Eliette, kylläpä sinua koeteltiin: koko ultrakuvio oli aivan liian jännittävä! Onneksi kaikki on nyt hyvin ja pääsit säikähdyksellä :heart: Toivottavasti voit nyt huokaista hieman helpotuksesta ja nauttia ainakin jonkin aikaa ennen seuraavaa ultraa. (Itsellänikin rakenneultra menee melkein samoihin aikoihin: tammikuun 1. viikon loppupuolella.)
Scarleth, lämpimät onnittelut myös sinulle erinomaisesti menneestä ultrakäynnistä :heart: Tänne onkin tulossa ihanasti paljon kesävauvoja
Niin se vaan on, että muiden kohdalla on hyvin varma, että kaikki on hyvin ja omalla kohdalla jännittää loppuun saakka. Itsekin ehdin saada tällä viikolla paniikin siitä, kun epähuomiossa söin etnisen ruoka-annoksen yhteydessä ituja. Olin jo melkein varma, että nyt varmastikin sain listerioosin/salmonellan ja jos ei mene kesken, niin varmasti olen aiheuttanut muutoin jotain korjaamatonta vahinkoa
Seuraavan päivän iltana tunsin vilunväristyksiä, mutta onneksi ei ollut edes lämpöä tai muitakaan ruokamyrkytysoireita. Hieman yritin lohdutella itseäni siitä, että ehkä nuudeliruuassa idut olivat kuitenkin jonkin verran kuumenneet - mutta turhaan. Nyt jännittää viikon kuluttua oleva nt-ultra. Toivottavasti kaikki on hyvin. Aina sitä jostakin sen jättipaniikin saa aikaiseksi
Vieläkin on niin vaikea luottaa siihen, että kaikki menisi loppuun saakka hyvin...
Muse, kiva, että ensimmäinen neuvolakäynti meni hyvin ja oma terveydenhoitajasi osaa ottaa kokonaispaketin hyvällä tavalla huomioon! Mikäli mieleen nousee askarruttavia kysymyksiä tai muita huolia, on hyvä, että niistä on mahdollisuus keskustella neuvolassa. Sydänäänistä ei kannata olla huolissaan, jos niitä ei neuvolassa vielä tässä vaiheessa kuulu. (Itse en edes pyytänyt sydänäänten kuuntelua 1. neuvolakäynnillä.) Yleensähän niitä kuunnellaan vasta myöhäisemmillä viikoilla. Menkkamaisista tuntemuksista en myöskään olisi huolissani: kohtu kasvaa ja siihen voi liittyä kasvukipuja. Itsekin tunsin tässä jokin aika sitten ohimeneviä jomotuksia (sekä tietenkin raskauden alkupuolella). Olettaisin, että on todennäköisempää/tavallisempaa, että joitakin kasvutuntemuksia on kuin että niitä ei ole. Mitä tulee tukilääkityksiin, niin 3 x vrk olen nappaillut sekä Progynovaa että Lutinuksia eli tuskin maltan odottaa, kun ensi viikolla pääsen niistä kokonaan eroon! (Nyt niitä puretaan asteittain pois.) Ja mitä tulee vielä uteliaisiin naiskollegoihin, niin CIA:n kannattaisi palkata suomalaisia naisvaltaisen alan leidejä kuulusteluihin, joissa pitää saada pehmein keinoin kaikki irti haastateltavasta
Itsekin olen joskus työelämäni aika joutunut sellaisen urkinnan kohteeksi, että tilanne on alkanut muistuttaa jotain sketsikohtausta
Ihanaa,
Susirouva, että vauva on terve ja kaikki muutoinkin hyvin!
Mitä tulee neuvolakäynteihin ja terveydenhoitajiin, tein sellaisen päätöksen, että pyysin oman terveydenhoitajan vaihtoa pienen pohdinnan jälkeen. (Iso kiitos kaikille tuesta ja tsemppauksesta!) Sen verran tyly tämän raskauden 1. käynti (kokemusta myös edellisen raskauden yhteydestä) oli, että totesin, ettei ole enää mitään järkeä jatkaa tapaamisia ko. henkilön kanssa. Terveydenhoitaja ei ottanut pitkälle menneen raskauden keskeytymistä millään tavalla huomioon, ei ottanut osaa tai kysynyt kertaakaan, miten olen jaksanut tai miten jaksan nyt tai ottanut huomioon mitään muutakaan sellaista, mitä kuka tahansa tavallinen kaduntallaaja olisi osannut kysyä. Koko käynti meni pikaiseen lomakkeiden täyttöön. Onneksi vaihto onnistui ilman kommervenkkejä ja nyt ei tunnu enää niin ahdistavalta mennä neuvolaan. Oletan ainakin, ettei ole mahdollista, että seuraava hoitaja olisi vielä tylympi tapaus