä tähän päivään ja luoda esim. kummilapsiin lapsisuhdetta???!! Laihduttaa pitää tosiaan, mutta ei liian nopeasti, mutta selvästi ja paljon kuitenkin. Lahjamunasoluhoitokaan ei ole mitenkään varma juttu eivätkä yleensä nämä hoidotkaan. Mutta hyvällä mielellä pitäisi olla.
Siis en oikein tiedä mitä ajatella, aion laihduttaa ateriakorvikkeilla pari viikkoa ja sitten jatkaa tiukalla kalorilaskudietillä, että paino putoaa noin 15 kg. Toisten lapsista en vain osaa nauttia, koska ne muistuttavat itseäni lapsettomuudesta. Vähän sama asia kuin haluaisi ostaa uuden auton, mutta ei ole rahaa mutta voisi käydä ajelemassa välillä kaverin autoa :) Hyväähän lääkäri meinasi varmasti. Ja olen kyllä itse ajatellut käydä tarvittaessa myös lahjasoluhoidon läpi tarvittaessa, niin ei tarvitse sitten myöhemmin harmitella sitä, että jätti sen vaihtoehdon käyttämättä. Niin sitten kysymys teille: lääkäri mietti tekevätkö julkisella hoitoja, jos yksityisellä on tehty 2-3 hoitoa? Onko teillä tietoa? Itse soitin tyksiin ja kerroin, että olen nyt yksityisellä ja ivf-hoitaja käski vain pyytää lähetteen heille.
Lumi kyselin myös kortisonista. AIka nihkeää on. Sain luentoa siitä, miten mitään tutkimustulosta ei siitä ole. Tosin ei ole vastaankaan toisin kuin disperiinistä on nyt tullut eli sitä hän ei ainakaan suosittele. Varsinainen hoidon suunnittelu on heinä-elokuun vaihteessa ja sitten mietitään hoitolääkitystä. Tuntuu ainakin täällä olevan aika hankala saada sitä mukaan. Vaikka itse sanoin, että jos siitä ei ole haittaa niin omalla vastuulla vaikka otan niitä. Käyttääköhän julkinen puoli ollenkaan kortisonia?

Hei Sintu, etkös sinäkin ole Oysissa hoidoissa? Mulla oli taas jälleen kerran epäonnistunut PAS, ja ajattelin alkaa kyselemään seuraavaan hoitoon muutakin tukilääkitystä kuin Luget/Lutinus. Mulla on kans korkea hemoglobiini, en ole hoksannutkaan, että se voisi vaikeuttaa alkion kiinnittymistä. Mua niin ärsyttää kun eivät tutki mitään, aina vaan uuteen yritykseen samalla kaavalla.
Takana siis 3. IVF ja ainakin 10 PAS.
Meillä oli OYS:ssa 2 IVF-hoitoa, mutta juuri tuon hoitojen kaavamaisuuden vuoksi siirryimme hoitoihin Väestöliittoon.
Meillä siis meneillään 5.IVF, 2 OYS:ssa ja nyt 3. Väestöliitossa.
Suosittelisin teillekin vaihtamista yksityiselle. Meilläkin hoidot tuottaneet tulosta vasta Väestöliitossa.
Vaikka nuo hoidot ovatkin kalliita yksityisellä, niin sille rahalle saa toivottua vastinetta. Joka hoidossa on päästy eteenpäin munasolujen laadun ja alkion kiinnittymisen suhteen. Nytkään lääkärimme ei ole huolissaan munasolujen vähäisestä määrästä, koska on parempi saada muutama hyvälaatuinen ja kypsä munasolu, kuin useita keskenkasvuisia. :)

Viimeksi muokattu:
Sintu ja Moto - mullakin oli tässä ekassa hoidossa Prednisolone 25mg muistaakseni 7. piikkipäivästä lähtien. Mutta ei siis tässä tapauksessa auttanut. :(
Sintu, saitko sä siitä mitään sivuoireita?
Ainoa haittavaikutus joka mulle tuosta Prednisolonista on tullu, niin nilkat turpoaa.
Pitää käyttää sellasia nilkkasukkiaki, joissa on kiristämätön varsi, jottei jää painaumia sääreen.

