Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v VOL.2

Hiskias, miten siellä follien kasvattelu sujuu, onko vielä alamahatuntemuksia?

Millaiset Tähtitomulla on piinailufiilikset? Tänään siirrossa muuten hoitaja mulle sanoi, että ei sen gonapeptylin pistospäivän kanssa ihan niin tarkkaa ole, että joissain paikoissa pistätetään 6 päivää siirrosta. Meidän klinikalla on se 6 päivää punktiosta.

Minä kävin tänään nappaamassa 2 alkiota kyytiin, toinen oli top-luokkaa ja toinen kakkosluokkaa. Pakkaseen meni 7 alkiota, nekin luokitukseltaan ykköstä ja kakkosta, näin ymmärsin. Lääkäri on tosin moneen kertaan sanonut, että ei niillä luokituksilla ole paljonkaan merkitystä. Se mikä tarttuu niin tarttuu. Tukihoitona luget, kortisoni, primaspan ja gonapeptyl. Alkionkuorenavausta ei tehty , ehkä sitten ensi kerralla.

HUOM!!!

Minut voisi lisätä piinailijoihin, kiitos! :)

omanna.............3. IVF.....................14.2.

Fiilikset on aika matalalla. Sitä on oppinu tämän oman kropan tuntemaan niin hyvin, että voisinpa lähes vannoa, että nega tulee.. joskin jätän vielä sen pikkuriikkisen mahiksen plussaan. Eihän sitä välttämättä aina samallai oireile vaikka kuinka samalla kaavalla muuten mennään. Mutta kun :D aina se on menny niin :D

Omanna, saitpa hyvän alkiosaaliin, hieno juttu! Näin huonosti munivana saa olla teille paremmin muniville vähän kateellinen ;). Toivotaan nyt, että veijarit pysyy kyydissä ja saat plussan. Mulle ei ole ikinä puhuttu alkion luokituksista mitään muuta kuin että "ihan hyvä" tai "hieman kärsinyt", voisko olla, että ne on olleet luokitteluasteikkojen ulkopuolella ja on päädytty sanalliseen arvioon :p. Minä päivänä sä tuon Primaspanin syömisen aloitit?

Tähtitomulle tsemppiä loppupiinaan :)

Vatsaa painaa vaihtelevasti ja huonoa oloa pukkaa heti, jollei muista juoda ja paljon. Tänään huomasin, että painontunne on siirtynyt osittain selän puolelle. Perjantain ultra vähän jänskättää, että paljonko ne follit on maanantaista kasvaneet. Semmostakin olen miettinyt, että jos se punktio (jos sinne siis pääsen) on niinkin myöhään kun kp17 ja mahdollinen siirto menisi Kp22, niin noinkohan se alkio edes ehtisi yrittää kiinnittyä, kun kierto on ollut 25-28 päivää ja aiemmilla kerroillakaan luget ei ole pitäneet vuotoa poissa :headwall:. Miksei muuten tuoresiirtoihin saa sitä estrogeenitukea?

Tonne toiseen ketjuunkin raapustin kuinka toive vähän nostaa päätään mutta koitan vahvasti pysyä pessimistinä ja olla allapäin. Mietin tuossa sitä kaksos onnistumista ja se oli tämmönen oireeton. Ainoo oli menkkaolo ja sellanen on nytkin ollu koko päivän.

• Tykkää
Reactions: Hiskias
Tähtitomu, toivottavasti on tärpännyt, tsempiä piinailuun. :hug:
Mulla on sama, välillä on ihan menkkaolo ja pelottaa että menkat siellä alkaa kuitenkin.

Omanna, toivotaan että siirto onnistui :) plussatuulia.
Hiskias, mä pidän peukkuja sulle, että follit olis kasvaneet riittävästi ja siirto voitas tehä.

