Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v VOL.2

Hei hox! Me taidetaan olla samalla lääkärillä. Mulle meinaan ehdotettiin samaa uutta menetelmää, jonka sanoi tuolla kongressimatkalla kuulleensa. Minuakin kiinnostaisi kovin kuulla tästä lisää, sillä suhtaudun asiaan vielä vähän empien. Lääkäri sanoi, että se sopisi juuri minunkaltaisiini tapauksiin, joissa munasoluja ei paljon tule (meillä tuli siis yksi ainoa hedelmöittynyt ja normaalisti jakautunut, eikä mitään pakkaseen). Tekisi mieli kysyä ns. second opinion jostain, mutta en tiedä mistä sitä kysyä. Miksi vaihdoitte lääkäriä ja sujuiko se hyvin, saman klinikan sisällä vai vaihdoitteko samalla klinikkaa?

Tänään nollaultrassa oli kaikki hyvin, Procren tehonnut niin kuin pitikin. Oikealla näkyi 13 follin alkua, vasen puoli ei minulla jostain syystä tuota mitään, ei ole tuottanut aiemmissakaan hoidoissa, vaikka viimeisimmässä PAS-ultrassa ovulaatio näkyi tapahtuneen vasemmalla. Onneksi tuolla oikealla puolella on elämää. Keskiviikkona alkaa sitten menopurit.

hox
Kiitti tervetulotoivotuksista!

Kiva Hiskias kun muistat mut, mä muistan sut myös :)
Missä vaiheessa sun kierto pitäis alkaa, että päästäänkö ihan piinailemaan yhessä?
Nyt en muista millaisella kaavalla teillä on menty ja mikä on mennyt pieleen ja millä tyylillä nyt yritätte?

omannalle iso lämmin halitus koiran poismenosta :(
Koiran ja kolmen kissan mammana tiedän miten rakkaita nuo karvalapset on :heart:
Toivotaan että menetystä seuraisi onni tästä hoidosta.

Kaikille PAS-hoitolaisille tasaisesti tsemppiä. Olen vähän kuutamolla koko passeista, joten en oikein osaa kommentoidakaan : /

Miriam1, saattaa olla että meillä tosiaan sama lääkäri.
Puhelimessa olen vasta hänen kanssaan jutellut, ensi viikolla on sitten aika, pillerikierron 19.pvä, jottei enää tarvi mennä uudelleen ultraan ennen ivf:n alkua.

Vaihdettiin lääkäriä klinikan sisällä, meillä tehty nuo kolme julkisen puolen hoitoa ostopalveluna ko. klinikalta. Jotenkin tuntui luontevalta jatkaa siellä, koska kaikki tiedot jo valmiina.

Lääkäriä vaihdettiin siksi, että tämä alkuperäinen olisi tehnyt neljännenkin ivf:n suht samalla tyylillä kun nämä kolme edellistäkin.
Jos kolme hoitoa takana, KAIKKI samalla lopputuloksella = 1 alkio, niin olen ihan valmis kokeilemaan mitä tahansa uutta.
Vika hoito oli kaiken kukkuraks aika rankka ja piiiitkä, Menopuria meni parhaimmillaan 450 yksikköä päivässä ja sitä pisteltiin kaksi viikkoa..

Voihan olla että muutan mieleni kunhan kuulen mitä hän on suunnitellut, mutta tässä vaiheessa avoimin mielin :)

Omannalle voimia pistelyyn ja toivotaan, että folleja kasvaa!

hox
, mun kierto pitäisi alkaa ihan näinä päivinä. Flareup – kaavalla ollaan liikkeellä eli lyhyen pituinen ja lääkkeiltään pitkän ja lyhyen sekoitus. Vuosi sitten se tehtiin ensimmäisen kerran, katsotaan kuinka se nyt toimii, kun dhea ei ole ollut käytössä. Mun solut on toooosi huonoja, joten se on suurin ongelma. Entäs teillä, miten hoito nyt etenee? Onhan ollut ”hehtoannos” menopuria sulla! Mulla on vaan yhteensä 300 Pergoverista ja Gonal-F:ää. Ihme juttu, ettei ostopalveluklinikka ole vaihtanut matkalla hoitokaavaa ja vielä vaan olisi yrittäneet samalla.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti :attn:

