Ensimmäinen lapsi, eli minulla ei kokemusta: Kuuluuko leikki-ikäisen sairastaa näin paljon???

"Yks vaan"
Rela-tipat meillä on mennyt ihan säännöllisesti koko ajan ja käsihygienian suhteen olen jo ehtinyt hankkia lähes neurootikon maineen kavereiden kesken... Ruokavalio on viimeisen päälle satsattu, joten tuntuu, että kaikki kotikonstit on tehty.
Vaihda Rela-tipat johonkin kunnolliseen maitohappobakteerivalmisteeseen, esim Probiootti Baby on hyvä. Saa luontaistuotekaupoista. Ja anna lapselle D-vitamiinia säännöllisesti. Semmoista vähän isompaa annosta, vaikka 20 mikrogrammaa/päivä. Nämä on meillä kasvattanu vastustuskykyä kovasti.
 
[QUOTE="vieras";22974461]No jos lapsi ei ole saanut vastustuskykyä kotona ollessaan niin totta kai hän sairastaa kaiken mahdollisen kun sinne bakteeri pesään pääse. Ja jotihinkin ne tauditkin tarttuu paremmin. Yleensä ensimmäinen puoli vuotta menee sairastellessa ja kevään myötä helpottaa. Jostain luin minäkin, että on ihan tavallista että alle kouluikäiset sairastavat kerran kuukaudessa.

Mun 1v4kk on ollut marraskuusta asti hoidossa ja on ollut aikalailla sen kerran kuussa tai kahdessa kipeänä ja silloinkin yleensä korvatulehdus, ilman muita oireita. Yhden kerran on ollut tänä aikana ihan kuumeessa yhden päivän ja oli myös kovin räkäinen. Ennen hoitoon menoa oli ehkä 2 kertaa vähän flunssassa. Meillä käsiä muistetaan pestä aika vähän kotona eikä käytetä desinfiointiaineita ja syödään paljon ulkona. Lapsi on myös mallia "kaikki suuhun", niin en tiedä onko hänellä vastustuskyky vaan kehittynyt, kun ei olla niin viimeisen päälle hygieenisiä.[/QUOTE]

Ihan totta tuo pointti, että liika hygieniakaan ei ole hyvästä. Käsihygienia meillä on aikas tapissaan, mutta kotimme ei kyllä ole mitenkään sterillin oloinen... Meillä on lemmikkejä, mutta ei niitä käy kaikesta syyttäminen; kyllä siivouskin on välillä vähän turhan pitkillä tauoilla...
 
Kerran kuukaudessa kipeänä on ihan tavallista ilman että mitään tarvitsee olla vialla. Ja kun hoidon aloitus on vielä ollut pahimpaan tautiaikaan eli syksyllä, ei ole mikään ihme että on "koko ajan" kipeänä. Vastustuskyky kasvaa siitä pikkuhiljaa. Meillä poika aloitti aikanaan keväällä 1v3kk ikäisenä ja nappasi heti taudit. Sitä ennen ei ollut päivääkään kipeänä, ei edes nuhassa.
 
[QUOTE="Yks vaan";22974466]Vaihda Rela-tipat johonkin kunnolliseen maitohappobakteerivalmisteeseen, esim Probiootti Baby on hyvä. Saa luontaistuotekaupoista. Ja anna lapselle D-vitamiinia säännöllisesti. Semmoista vähän isompaa annosta, vaikka 20 mikrogrammaa/päivä. Nämä on meillä kasvattanu vastustuskykyä kovasti.[/QUOTE]

Ehditkö vielä lyhyesti briiffata mikä on tuon Probiootti Babyn etu apteekin tuotteisiin verrattuna? Kiinnostaa kovasti! D-vitamiinin lisäystä olen kovasti miettinyt ja joulun jälkeen varovaisesti alkanut toteuttaakin, mutta en ole sentään 20mg "uskaltanut" antaa. Ehkä pitäisi tosiaan selvästi lisätä sen määrää nykyisestä.
 