Sintu joko sinulla oli ultra? Miltä näytti? Miten jatko? Toivottavasti follit olivat kasvaneet toivotulla tavalla ja uutiset olivat hyviä.

Entä Kata eikö sinullakin ollut tänään ultra? Oliko limakalvo toivottu? Eli pas ensi viikolla mahdollinen?

Viimeksi muokattu:
ON:
3.follikkeliultra käytynä. Kasvu oli ollut edelleen hidasta. 2 isointa olivat kooltaan 11-12mm ja 1 pienempi 9-10mm. Kohdun limakalvo oli 7,9mm.
Pistokset 300IU:ta jatkuvat pe-su:hin. Maanantaina 4.ultra, jolloin päätetään punktiopäivä... ajoittuu ke-pe:ksi. Maanantaina siis olemma taas viisaampia.

Kyllä se vaan täytyy uskoa, että jäljellä olevan munasarjani toiminta alkaa olla lopussa...

Sain myös kuulla että Pregnyl, jota oli suunniteltu siirron jälkeen tukihoidoksi auttamaan kiinnittymisessä, niin sillä on toimituskatkos (ei saa enää mistään, ei edes tukusta) eli Ovitrelle tulee Pregnylin tilalle.

Viimeksi muokattu:
Oliko sinulla Sintu jo aiemin kokemuksia Pregnylin käytöstä tukilääkkeenä siirron jälkeen? Muistanko nyt ihan väärin? Jos oli, niin millaisella annostuksella se oli ja kuinka usein pistit? Entä miten Ovitrellen annostus eroaa Pregnylistä? Itselleni on tarkoitus myös ottaa Pregnyl tueksi ja hain lääkkeet toukokuussa, kun lääkäri vinkkasi, että nyt sitä saa apteekista (kertoi jopa määrän, montako pakettia Yliopiston apteekissa oli ;) ). Mahtaisiko Pregnyliä jostain apteekista löytyä, jos sitä haluat? Hoidoissa olevat ystävät ovat onnistuneet aikamoisella salapoliisityöllä saamaan Pregnyliä käyttöönsä sitä tarvitessaan...

Oliko sinulla Sintu jo aiemin kokemuksia Pregnylin käytöstä tukilääkkeenä siirron jälkeen? Muistanko nyt ihan väärin? Jos oli, niin millaisella annostuksella se oli ja kuinka usein pistit? Entä miten Ovitrellen annostus eroaa Pregnylistä? Itselleni on tarkoitus myös ottaa Pregnyl tueksi ja hain lääkkeet toukokuussa, kun lääkäri vinkkasi, että nyt sitä saa apteekista (kertoi jopa määrän, montako pakettia Yliopiston apteekissa oli ;) ). Mahtaisiko Pregnyliä jostain apteekista löytyä, jos sitä haluat? Hoidoissa olevat ystävät ovat onnistuneet aikamoisella salapoliisityöllä saamaan Pregnyliä käyttöönsä sitä tarvitessaan...
Itselläni tuo Pregnyl meni viime hoidossa annoksella 2500IU:ta/pistos ja pistoksia oli kaikenkaikkiaan 4. Koska lääkettä ei voi sekoituksen jälkeen säästää seuraavaan pistokseen, tarvitsee Pregnyl-paketteja olla 4 kpl.
Onneksi älysin viime tiistaina tilata Pregnyliä 2 pkt, lunastin eilen ja pistän ennen punktiota 10000IU:ta. :)
Tuo Ovitrellen annostus minulle selviää vasta siinä vaiheessa kun tukihoidon aloittaminen ajankohtaista. Toivottavasti päästään siirtoon...