Minulla tuntuu olevan ihan ihme lääkäri. Tammikuun PAS:han minulla peruuntui ja jouduin käymään veritesteissä. Kaikki oli ollut kunnossa kilpparia myöten.
Eilen soittivat josko menkat olisivat alkaneet. Eihän ne tietenkään olleet, sillä nykyään minulla tuntuu alkavan menkat aina perjantaina tai viimeistään viikonloppuna. Käskivät soittaa sitten kun alkaa, niin sitten suunnittelevat mennäänkö vielä luomuPAS:lla vai siirrytäänkö lääkkeelliseen. Miksi ihmeessä se päätös pitää tehdä vasta menkkojen alettua eikä ennen sitä? :headwall: Jos päädytään lääkkeelliseen kiertoon, niin sitten se minun tuleva soittoni on mahdollisesti liian myöhään, sillä se lääkityshän pitää aloittaa kierron ensimmäisenä päivänä.

Hiskias, oliko sulla tänään ultra, miltä näytti?
Aloitin syömään Primaspania siirtopäivänä ja jatkan mahdollisen alkuraskauden ajan.

Kais, kiitos toivotuksista :)

Sadana, olis se lääkäri voinut kyllä kertoa, jos tuossa hommassa oli joku logiikkaa taustalla.

Tähtitomu, eikö ne menkkaolot just voi olla hyvä merkki :) Mulla siinä ainoassa alkaneessa raskaudessa (km) juuri oli aamuisin herätessä vähän aikaa kestäviä menkkakipuja, se kesti muutaman päivän. Mulla on normaalistikin menkkakipuja, mutta niiden säännöllinen ajoittuminen aamuun oli poikkeavaa.

Mulla pp2. Piinapäiviä varjostaa juuri saatu tieto, että mulla on mykoplasma, johon piti aloittaa antibioottikuuri. Flunssakierre on jatkunut 3 kk ja muutaman päivän on posket helottaneet ja lämpöä oli tänään 37,4. Kai se tähän tulehdukseen liittyy, vai onko joku mittaillut noin korkeita lämpöjä oviksen/punktion/alkionsiirron jälkeen? Mulla on normi oviksen jälkeinen lämpö ollut joskus mitatessa vähän yli 37, mutta että noin paljon. Toisaalta poskia alkoi kuumottaa just punktion jälkeen...Ääh, toivottavasti tämä ei haittaa tätä hoitoa : / Lisäksi vasen kylki on entistä kipeämpi, enkä enää tiedä liittyykö se jotenkin tähän hoitoon vai olenko yskinyt itselleni kylkiluuhun pienen murtuman.

Tähtitomulle :heart:.

Kais, monesko pp sulla oli menossa?

Sadana, kylläpä on ihme veivaamista. Luulisi tosiaan tietävän ennen kiertoa, että kokeillaanko lääkkeettä vai lääkkeillä. Mä sain harmaita hiuksia noista lääkkeettömistä paseista, kun aina ovis oli vääränä päivänä alkioiden ikään (2 pv) nähden ja juurikin kierto käynnistyi aina viikonloppuna, eikä siirtoa voinut tehdä. Lääkkeellisessä pasissa aloitin lääkkeet 2. vuotopäivänä. Jaksamista odotteluun.

omanna, ultrassa käyty ja folleja oli kooltaan 9 mm - 19 mm välillä. Punktiolistalle päässeitä 5 eli maanantaina punktioon. Limakalvo oli 10 mm, sellaista lukemaa se ei ole saavuttanut vielä ikinä, mutta onhan tässä pisteltykin...

Mun iho on niin rutikuiva ettei ikinä ole ollut, aiheuttaakohan noi lääkkeet sitä? Kädetkin on täynnä sellaista atooppisen ihon punakkaa ihottumaa. No, huomenna Pregnyl ja sitten olis piikit vähäksi aikaa siinä.

Sadana, no johan on ihme touhua lääkäriltä, yritä jaksaa.
Tähtitomu, täällä pidetään peukut pystyssä :)
Omanna :hug:
Hiskias,siis tarkoittaako pp samaa kuin dpo ? Silloin olis miulla menossa dpo 8 :D
On: vatsakipuja, selkäjomotusta, tuntuu että kuitenkin menkat alkaa.

