Ensimmäinen synnytys käynnistetty -> sektio. Miten käy toisen synnytyksen?

"XYZ"
Mulla eka synnytys käynnistyi kyllä itsekseen, (yöllä kun aamulla olis ollut edessä käynnistys) mutta paikat ei auenneet paria senttiä enempää ja loppujen lopuksi tehtiin kiireellinen sektio rv 42+3.
Toinen synnytys meni myös ohi lasketun, lapsi syntyi alateitse 41+3.
Kolmas synnytys alateitse 41+0.

Lapset olivat suht saman kokoisia, paino kaikilla 3400-3650 g ja pituutta 50 cm. Mä oon itse tosi pieni, 153 cm ja siro. Synnytykset on erilaisia, ja mulla ei ainakaan oleellista eroa ollut kakkosen ja kolmosen synnytysten pituudessa - toisessa meni vähän yli ja toisessa vähän alle vuorokausi. :D Jos vielä synnyttäisin, niin ehdottomasti mieluummin alateitse, vaikka suht hyvin toivuinkin sektiosta.
 
"vierailija"
[QUOTE="vieras";28457273]Kaikilla kolmella lääkärillä oli ihan eri mielipide voiko käynnistää vai pitäisikö leikata suoraan ja jos leikataan niin missä vaiheessa. Nyt odotan kolmatta ja kahden lääkärin kanssa olen toistaiseksi keskustellut. Toinen oli sitä mieltä että ehdottomasti suoraan sektioon viikolla 37 ja toinen taas oli sitä mieltä että ihan hyvin minun taustatiedoillani voidaan odottaa lasketunajan tietämille ja jos käynnistyy luonnollisesti niin alatiesynnytystä voidaan yrittää.[/QUOTE]

Juuri tätä minäkin koin TAYSissa. Äitiyspolilla aina vastassa eri lääkäri ja jokaisella oma mielipiteensä asiaan. Jos ensimmäinen sanoo, että ei voi käynnistää, koska kohdun repeämisen vaara on suuri sektion jälkeen, ja toinen sanoo, että ei mitään vaaraa, niin luota siinä sitten asiantuntijoihin.
 

Yhteistyössä