Moi, Tiltu. Toivottavasti keksivät sopivan lääkkeen/annostuksen, että menisi ensi kerralla paremmin.
Meidän osalta tämä hoito meni sitten puihin ja tulevaisuus pelottaa/ahdistaa/mietityttää aika lailla. Punktio meni ihan ok, sattui jkv mutta ei mitään sietämätöntä, vuoto oli hyvin vähäistä sen jälkeen. 11 follikkelista tuli 8 munasolua, joista 6 oli kypsiä, mutta YKSIKÄÄN ei hedelmöittynyt. Tänä aamuna biologi soitti ja kertoi. Munasolujen ympärillä oli siittiöitä, mutta kukaan ei päässyt sisälle asti. Kaivoin viime elokuisen sperma-analyysin tulokset, millissä oli 115milj, nyt oli 44 milj, mutta tämäkin on kirkkaasti yli alaviitealueen ja kuulemma nytkin liikkui hyvin. Eli seuraava olisi ICSI, biologi sanoi, että lääkäri soittaisi maanantaina. Onko tietoa voiko jo seuraavassa kierrossa tehdä vai pitääkö pitää taukoa? Yksityisellä ollaan joo.
Mä oon pienikokoinen ja alkuannos oli sitten ilmeisesti pieni, mutta yllättävän vähän niitä munasoluja lähti tulemaan. Määrä ei korvaa laatua, mutta että tuolla tavalla menee, niin oli todellä huono yllätys. Meillä on taustalla yksi onnistunut raskauden alku, että ainakin 2,5v sitten hedelmöittyminen on tapahtunut. Ja yksi epäonnistunut raskauden loppu, ja tukilankaa eivät varmasti suostu NKL laittamaan ennenkuin tulisi toinen myöhäinen keskenmeno, ja sitä mä en kestäisi. Joten tulevaisuus kaiken kaikkiaan ei näytä valoisalta. Yks askel sitten kerrallaan.. Jos nyt munasoluilla olisi vaan vihamielinen ja paksu kuori, joka olisi ohitettavissa mikroinjektiolla.
Tuolla IVF-hoitaja kertoi, että siellä kaikki alkiot pakastetaan yksitellen, kuulemma niin hyvä pakastus/sulatusmenetelmä, ettei tarvitse pakastaa pareittain ja mahd. hukata toinen alkio. Miten muualla?