Ensimmäinen luomulapsi mutta toista ei kuulu!

Onko täällä muita jotka saaneet ensimmäisen lapsen luomuna mutta toiseen tarvitaan apua?

Meillä poika syntyi 11/2010 ja uuden vauvan yritys aloitettiin 1/2012. Tai no ensimmäinen vuosi meni et tulee jos on tullakseen mutta nyt vuoden alusta olen löytänyt ovulaation ja yhdynnät ajoitettu oikeaan päivään. Kierto on säännöllinen, periaatteessa.

Olen hukassa et mitä nyt. Otanko yhteyttä ihan terveysasemaan josta lähetteellä eteenpäin. Yksityinen puoli ei innosta pitkien matkojen takia. Mistä tutkimukset ja hoidot aloitetaan?
 
millionnea, ihan hyvin voit mennä omalle lääkärille. Hän voi tehdä lähetteen tutkimuksia ja hoitoja varten. Itse aikanaan kävin yksityisellä työterveyden puolesta, kun menkat oli ollut kadoksissa 4 kk ja sain sieltä lähetteen. Me toivotaan yhä esikoista.
 
mulle on vain ihan järjetön kynnys soittaa tohon terveysasemalle. argh. mut itseasias mä keksin mikä vois nyt ainakin vaikuttaa tähän lapsettomuuteen. Mies syö nikitiinipurkkaa ihan mielettömästi! saanut jo verenpaineen koholleen sillä. on siis perusterve, hyväkuntoinen, normaalipainoinen yms. eli luulen et nyt kokeillaan vuoden loppuun viel ilman purkkaa. Ajoituksesta ei voi olla kiinni. tunnen ovulaation minuutilleen. mulla ei ole asiasta stressiä, jossain määrin olen jo tottunut et me jäädään kolmistaan. mut ainahan se kuitenkin josain sykkii ajatus raskaudesta.

onnea teille yritykseen [COLOR=""]hydrangea[/COLOR]. onko teillä kuinka pitkä taival takana? meillä ekaa odotettiin puoltoistavuotta alulle. silloin oli epäsäännöllinen kierto.
 
millionnea, pillerit jäi 8/2011, ekaa kertaa asioin lääkärissä puuttuvien menkkojen takia 1/2012 ja 8/2012 aloitettiin varsinaiset hoidot yksityisellä, kunnes 5/2013 siirryttiin julkiselle kustannusten pienentämiseksi. Nyt takana 7. ovulaatioinduktiohoitoa, joista neljällä kerralla ollaan yritetty myös inssiin, mutta kaksi kertaa sinne asti ollaan vaan päästy (tokalla yrityksellä 5 follia ja kolmannella ovis ehti livahtaan etukäteen). Miehessä ei vikaa ja mulla PCO. Nyt dpo 12 ja negaa näyttää testit. Saatiin armosta vielä yksi inssiyritys ja sen jälkeen ivf. Ivf-jonossa jo ollaan.
 
millionnea, soittele rohkeasti vaan lääkäriin. Oli se aikanaan itsellekin iso kynnys myöntää, että ei tähän ilman lääketieteen apua pystytä (eikä näköjään välttämättä senkään avulla). Vaikka hoidot on rankkoja, niin ne antaa sentään jotain toivoa tähän hommaan. Tsempit! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
hydrangea mä pidän peukkuja kaikkien hoidoissa olevien puolesta. meillä kun tuo yksi jo on niin helpottaa. mulla on noist hoidoista vain positiivisia kokemuksia! moni ystäväni saanut niistä lapsen. eräs kaverini jolle lääkärit sanoivat et todennäköisyys tulla raskaaksi luomuna tai edes hoidoista on nyt yhden tehdyn ja yhden luomun äiti! hänellä takana kymmenen vuotta lapsettomuutta, kaksi eri puolisoa, syöpä yms joten vauva oli ihme. ja kun imetys loppu oli hän seuraavasta kierrosta raskaan luomuna! ihan mieletöntä. eli kovasti voimia sinne. mä päätin antaa melle viel tän syksyn aikaa. jos mies sais noi purkat pois. kun ennen oli just kierron pituus se ongelma mut nyt ei sitäkään pitäis olla.
sit tammikuussa lääkäriin, tai aikasemmin....
 
Meillä mies söi nikotiinipurkkaa reilun kolme vuotta melkein paketti per päivä (tätä ennen poltti 15v) ja silti sperma oli priimaa ja vika minussa...eli purkkakaan/nikotiini ei välttämättä ole aina syyllinen. Toki plussaa jos sen pystyy lopettamaan ja saa paineita alaspäin :) Toivottavasti teillä tärppää kuitenkin pian :)
 

Yhteistyössä