Ensimmäinen raskaus käynnistettiin yliaikaisena! Toisen toivoisi käynnistyvän luonnollisesti? Neuvoja/keinoja/Apuja ??

Heips!

Ekalapsi tosiaan käynnistettiin 41+5 ja oli maailmassa 12h myöhemmin =)
Synnytys oli niin lääkkeellinen/epäluonnollinen kuin olla ja vaan voi, mutta en siltikään kokenut sitä vaikeaki, päin vastoin ihan jees kokemus!

Nyt oon raskaana 35+4 ja toivoisin koko sydämestäni että tämä lähtisi luonnollisesti syntymäään? vaikka sitte yliaikaisenakin.

Ongelmani on varmaan se, että mulla ei supistele. Ei ikinä oo supistanu, eikä supista =( Molemmat raskaudet olleet hyvin helppoja ja vaivattomia!

Miten siis saan synnytyksen käynnistymään omin supistuksin?

Kaikkia mahdollisia neuvoja otetaan vastaan, Kiitos !!

Haluaisin luonnollisen synnytyksen Kokea :heart:
 
Mulla oli tällanen tilanne..... Eka synnytys käynnistettiin 41+6 ja lapsi oli ulkona kaksi päivää myöhemmin. Toinen synnytys alkoi supistuksilla 41+6 ja lapsi oli seuraavana aamuna päivänvalossa. Mitään tuntemuksia ei kummankaan aikaan ollut...siis ennenkun synnytys käynnistyi. Mie oon vähä sitä mieltä, että ei siihen niin kamalasti pysty vaikuttamaan, että lapsi tulis maailmaan....hän tulee, kun on siihen valmis. Ite en mitään kummempaa tehny asian hyväks ja lapsi tuli omin neuvoin ulos...kärsivällisyyttä vaan.

Mieki toivoin että toinen tulis ilman käynnistelyä...ja mielestäni ite alkanu synnytys oli kivuiltaan siedettävämpi ja supistukset oli välillä "laimeempia". (en mitään selkäydinpuudutuksia ole tarvinnu)

tsemppiä vaan....kyllä se sieltä tulee, kun on sen aika.
 
Etpä taida pystyä vaikuttamaan mitenkään siihen että vauva tulisi ulos luonnollisesti. :(
Mullakin eka synnytys käynnistettiin yliaikaisuuden vuoksi rv 41+6 ja vauva syntyi rv 42+2. Myös mulle jäi käynnistelyistä hyvä kokemus, vaikka käynnistelyissä menikin 4 päivää. Toisen lapseni synnytys alkoi luonnollisesti rv 39+5 ja vauva syntyi nopeasti kolmessa tunnissa. Toka synnytys oli erittäin helppo, ei repeämiä, ei epparia ja olisin voinut vaikka heti synnyttää uudestaan. Nyt oon raskaana rv 39+3 ja odottelen alkaako synnytys itsestään vai joudutaanko käynnisteleen. Kahdessa ekassa raskaudessa mulla ei ollut ainuttakaan supistusta ennen kun synnytys oli käynnissä ja muutenkin raskaudet olivat oikeastaan täysin oireettomia ja erittäin helppoja. Tässä kolmannessa raskaudessa mulla on ollut jonkin verran pahoinvointia ja supisteluja on ollut parin-kolmen viikon ajan.

Tsemppiä hurjasti!!
 
Minulla ensimmäinen yliaikakäynnistys. Aloitettiin 42+0 ja tyttö syntyi seuraavana päivänä.

Uuudessa raskaudessa olin yhtä epätoivoinen kuin sinä. Poika kuitenkin putkahti maailmaan 40+2 vain kahden tunnin mittaisessa rajussa synnytyksessä joka oli paljon rankempi kuin käynnistetty. Tuntemuksia minulla oli enemmän toisessa raskaudessa, eli vauva laskeutui aikaisemmin ja supisteli noin rv 37 lähtien.

Mitään vinkkejä en osaa antaa. Toivotaan, että luonto hoitaa asian niin, että pääset synnyttämään ilman käynnistystä :hug:
 
Hei ja Kiitos kaikille ihanista tsemppavista vastauksista! Toivo siis elää ;)

kerrotteko vielä, että millaisella ikäerolla eka ja toka on tullut maailmaan?
Toivon niin hartaasti että käynnistyisi ittellään, joten se jää vain nähtäväksi.

ajattelin käydä muutaman kerran vyöhyketerapiassa vkosta 39+ alkaen, eihän se välttämättä synnytykseen auta mut rentouttaa itseä ainakin!

Marza, jos vaan muistat, niin olisin kiinnostunut kuulemaan kolmannesta synnytyksestä, kuinka kävi! Tsemppiä älyttömästi =)
 
Ensimmäinen käynnistettiin 42+0 syntyi vasta tuosta viikon päästä ja oli kyllä karsea kokemus koko homma. Toinen raskaus 10v myöhemmin sektio poikkitilan takia 40+1, ei mitään merkkejäkään, että olisi syntynyt vielä. Kolmas syntyi 40+6, ahkeraa lenkkeilyä ja sekstailua viikon ajan, ja sitten alkoi supistukset, liekö ollut vaikutusta... Synnytys kesti 13 tuntia, mutta oli mun mielesti helpohko homma :D Nyt menossa 35+5 ja saas nähdä miten käy, toivotaan parasta..... Supistellut kyllä on jo ns. harjoitussuppareita.
 

Yhteistyössä