Joo-o... PASsia varten kaikki olivat kunnossa. Lääkäri oli tyytyväinen ultralla tehtyihin tutkimuksiin. Kystasta oli jäänyt jostain syystä osa tehtävistä teistä tekemättä, mutta ne mistä oli saatu tulokset olivat ok.
Eilen aamuna sain ovulaatiotestissä hymiön, joten soitin Naistenklinikalle. Hoitajalla oli jo valmiiksi paperini nenän edessä ja sanoi soittavansa pikimmiten takaisin kunhan varmistaa vielä lääkärin suunnitelmat.
Ei siinä kauaa mennyt kun soitti hoitaja takaisin. PASsia ei tehdä tähän kiertoon, kun verestä tehdyt testit eivät näyttäneet hyviltä. Ensi viikolla otetaankin sitten lisää testejä ja mietitään mennäänkö seuraava PAS luonnollisella vaiko lääkkeellisellä vai jopa lykätään vielä lisää kilpirauhasen vuoksi.

Kiitos lohtuhaleista, hox.
Onpa outo ollut tuo teidän ensimmäinen lääkäri, kun aina vaan olis mennyt samalla kaavalla. Meidän lääkäri on aina keksimässä jotain uutta, vaikka alkioita on hyvin tullutkin. Koska se tärkein, eli toivottu tulos on jäänyt puuttumaan.

Tänään ultrassa näkyi olevan tulossa 13-15 munasolua. Jopa hiljaiselta vasemmalta puolelta näyttäisi olevan tulossa 1-2. Parin päivän päästä aloitan kortisonin ja seuraava ultra on perjantaina.

Pikaseen tulin lueskelemaan ja kertoilemaan oman tilanteen tässä kaiken surun keskellä jonka isä toi lähtiessään viimeisen kerran luotamme :'(

Maanantaina kävin limisultrassa jossa kaikki oli ok. Lääkärin silmämääräinen mitta 7,5mm. Lääkäri ei tosiaankaan muuten mittaillu mutta ehkäpä hänen pitkä kokemus puhui puolestaan. Lugeja menee nyt zumen lisäksi. Sain vielä kortisoni reseptin ja gonapeptylin. Primaspan otetaan myös kuvioon taas ja lääkäri ehdotti alkion kuorenavausta. Jäinkin miettimään kun alkio on kolme päiväinen, alotin luget maanantaina ja siirto on mahdollisesti perjantaina eli käytän lugeja tavallaan liian kauan ennen siirtoa. Vai onko tuohon kuoren avaukseen jotain käytäntöö milloin se tehdään eli joudutaanko alkiota nyt sitten jatkoviljelemään ennenkun avauksen voi tehdä. Jotenkin ei hoksannu kysellä moisia :/

Tähtitomu, suuret pahoittelut isäsi poisnukkumisen johdosta :hug:
Kyselit tuosta alkionkuorenavauksesta. Meillekin se mahdollisesti tehdään tässä tuoresiirrossa ja tarkoitus olisi siirtää 2-päiväisiä alkioita. Eli voisi ainakin kuvitella, ettei teidänkään alkiota tarvitse jatkoviljellä.

Tsemppiä jokaiselle ja :hug: pahoittelut isäsi poismenosta Tähtitomu, rankaa tuolainen suru hoitojen aikana, tiedän omasta kokemuksesta, kun meillä on äiti nukkunut pois äskettäin ja hoidot on alussa.

Tänään olisi tuubaultra ja vastine clomeille, mie oon kans tikuttanut ovista.
Nyt olis kp 12 ja ovis lähestyy ja inseminaatio on huomenna klo 13.
Tuubaultraa lääkäri ei tehny kun ovulaatio on niin lähellä.

Viimeksi muokattu:
Tähtitomu :hug:. Jaksamista taipaleelle. Mukavaa, että saat hoitoon uusia toimintatapoja, josko ne vihdoin toisi plussan :heart:

Kais, tsemppiä inseminaatioon!