Flunssakierre on jatkunut 3 kk ja muutaman päivän on posket helottaneet ja lämpöä oli tänään 37,4. Kai se tähän tulehdukseen liittyy, vai onko joku mittaillut noin korkeita lämpöjä oviksen/punktion/alkionsiirron jälkeen? Mulla on normi oviksen jälkeinen lämpö ollut joskus mitatessa vähän yli 37, mutta että noin paljon. Toisaalta poskia alkoi kuumottaa just punktion jälkeen...Ääh, toivottavasti tämä ei haittaa tätä hoitoa : /
Minulla nousi ihan kunnon kuume punktion jälkeen.

hox
omannalle paljon tsemppiä piinapäiviin, sekä myös paranemisia, onhan mahdottoman kauan kestänyt sun sairastelu :/

Tähtitomulle toivon erityisesti onnistumista surun keskelle.

Kais, sinulle myös piinailutsempit ja peukut.

sadanan tekstiä lukiessa tuli taas mieleen, että tietäneekö nuo lääkärit välillä itsekään mitä ovat tekemässä ja kuinka paljon pienikin asia vaikuttaa tässä rumbassa :/

Aika kyllä rientää, Hiskias jo menossa punktioon maanantaina! Millainen tuo follimäärä sulla on verraten edellisiin kertoihin?

Omanapaisesti kertoilua tästä kongressitietona tulleesta "ihmehoidosta" :)

Eli viikko sitten torstaina kävin kuulemassa uudet tuulet meidän hoitokuvioihin ja nyt mennään kaavalla: Femar 2 tbl kierronpäivät 3-7, kp 7 mukaan Menopur 262 annoksella ja kp 8 lähtien Cetrotide. Pregnyl irrotukseen ja Gonapeptyl 6 päivää punktiosta.
Dheata sain myös lisää.
Kokeiluun myös joko alkionkuoren avaus tai vaihtoehtoisesti alkioiden pitkä viljely. Ja alkioliima.

Tiedä tuosta sitten mikä siinä on niin uutta ja ihmeellistä, mutta tavoitteena tällä kertaa vähäinen määrä folleja, laadultaan parempia.
Saas havaita kuinka käy. Eka ultra tiistaina, silloin kp 8.

Kivaa lauantai iltaa kaikille :)

Kais ei hajuakaan tuosta dposta... PP on alkionsiirron jälkeinen piinapäivälaskenta, mutta eihän sekään ole sillä tavalla "yksioikoinen", kun toisilla siirretään 2 päiväinen alkio ja toisilla 5 päiväinen, niin siirtopäivä on aina pp0. No, kun suurinpiirtein on kartalla niin sehän riittää :D

Hox, ekalla kerralla oli 6 follia (lyhyt kaava Elonvalla, solut roskaa), tokalla kerralla 10 follia, joissa oli 8 solua (sama flareup-kaava kuin nyt, 8 piikkipäivää, 5 alkiota meni pakkaseen - joista 1 selvisi sulatuksesta). Nyt niitä folleja on taas noin 10, joista perjantaina punktioon sopivan kokoisia oli 5 (piikkipäiviä 12). Himppasen jänskättää mikä on laatu, kun ei ole ollut dheata käytössä ja toisaalta taas, että onko 12 päivän piikittäminen tuonut parempia soluja. Mukava kuulla miten tuo sun hoito nyt toimii, pidän peukkuja laadun paranemiselle =)

Eilen pistetty Pregnyl ja nyt sitten vaan odotellaan huomista punktiota. Painontunne värkeissä selvästi lisääntyi.