"vieras"
myöskään liika hygieenisyys ei ole hyväksi. meillä kädet pestään kun tullaan sisälle tai käydään vessassa.
aika monet tavarat on maistettu ja ulkonakin paikkoja nuoltu ja kenkiä maisteltu.
eipä sairasta lapset (koputtaa puuta) kuin n.5 krt vuodessa.
 
Nyt tämä äitykkä lähtee unten maille, jotta jaksaa huomenna skarppina hoitaa pikkuista potilasta. Suurkiitos kaikille keskustelijoille! En voisi olla tyytyväisempi kuin nyt olen -oli ihana saada näkökulmia tähän omaan näköalattomuuteen.

Tervettä kevättä kaikille!
 
"Yks vaan"
Ehditkö vielä lyhyesti briiffata mikä on tuon Probiootti Babyn etu apteekin tuotteisiin verrattuna? Kiinnostaa kovasti! D-vitamiinin lisäystä olen kovasti miettinyt ja joulun jälkeen varovaisesti alkanut toteuttaakin, mutta en ole sentään 20mg "uskaltanut" antaa. Ehkä pitäisi tosiaan selvästi lisätä sen määrää nykyisestä.
Hei vielä! Probiootti Babyssä maitohappobakteerit ovat eläviä bakteereja ja niitä on enemmän, joten vaikutus on paljon parempi. Tosin mun isommat lapset (vajaa 2,5 ja 5,5) vauvaa lukuunottamatta syö jo ihan "aikuisten" Probiootto Plus maitohappobakteereja. Lapsille ihan lääkäreidenkin mukaan on luvallista antaa 25 mikrogrammaa D-vitamiinia per päivä. Itse syömme D pearlseja, niitä saa myöskin luontaistuotekaupasta. Imeytyvät hyvin kun ovat öljypohjaisia. Terveitä päiviä teille! =)
 
"vieras"
Vähän aikaa sitten jossakin uutisoitiin, että päiväkodissa olleet lapset sairastavat koululaisina vähemmän kuin kotihoidossa olleet. Ja ennen kuin joku väittää, että "ei ainakaan meillä", niin kuinka hyvin tiedätte paljonko koululaistenne luokkatoverit sairastavat?
 
Meillä on yttö 2,5v joka on ollut kohta vuoden hoidossa 5pv viikossa 3,5h kerralla ja meidän perheessä on tänä aikana ollut pisin aika terveenä 2,5viikkoa.
Sen lisäksi että esikoinen on itse sairastanut on hän tietysti tartuttanut taudit muihinkin perheenjäseniin, varsinkin 1v pikkusiskoonsa.
 
Kuulostaa tosi tutulta! Meijän 3 vuotiaalla vaikka ollut jo yli vuoden hoidossa joka viikko uusi flunssa. Pienempänä tuli kovia kuumeita ja meni aina keuhkoihin tai korviin... Tyksissä tutkittiin, tehtiin veriviljelyt ja kaikki, eikä mitään poikkeavaa löydetty! Oli aina kipeenä! Nyt ei enää kuumeile, nokka vaan vuotaa ja yskii jatkuvasti... Toisaalta sairastelusta se vastustuskyky syntyy! Ja ihan hyvä että sairastaa noita tauteja pienenä niin ei tarvi sitten ku koulu alkaa, sairastaa kaikkea...
 
"vieras"
Päiväkodit on melkosia pöpöpesiä, muistan itse kun vanhempi poika oli päikkärissä ja sairasteli myös koko ajan. Nyt jo koulussa, eikä ole kuin pari kertaa vuodessa flunssassa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22976123]Vähän aikaa sitten jossakin uutisoitiin, että päiväkodissa olleet lapset sairastavat koululaisina vähemmän kuin kotihoidossa olleet. Ja ennen kuin joku väittää, että "ei ainakaan meillä", niin kuinka hyvin tiedätte paljonko koululaistenne luokkatoverit sairastavat?[/QUOTE]

Juuri näin koska saavat sen vastustuskyvyn jo siellä päivähoidossa,eikä vasta siellä koulussa.
Kurjempaa se olis koulusta olla jatkuvasti pois.
 

Yhteistyössä