Mulla alkoi sunnuntaina synarelat ja piikit maanantaina. Jo sunnuntai-iltana tunsin nipistelyä "värkeissä" ja ihmettelin, että voiko olla. Tänään on maha ollut erikoisen turpeena, en muista vuoden takaa mitään tällaista oireilua näin aikaisessa vaiheessa. Toivottavasti ei tiedä huonoa, maanantaina on vasta eka ultra.

Kais, peukut sulle, että inseminaatio tuottaa tulosta.

Hiskias, tuskin ne nipistelyt huonoa tietää. Mullakin alkoi tässä hoidossa nipistellä tosi aikaisin, aivan kuin olisi ovulaatiokipuja ollut ja hyvältä on ultrassa näyttänyt. Toivottavasti sullakin hyvät ultranäkymät maanantaina :)

Tämän päivän ultrassa näkyi olevan tulossa 15 follikkelia, joista pari vähän pienempää. Tänään vielä menopurpiikki, huomenna pergnyl ja maanantaina on punktio.

Noonih tänään on saatu kyytiin sulatuksessa vähän kolhuja kärsiny kaveri ei huippu yksilö mutta kuulemma ihan kehityskelpoinen.
Gonapeptylin pistän VASTA torstaina eli kuusi päivää siirrosta kun yleensä se pistetään kuusi päivää punktiosta :eek:

No niin tulee.
Mulla on pari päivää ollu ihan "hassu jatus". Kun en oikein tiiä onko tuolla puolen mitään elämää mutta nyt on vaan mielessä pyöriny, että isä meni ukin ominaisuudessa huolehtimaan meidän kaksosista ja josko tästä nyt tulis jotain ja mummokin sais täällä maan päällä iloa :)

• Tykkää
Reactions: Kais ja Sadana
Omannalle tsemppiä punktioon! Onpa folleja, joko tuollainen määrä aiheuttaa painontuntemuksia? Kun olen tällainen "olematon amh" - tapaus, niin folleja on ollut maksimissaan 10 ja se ei vielä tuntunut sen suuremmin missään, paitsi punktiossa, joka oli aavistuksen kipeämpi.

Tähtitomulle erityispeukkuja piinapäiviin :heart:. Toivottavasti sun ajatukset käyvät toteen :saint:. Ai gonapeptylin pistämisen kanssa menee nyt niin, mistähän se johtuu? Oliko sillä alkionkuorenavauksella siihen syy? Mä ajattelin ruinata jotain muuta kun gonapeptyliä, kun olen tullut siitä aina niin huonovointiseksi. Ei taida kyllä onnistua, mutta voihan sitä yrittää :). Krish taisi kertoa, että hän oli truutannut synarelaa, joka lääkärin mukaan aiheuttaa saman reaktion kuin gonapeptyl.

Vauvatoiveiselle onnittelut plussasta :heart:

Kais, menikö se sun inseminaatio ihan kivasti ja kivuttomasti? Kärsivällisyyttä piinapäiviin.

Hiskias, nopeasti meni inseminaatio, mutta oli kivulias. Mulla oli tiukka kohta kohdunkaulassa ja lääkäri joutui avustamaan pihdeillä ja tekemään tietä ohuella letkulla.
Kipuja oli hoitopäivän ajan. Tsemppiä sinnekkin kovasti. :)

Hiskias, ei mitään tietoo miks gonan kans nyt meni noin. Siirtävä lääkärikin sitä ihmetteli. Mutta pähkäili sitten, että jos toinen lääkäri oli ajatellut sitä edistmään raskauden jatkumista eikä kiinnittymistä. No mut mitä helv** eikös se vika oo kiinnittymisessä jos on roppakaupalla kemiallisia? Vai eikö? öö, tässä on jo niin sekasi mikä mistäkin johtuu :D
En tiiä uskaltaisko nyt ominpäin ottaa sellasen kultaisen keskitien ja pistää jo keskiviikko aamuna.

Oon kuullu, että jotku käyttää gonalin sijasta myös pregnyliä. Kyselinkin siitä sillon vaihtoehtona mut en enää muista missä tapauksissa sitä käytettiin gonalin sijasta.