Nyt vaan tylysti omaa ).(. Viikonlopuna oli isän hautajaiset eikä oikein jaksa täysillä ajatella.
Täällä alko pp7 ruskea tuhnuttelu, tuolloin tuli pikkarin suojaankin. Mutta sen jälkeen ei enää niin paljoa. Ja nyt mennään pp9. Tietysti tässä neuroottisena sit piti testailla ja onhan se viiva vahvistunu mut eipä uskalla paljon vielä hurrailla :/

• Tykkää
Reactions: Hiskias
Sadana, ilmeisesti kuume ei sitten niin paha juttu ole. Ja jospa sulle jo seuraavaan kiertoon se PAS sitten tehtäisiin :)

Hox, toivotaan että uusi kaava tekee nyt temput :)

Hiskiakselle tsemppiä punktioon.

Kais, milloin meinaat testata? :) Ei sen toki vielä tässä vaiheessa tarvitse näkyä.

Tähtitomu, sinulla on varmasti kaikinpuolin ristiriitaiset tunnelmat. Mutta mikä tärkeintä, viiva on vahvistunut eikä tuhnuttelun tarvitse tarkoittaa mitään!

Omat piinapäivät näkyvät menevän samalla kaavalla kuin aina: pp0-1 ovat vielä ok, sitten alkaa se jatkuvasti paheneva vuoristorata toivon ja epätoivon nostaessa päätään. Alusta asti olen suhtautunut tyyneydellä piikittelyihin, punktioihin, ym. hoidon vaiheisiin ja jopa negatulokset olen ottanut ihan rauhallisesti, mutta nämä piinapäivät|O Kun pääsis jo siihen testailuvaiheeseen, aloitan yleensä pp 9-10, paitsi kun on ollut pregnyl-tuki, silloin olen testaillut pregnyliä "ulos" jo aiemmin. Mua tuo päivittäinen testailu jotenkin rauhoittaa, kun voi tehdä sentään jotain pelkän oottamisen sijaan :) Vaikkei sekään mikään herkkuvaihe ole.

Tähtitomu :hug: meillä oli myös hautajaiset viikonloppuna, raskasta aikaa sullakin.
Viiva onneksi vahvistuu ja kai sitä tuhrua voi olla vaikka kaikki on hyvin.

Sadana, toivottavasti PAS tehdään seuraavaan kiertoon. :hug:
Hox, toivotaan että sun hoito nyt toimii.
Hiskias, tsemppiä sinne punktioon.
Omanna, mie oon hätähousuna tehnyt 2 testiä, mutta ovat negatiivisiä, torstaina otetaan raskaustesti verestä ja perjantaina saa tietää tuloksen.
Tsemppiä piinailuun :hug:

Viimeksi muokattu:
Kais, :hug: nuo hautajaiset on aina niin ikäviä mutta eiköhän tässä aleta taas elolle selvitä. Onneksi ihanat muistot säilyy :)

Hiskias, mites punktio meni?

).(, pp11 edelleen aivan oireetonta mutta viiva se vaan vahvistuu. Meidän pikku Rupeloinen on ollu aikas sisukas.

Tähtitomulle onnea matkaan, peukutan edelleen sille kortisonille :heart:. Oot sä aika sissi, kun jaksat aina testailla päivästä toiseen =). Pitäisköhän munkin yrittää : /

Punktio meni kuten aina, sen kummemmitta kivuitta. Tämä punktion jälkeinen päivä näyttää olevan kerta kerralta hieman kivuliaampi edellistä, mistähän sekin johtuu? Liekö nuo värkit kestää huonommin useampaa ronkimista. Mene ja tiedä. Saldona oli 9 follista 5 solua, että ei hurraamista. Pitkä viljelykin jäi maanantaipunktion takia haaveeksi. Torstaille on varattu siirtoaika, jos jotain siirrettävää on. Ja taas on jotenkin niin evvk olo :headwall:

Kaisko pääsee seuraavaksi virallisesti testaamaan? Entäs Omanna milloin sä?

hox, onko ultrakuulumisia?

Tähtitomua voinee jo onnitella :flower: Monesko siirto tämä oli sulle kaiken kaikkiaan ja monesko siirretty alkio?

