Ensikertalaisena pakko kysyä =D

RV 39+2, limatulppa lähteny, tuntuu siltä et synnytys vois alkaa minä hetkenä hyvänsä...

Nyt tuntuu 5-20 minuutin välein kipuja, joita voisin ajatella supistuksiksi, mutta kohtu ei tunnu supistuvan samalla tavalla kun silloin kun on ollut kivuttomia supistuksia... Tuntuuko synnytyssupparit ihan erilaisilta kun muut, vai pitäiskö niiden olla samanlaisia mutta plus kivut?

Oon sitä mieltä ainaki vielä tunnin et synnytys on käynnistyny :D mut jos ei oo nii voivoi.
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
mie luulen että sie kyllä sitten huomaat kun oikeen supistaa.. :whistle:
Niin no.. .voihan se näinkin olla, mulla yksi synnytys vasta takana, mutta kovat supparit tuli kyllä vasta ponnistusvaiheessa :D Että kun ihmisten kipukynnys on sen verran erilainen niin en jäis ehkä ihan ootteleen kotiin siihen saakka...
 
Toivon <3 Niin kauan oon odottanu että saisin nyyttini syliin, nyt olis just täydellinen aika, saanu just kaikki siivottua ja järjesteltyä, pakannu sairaala pussukkaa, yms :)

Taas tuli yks, tää tuntu jo voimakkaammalta ja enemmän supistukselta... Siskolla tosin oli toisen synnytyksensä yhtydessä suppareita 4 päivää =/ joten en silleen liikaa uskalla innostua.
 
No sehän voi olla että kun sulla on kipuja niin et huomaa sen kohdun niin supistuvan kun keskityt siihen kipuun =) ja kyllä sen tosiaan huomaa kun lähdön aika on :whistle:


Toivottavasti nuokin avaavat paikkoja niin ei mene sitten niin kauaa kun tositoimet alkaa =)


Mä pidän sulle peukkuja että käynnistyis kunnolla ja saisit nyytin kainaloon =) :wave:
 
ölömölö
En jäis odottelemaan kotiin, käy mielummin vaikka turhaan sairaalassa tarkistuttamassa, ties vaikka olet jo miten paljon auki ja kohta alat ponnistamaan... Hyvä ystäväni ei ole kuuden synnytyksensä aikana tuntenut yhtään kipua (tuntenut vain että nyt supistaa ), joten tällaisiakin harvinaisia tapauksia on olemassa. Kipin kapin tarkistamaan, ethän halua että vauva syntyy eteiseen tai autoon!
 
Minulla ei kovettunut maha samalla tavalla kuin harjoitussupistuksissa silloin kun synnytys käynnistyi. Olen ihmetellyt tätä myöhemmin, mutta aaltomaisia kipeitä supistuksia meni ja synnytysvastaanotolla ne piirtyivät käyrässä supistuksina.
 
Ei sitä vaan aina tajua koska on lähdön aika :kieh: Mä olisin varmaan synnyttäny kotiin jos ei ystävä ois sanonu että nyt ois aika lähtee... Joo supisteli kyllä, mutta ei niin kovaa ettenkö ois pärjänny. Sairaalaan kun päästiin niin tunti ja muksu oli syntyny...
 
En melkein uskalla kertoa siskolleni näistä (se on siis tulossa mukaan synnytykseen, eli jossain vaiheessa pitää jos tää nyt on sitä synnytystä :D) koska sillä oli aika raju synnytys, ja se aina pelottelee ja sanoo että siinä vaiheessa kun pyörtyilen ja konttaan lattialla ja oksennan kun sattuu niin paljon, sitten on synnytys käynnistynyt... Mutta kun tunnen niin monia jotka ovat päinvastoin yllättyneet kuinka kivutonta ja helppoa synnytys on ollut. Synnytyksiähän on niin monta erilaista, jokainen tapaus on erilainen, sisko vaan vähän traumatisoitunut kun sillä oli hyvin raju syöksysynnytys ensimmäisensä kanssa.
 
ölömölö
Älä ota liikaa paineita siskoltasi, vaikka onkin rakas sisko, mutta sun synnytys on sun, ja se on täysin erilainen! Kaikilla erilaiset yksilölliset synnytykset, samalla äidilläkin kaikki synnytykset erilaisia! Voithan sä käydä tarkistamassa tilanteen terveyskeskuksessa, ja sitten vastaa ilmoittaa siskolles jos nyt on se lähtö. Tsemppiä ja onnea! t. kolme täysin erilaista synnytystä kokenut
 
Kyllä se vaan tais alkaa :) Nyt jo 9 minuutin välein aika kipeitäkin supistuksia, viimeiset tavarat vaan reppuun, sit odotellaan kunnes 5 minuutin välein. Haluisin kuitenkin olla kotona mahdollisiman pitkään...

Eli nyt menee kone kii!
 

Yhteistyössä