Ensikertamamma hukassa..

Minulla on viikon vanha poika ja imetys ei vaan onnistu littanoiden nannien vuoksi jotenka olen pumpannut ja syottanyt pullosta.. Mutta minka verran uskallan antaa ettei tuu mahavaivoja...? Talla hetkella annan 60-70ml kerralla, noin kolmen tunnin valein. Helistimen forumissa joku sanoi etta vauva ei voi syoda itseaan liian tayteen aidinmaidosta, pateeko sama pullosta syotyyn aidinmaitoon...? Kiitos jo etukateen jos joku viitsii valaista ensikertalaista!:)
 
JONSERED Karhunkantaja
Anna ruokaa, kun pyytää. :)

Pullosta kai tulee helpommin ja nopeammin, kuin rinnasta, mutta voiko sitä jotenkin hidastaa, että ehtii hoksata, koska maha on täynnä ja lopettaa syömisen? Tai rintakumilla imettää?

Ei aavistustakaan... Kunhan pohdin.
 
"vieras"
Se on ainakin ihan kukkua et sitä maitoa ei voi antaa vauvalle liikaa.Kyllä voi, aikoinaan tää ensikertalainen nimittäin tulkitsi vauvaansa ihan väärin ja tarjosi tissiä jokaiseen inahdukseen.
 
Kiitos! Kokeilen seuraavalla kerralla 90ml, tuotannossa kun ei ole mitaan vikaa.. :) Ja imetyksen suhteen ole viela luovuttanut, kumien kanssa ajattelin viela yrittaa kunhan moiset paasee hakemaan.. Toipuminen sektiosta hidastaa vahan menoa.. :)
 
Pullon kans ko syötät niin kato että et pietä pulloa liian pystössä, sillon se painekki on kovempi eli tullee mahavaivoja, ja lasta piät toki mahollisimman pystyasennossa jos vaan voit. Kyllä se napero tosiaan syö vain sen mitä mahtuu.
 
"Vierailija"
Mulle opetettiin neuvolassa että kerralla annetaan pullosta ihan niin paljon kuin vauva haluaa, sitten mielellään pari tuntia väliä seuraavaan syöttöön. Itse käytin hitaan virtauksen tuttia pullossa, suosittelen.
 

Yhteistyössä