Hiskias, mulle hoitaja sanoi, että punktion kivuliaisuuteen vaikuttaisi se, mistä kohtaa neula sattuu sisään menemään (lähellä hermoa?), mutta enpä tiedä. Mulla eka punktio oli täysin kivuton, toinen hieman kivulias ja kolmas taas pienemmillä kivuilla. Saatko tietää ennen torstaita, miten ovat hedelmöittyneet? Lykkyä pyttyyn kovasti.

Testasin eilen (pp5) epäherkällä testillä, tarkistaakseni, ettei Pregnyliä enää näy, tai oikeastaan koska vaan niin halutti testata :ashamed: Enkohän minä testaile pp 9-12 eli ensi viikonvaihde menee testatessa. En ole jaksanut tilata netistä mitään halpoja herkkiä testejä, ja apteekissa herkät testit on aika kalliita, joten käytän marketin ovistestejä ja leikkaan ne vielä halki. Näin saa 7 eurolla 14 herkkää testiä :kieh: Ja hyvin toimivat. Marketin raskaustestit ovat epäherkempiä... Ja jos ei pp 12 eli ensi maanantaina mitään näy, niin saa luvan olla testaaminen. Virallinen testipäivä kylläkin on vasta 14.7.
Olo on ihan normaali, ei juuri lugeoireitakaan ole tällä hetkellä.

Omanna, toi on jo tosi viitsimistä, jos leikkaat vielä liuskatkin kahtia :D

Tähtitomu, monespäivä se olikaan Pregnylin pistämisestä, kun se ei enää ole näkynyt testissä?

Kais, tsemppiä huomiselle tulokselle!

Yksi kyytiläinen tänään haettu matkaan (ihmeitä siis tapahtuu =)), kaksi oli ehditty jo pakastaa. On se ihme juttu, ettei ne suostu kahta siirtämään. Maanantaina se jäi sille puheelle, että siirretään 1-2, jos on vaikka joku sellainen jota ei voida pakastaa. Mikähän siinä on ettei "hyviä" (mitä se sitten tarkoittakaan...) alkioita voida siirtää kahta? Ottaa vähän pattiin kun viimeksikin ne kaikki kuoli siinä sulatuksessa. Nyt tarvittais monen monta suojelusenkeliä matkaan :saint:

• Tykkää
Reactions: Sadana
No nii, palailen taas palstalle.. Tähystyksessä käyty, eikä mitään kiinnikkeitä löytyny. Hoidot voi jatkua operoineen lääkärin mukaan suunnitellusti. Huomenna selviää ku soittelen klinikalle et pääsenkö jo ens viikolla sumuttelu puuhiin ja pas:ia kohti..
Täällä on tapahtunu kaikenlaista, joten tsemppiä ja voimia kaikille.

hox
Mahtavaa Hiskias että sait kyytiläisen! Tarratkoot kovaa kiinni.

Mulla kyllä viimeksi siirrettiin kaksi "hyvää" alkiota, toinen 8 solunen 2-3 luokkanen, toinen 7 solunen 2-3 luokkanen. Tai niin ainakin sanottiin että ne oli ihan hyviä.
Viime käynnillä oli lääkärin toimesta puhe kahden siirtämisestä, varmisteli vielä että olethan ihan perusterve. No, terve kyllä, mutta alkaahan tuota ikää olla..
Ilman muuta suostun, jos vaan kahta siirrettävää löytyy.

Tähtitomu, Kais ja omanna, jännittää kovasti teidän puolesta!
Plussatuloksia toivotaan.

Leenulle ja sadanalle peukutukset PASseihin.

Ultrakuulumiset tiistailta oli 13 follia, seuraava ultra huomenna perjantaina. Punktio maanantaina tai viimeistään tiistaina. Hikoiluttaa hitoksee ja mahaa nipistelee aika ajoin, muuten vähin oirein selvinny.

Yhteistyössä