Viimeksi muokattu:
Jaa iho kukkii vai kortisonivierotuksen tuloksena? Ne mitään finnejä ole - mulla on vyöruusu! :headwall:

Sekin pirulainen tähän vielä. Samaa virusta vesirokon kanssa, vaikkakaan ei onneksi yhtä isoja ja kutisevia rakkuloita. Mutta naamassa ja silmän ympärillä varsinkin, näyttää tosi viehkolta. Ja tartuttaa, jossei ole vesirokkoa vastapuolella ollut. Puhjennut tod.näk. stressin ja immuunisysteemini alasajon seurauksena... Ja ensi viikolla alkais kesäloma ja olis tarkoitus pistäytyä Suomessa kavereita ja sukulaisia katsomassa! Jo on pirun hyvä ajoitus, argh! :(

Sori omanapainen vali-valitus, mutta vähänkö ottaa ohimoon... Ja ihan kirjaimellisesti, ehe ehe.

Moto, tylsä lääkäripalaveri siis teillä, blaah. Mun kaveri oli Suomessa ensin yksityisellä, sit julkisella puolella hoidossa, joten tuskin se julkiselle puolelle pääsyä estää. Mutta hänellä oli kyllä samansuuntaisia fiiliksiä kuin Sintulla, että julkisen puolen hoidot oli varsin kaavamaisia eikä onnistuneet yhtä hyvin kuin muistaakseni kans Väestöliitossa.

Mulle on uutinen, että Pregnyliä käytetään tukilääkityksenä siirron jälkeenkin... Toimituskatkos taitaa olla ihan Euroopan-laajuinen, täällä sitä ei oo saanut kuukausiin. Hyvä että sä löysit sitä vielä, Sintu!

Tsemppiä... Vien tänne turvonneen paiseisen pallon nyt pehkuihin, ehkäpä sitä herää taas prinsessana. :LOL:

Moto, viimeiseen asti toivoin, että kaikki olisi kuitenkin mennyt hyvin, joten olen todella pahoillani, että kävi niinkuin kävi :hug: Saitko tietää, johtuiko testihaamuilu kiinnittymisyrityksistä? Mitä tulee lääkärikäyntiin, niin sinänsä positiivista, että kiinnostusta henkiseen jaksamiseen oli (ensimmäisellä käynnillä omalla klinikallani keskenmenon jälkeen lääkäri ei osoittanut millään tavalla olevansa pahoillaan keskenmenosta, vaan meni suoraan asiaan liittyen hoidon jatkokuvioihin). Tosin on henkistä tukea ja "tukea", joten ymmärrän kyllä fiiliksesi ko. käynnin jälkeen. Ehkä erikoisin neuvo, jonka itse olen saanut, tuli psykologilta, jota tapasin parisen kertaa keskenmenon jälkeen. Hänen mukaansa lapsettomuudesta kärsivän kannattaa oleilla vauvojen läheisyydessä, sillä vauvoista tuleva tuoksu voi aktivoida omaa hormonitoimintaa =) En muista, mihin mahdollisiin tutkimustuloksiin ko. väite perustui, mutta sen verran epätoivoinen tässä on ollut, joten tunnustan nuuhkutelleeni ystävieni vauvoja :D

Jenksula, mukavaa, että voit(te) hyvin! Toivottavasti pystyt maagisen 12 viikon rajan ylittämisen jälkeen nauttimaan raskaudesta ja menemään hyvillä ja luottavaisin mielin kakkosultraan!

Pepponen, eilen oli tosiaan ultra ja periaatteessa siirto ensi viikolla on mahdollinen (limakalvot ovat sopivat). Tosin nyt menkkojen päättymisen jälkeen on ilmennyt mystistä tiputteluvuotoa, josta voi tulla este siirrolle, mikäli jatkuu. (Koskaan aikaisemmin ei ole ollut vastaavanlaista tiputtelua, mikä tuuri siis :mad:) Eli nyt sitten viikonloppuna tikuttelen (saas nähdä vaikuttaako stressi tulevaan ovulointiin...) sekä seuraan vuototilanteen kehittymistä. Toivotaan, että päästään nyt piakkoin porukalla piinailemaan, Sintu mukaan lukien! (Itsellänikin tod.näk. siirto olisi ke-pe paikkeilla.)