Kais, hyvä kun onnistui kivusta huolimatta :) Mulla on huono muisto inseminaatiosta reilun kymmenen vuoden takaa kun sellaisessa toista kertaa olin. Sitä pirun katetria ei meinattu saada millään kohdunkaulan kanavan läpi ja kun olin siinä aikani maannut ronkittavana ne sanoi miehelle, että se voi siirtyä käytävälle, jolloin minä sanoin niille, että nyt mullekin riittää ja aion lähteä. Suostuin kuitenkin vielä viimeiseen yritykseen ja se onnistui, mutta samalla päätin ettei enää ikinä inseminaatioita. Ei mulla sen jälkeen ole ollut mitään ongelmia alkionsiirroissa ettei katetri ole mennyt läpi. Taisi olla joku tupeksija se lääkäri.

Tähtitomu, toivon niin, että ne kortisonit just auttaa tuohon kiinnittymiseen sulla, kerran yritystä on ollut! Ihmejuttu tuon gonan kanssa, monisoluinen se alkio olikaan siirrettäessä? Mä muuten kysyin, että olisko jotain muuta kun gonaa, ei kuulemma ole... Paitsi alkioliimaa.

Omannan punktiokuulumisia odottelen.

(.) Eka ultra takana, seuraava perjantaina. Punktio sitten ehkä maanantaina, jollei noi follit ole kuukahtaneet ennen sitä. Tulihan pitkä pistosrupeama, 12 päivää. Vai miten pitkään te muut olette pistelleet?

Vauvatoivoinen, onnea plussasta :flower:

Tähtitomu, mahdollisimman rentoja piinapäiviä :)
Minä olen käyttänyt pari kertaa pergnyliä tukihoitona ja kerran gonapeptyliä. LÄäkäri sanoi, että pregnyl auttaisi progesteronia imeytymään paremmin ja gonapeptyl piiskaisi omaa kroppaa tuottamaan enemmän progesteronia. Eli progesteronin määrään nuo molemmat vaikuttaa.

Kais, kiva että inseminaatio onnistui kangerteluista huolimatta.

Hiskias, ei ollut alamahassa paljon mitään tuntemuksia punktion lähestyessä. Päivä pregnylin piston jälkeen vasenta kylkeä aristi. Hoitajan mukaan saattaa johtua siitä, että sillä puolen on paksusuoli ja turvonnut munasarja voi sitä painaa. Tänään se on ihan vähän arka enää.
Minä piikittelin 10 päivää, en tiedä onko se pitkä vai lyhyt vai ihan normi aika. Lyhyen kaavan hoidossa taisi olla mulla vähemmän pistelypäiviä.

Tänään oli siis punktiopäivä ja ihan kohtuu kivuilla selvisin, eikä pahoinvointiakaan tullut toimenpiteen jälkeen, niin kuin viimeksi. Aiemmin olen mennyt nukkumaan suoriltaan lääketokkuraa pois, mutta nytpä keikun vielä hereillä. En tiedä piristääkö kortisoni vai mikä. Viime yönä pyörin sängyssä valveilla, se ainakin taitaa mennä kortisonin piikkiin.
Saalis oli 12 munasolua, en tiedä oliko osa folleista tyhjiä, kun odotin muutamaa enemmän. Mutta tyytyväinen olen toki tuohon määrään. Huomenna sitten soittelemaan hedelmöittymistuloksia.

Hiskias, hui kuulisti aika ikävältä sun kokemu inseminaatiosta :hug:
Mikäs siellä on nyt tilanne ?

Omanna, onneksi onnistui kuitenkin :)
Ihan hyvä määrä vissiin siulla, toivottavasti hyviä uutisia.

Ihan hyviä uutisia oli, kun soitin soitin tänään labraan: munasoluja olikin ollut 13 ja niistä oli hedelmöittynyt 11. Huomenna siirto ja tällä kertaa pyydän siirtämään kaksi.

Turhaan eilen kehuin pirteyttä punktion jälkeen, ei mennyt kauaa, niin nukahdin neljän tunnin päikyille :D

Yhteistyössä