Ensimmäistä kertaa lääkäriin

Yritin jo aiempia aikaisempia ketjuja aiheesta hakea, mutten löytänyt (en tiedä onko vika minussa vai koneessa) :p
Mutta kärsivällisyyttä pyydän, jos/ja kun tästä on aikaisemminkin puhuttu.

Eli sellaista kyselen, että mitä tapahtuu tai miten hommat lähtevät etenemään, kun mennään ensimmäistä kertaa lääkäriin ja ruvetaan lapsettomuutta tutkimaan.

Meillä on jo ennestään yksi lapsi, joka tuli vajaan vuoden yrittämisellä nyt menny jo reilu vuosi, eikä yrityksestä huolimatta ole tärpännyt (tiedän, että monet täällä ovat yrittäneet paljon pidempään, eivätkä kaikki tule ikinä lasta saamaankaan, mutta jokainen varmaan itse tietää sen epätoivon ja pettymyksen tunteen, kun ei rupea plussa ruutuun pärähtämään..). Olen saanut aikaisemmin jo aiheeseen liittyen terkkarista Terolutteja (ilman mitään tutkimuksia, ihan vaan soittamalla), muttei niistä mitään apua ainakaan raskauteen ollut.

Nyt olen menossa yksityiselle, jotta jotain rupeaisi tapahtumaan (yleiselle puolelle, kun oli niin kauhea jono ja meillä ainakin terkkarissa lääkäripula)
Jotain olen kuullut, että verikokeita sun muita nyt ainakin? ja niistä Clomeista on myös kuullut paljon puhuttavan... Kuinka pian mies vedetään hommiin mukaan?
 
Hei!

Verikokeita otetaan ja tehdään ns. kierronkartoitus. Munasarjat katotaan ehkä ultralla ja ite kannattaa kotona seurailla, että ovuloiko.
Clomit on monelle nopea apu mutta niiden käytön aikana (ainakin ekassa kierrossa) pitää ultrata ettei soluja kasva liikaa. Lisäksi munatorvien aukiolotutkimus pitäisi tehdä.

Mies kannattaa ottaa mukaan hoitoihin mahdollisimman pian eli heti eka kerralla. Siemennesteanalyysi kertoo paljon!

Tervetuloa mukaan! Toivottavasti pääset äkkiä pois ja siirryt O-puolelle.. ;)
 
Mitä soluja voi kasvaa liikaa? Miten tuo torvien tutkimus tehdään? :p (kuulostaa inhottavalta)

Meillä kun on mies niin pässi, ettei kuulemma pidä vielä tarpeellisena, että itse lähtisi tutkimuksiin ( ja hänella vähän sellainen vanhanaikainen käsitys, että ekakaan ei ole oma, jos toista ei tulekaan) :/
 
Raitapaitanen tossa edellä tarkoitti soluilla tietysti niitä munasoluja... ;) Clomifen on lääke joka tukee munasolujen muodostumista ja kasvua, joten clomifeni lääkityksen aikana on ultraääni tutkimuksen avulla seurattava munasolujen kasvua ja kehitystä, jotta vältytään monisiköraskauksilta...Munatorvien aukiolo tutkimus toteutetaan ultraääni ohjauksessa, jossa kohtuun viedään katetri jonka välityksellä johtimiin "suihkutetaan" keittosuolaliuosta ja ilmaa...tai vaihtoehtoisesti voidaan tehdä tutkimus varjo-ainetta käyttäen...Mutta toivottavasti et tarviais jatkotutkimuksia vaan raskautuisit pian...miehille toi siemenneste-analyysi voi olla henkisesti raskas juttu... :)
 
No eikös se olisi hyvä, että liikaa kasvaisivat ja tulisi tusina mukuloita kerralla :D (vitsi, vitsi) :)
Onkohan niitä tapauksia sitten kovastikin, että on useampi vauva tullut kerralla Clomien takia? Ilmeisesti. Täytyy googletella :)

Hurjilta jutuilta nämä teidän kokemuksenne kuulostavat, mutta ensi viikolla se sitten selviää, että miten homma rupeaa etenemään :)
 
Olenkohan muuten menossa ihan väärään paikkaan,
kun menen Tampereelle Uuteen gynekologikeskuskeen..
Pitkään kyllä vastaanottoihmisen kanssa juttelin ja kyselin, että mitä mieltä hän on, puhuimme myös Ava-klinikasta, mutta ilmeisesti heillä voi ainakin osittain samoja testejä tehdä ja sitten saada lähetettä eteenpäin. Vai pitäiskö vaan mennä suoraan asiaan?? =)
 
No jos mun pitäis valita ja Tampere olis kyseessä niin valitsisin Väestöliiton. Syy: Suomen parhaita alan lääkäkäreitä, sijainti ihanteellinen kun ei ole keskustassa, hinnat edullisemmat kuin Avalla, kuullut paljon hyvää ja täytyy sanoa, että kokemus on osoittanut aivan mahtavaksi hoitopaikaksi. =)

Kenelle sä olet Gynekeskuksessa menossa? Onko ihan lapsettomuuteen erikoistunut lääkäri? Hintoja kannattaa vertailla jos ei nyt ihan miljoonaomaisuuden päällä muniksiaan kasvattele. :D
 

Yhteistyössä