Kannatti soitella kaikki kotikaupungin apteekit läpi. Saan haettua Pregnyliä 4pkt (a' 4,48€) kahdesta eri apteekista.
Ja mulla tulee nuo siis tukihoidoksi, yhdestä paketista aina 1 pistos 2500IU:ta.
On kyllä tuhlausta, että puolet menee hukkaan, mutta ainaki rahaa säästyy yli 80€, ku Ovitrelle ois tullu maksamaan sen 100€.

Viimeksi muokattu:
Lumi ja Kata kiitokset :) Pikku hiljaa olen päässyt pettymyksestä yli ja katseet on nyt suunnattu painon pudotukseen ja elokuun hoitoon. Ajateltiin nyt kuitenkin tehdä 3 ivf vielä yksityisellä ja sitten jos mönkään niin julkiselle. Toisaalta tämä tauko tulee ihan kohdilleen taas, ei tarvitse käyttää seuraavan kahteen kiertoon mitään hormooneja ei edes e-pillereitä :)
Niin ja ei lääkäri oikein sanonut ´mitään testiajan jälkeisistä viivoista. Sanoi vain, että voi olla että jotain kiinnittymistä on voinut olla.
Kata toivottavasti pääset siirtoon! Mulla keskeytettiin joulukuussa pas juuri epämääräisen vuodon takia. Harmitti silloin vietävästi, mutta jälkeen oli päätökseen tyytyväinen, koska lääkäri sanoi, että alkiot ovat liian kalliita tuhlattavaksi. Eli hänen mielestään vuoto oli merkki, että kaikki ei ole ihan kohdillaan ja silloin se ei tiedä hyviä olosuhteita alkiolle.
Sintu toivotaan, että solut ovat vain hyvälaatuisia ja alkiot jakautuvat hyvin niin se riittää hyvin positiiviseen testiin :) Harmittaa se tietysti, kun soluja tulee vähän, mutta toisaalta vaikka itseltänikin on tullut ihan mukavasti niitä niin eipä se ole auttanut... Pidän peukkuja sulle! :)

Ihmeiden aika ei ole vielä ohi!
Virallinen testipäivähän mulla olisi vasta perjantaina 15.6. (en ymmärrä miten vasta silloin, kun alkion siirto tehtiin jo 30.5.). Malttamaton (ja ikuinen pessimisti) kun olen, niin testasin pitkän mietinnän jälkeen testasin sitten jo tänä aamuna. Ja kuinkas kävi: tuli elämäni ensimmäinen selkeä plussa (cb:n testi). No piti siinä mennä tietysti mies herättämään ja tehdä lisäksi varmuuden varmistamiseksi cb:n digitesti, jota olen juuri tällaisia tilanteita varten säästänyt. Tulos "raskaana 1-2 viikkoa". Ei tätä kyllä usko oikein todeksi!!!

Ihmeiden aika ei ole vielä ohi!
Virallinen testipäivähän mulla olisi vasta perjantaina 15.6. (en ymmärrä miten vasta silloin, kun alkion siirto tehtiin jo 30.5.). Malttamaton (ja ikuinen pessimisti) kun olen, niin testasin pitkän mietinnän jälkeen testasin sitten jo tänä aamuna. Ja kuinkas kävi: tuli elämäni ensimmäinen selkeä plussa (cb:n testi). No piti siinä mennä tietysti mies herättämään ja tehdä lisäksi varmuuden varmistamiseksi cb:n digitesti, jota olen juuri tällaisia tilanteita varten säästänyt. Tulos "raskaana 1-2 viikkoa". Ei tätä kyllä usko oikein todeksi!!!
Mahtavaa! Pysyköön pikkuinen nyt tiukasti mukana loppuun asti. Onnea! :heart:

Yhteistyössä