Ensimmäinen ultra rv 9+2!!

Kävin eilen ultrassa ja olen kuukautisten mukaan nyt rv 9+3, sydänäänet näkyi ja syke, mutta alkiota ei kunnolla näkynyt. Se oli niiiin pieni että sitä ei voitu edes mitata. Onko tämä ihan normaalia jos olen jo rv 9+3?? vai pitääkö kenties huolestua? Sain uuden ultran kolmen viikon päähän, mutta tuntuu että en jaksa odottaa sinne asti.. :/ Tämä tietämättömyys on aivan kamalaa!! :( Mutta ainakin sydänäänet näkyi ja syke, eikö siitä voi olla jo melko iloinen? :) Voisitteko ihmiset kertoa jos tiedätte tai on samanlaisia kokemuksia että onko ihan normaalia että alkio ei ole vielä kovin iso rv 9+3 eikä näy eka ultrassa kunnolla.. :) Olen aiiivan paniikissa.. Onko tässä enää edes toivoa jäljellä? :ashamed:
 
Mulla kävi valitettavasti niin, että 7+3 oli ihan mini alkio, vastasi viikkoja 6+0. Syke näkyi selvästi. Tuosta neljän viikon päästä alkoi vuoto ja ultrassa oli edelleen samankokoinen alkio ilman sykettä :(

Voihan tietenkin olla niin, että sulla on ollut tosi pitkä kierto? Milloin sait plussan tikkuun?
 
Plussan sain tikkuun 22.2 joka oli toooosi haalea.. Kävin heti seuraavana päivänä verikokeessa ja hcg oli 70 ja viikko siitä eteenpäin hcg oli noussut 600. :) Kuulemma ihan normaalisti oli ainakin hcg noussut. Itse epäilen että ovulaatio olisi tapahtunut viikon myöhässä. Ja raskauduin heti pillereiden pois jättämisen jälkeen, eli minulla ei ole tullut kuin tyhjennysvuoto kun tulin raskaaksi.. Joten voiskohan johtua siitä? :) Kohtu oli kuulemma ihan normaalisti kasvanut, mutta alkio oli vaan aika pieni.. :ashamed:
 
Epäilen myös, että hedelmöitys olisi voinut tapahtua oletettua myöhemmin. Minulla on molemmissa raskauksissa heitellyt useita päiviä (ensimmäisessä 10pvä, tässä toisessa 5pvä ) Alkuraskaudessahan muutama päivä merkitsee erittäin paljon kehityksessä.

toivotaan kaiken olevan hyvin!
 
Soitin juuri neuvolaan ja sieltä sanoivat että minulla on kaikki hyvin :heart: että ei tarvitse huolestua, että kun olen syönyt pillereitä niin kiertoa ei ole kunnolla voinu määrittää, että kierto on vissii vaan niin pitkä jne.. ja myöhemmin vissii sit hedelmöitys tapahtunut. :) jos nyt malttaisin odottaa siihen kolmen viikon päähän :) että ei vissiin ole vielä viikkoja edes 9. Mut kaikki tällä hetkellä ainakin hyvin :heart:
 
Minullakin kierto heitteli pillerien jälkeen. Ultrassa alkio olikin sitten viikon kuukautisten mukaan laskettua pienempi. :) Eli älä tosiaan vielä huolestu. Melko todennäköisesti sulla on ovis tullu oletettua myöhemmin. :)
 
Mä oon nyt varmasti ikävä realisti, mutta jos plussa on näkynyt jo yli 4 viikkoa sitten, pitäisi alkion kaiken järjen mukaan vastata vähintään 7 viikkoista, vaikka kierto olisikin ollut viikon pidempi ja plussa siis näkynyt jo esim. dpo7, mikä on tosi aikaisin.

9+ viikolla pitäisi alkion olla n. 3cm pitkä ja sikiöliikkeetkin jo näkyvät. Ja vaikka olisikin viikon myöhässä, olisi alkio 8+ viikollakin jo aika suuri ja selkeästi mitattavissa.

Toivon tietenkin, että kaikki olisi sulla kuitenkin hyvin, mutta ite en pystyisi kolmea viikkoa odottelemaan. Tai sitten voihan myös olla, että sillä lääkärillä ei ollut kovin hyviä laitteita?
Jaksamista sulle! :hug:
 

Yhteistyössä