Ensikertaa ulkomaille, mihin suuntaisimme? VINKKEJÄ!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Eli tarkotus olisi tuon mieheni kanssa lähteä ensimmäistä kertaa ulkomaille yhdessä. Lapset jätettäis kotiin luonnollisestikin, kun ensimmäistä kertaa mennään ja on helpompaa sitten olla. Tarkoitan siis sitä, kun on ensimmäisestä reissusta kyse niin en uskalla lapsia ottaa mukaan.

Tarkoitus olisi mennä ensi talvena, joten mikä olisi kiva lomakohde, jossa on suht lämmintä ja "helppo" ensikertalaisen olla? Hotellisuosituksia? :)

KIITOS :)

Minä tykkäsin Gran Canariasta, oltiin vuosi sitten tammikuussa Maspalomasissa. Lämmintä oli n.+24. Kun vuokraa päiväksi auton niin voi ajaa saaren ympäri ihania serpentiiniteitä ja Playa de Inglesissä oli kivasti yöelämääkin ja ostosmahdollisuuksia.

Talvella varminta lämpöä löytyy esim. Thaimaasta. KAnaria kohteena ehkä helpompi, mutta kalliimpaa ja ei välttämättä kovin lämmintä.
Jos menee ekaa kertaa niin esim. thaimaan phuket ja tuota hotlaa voisin suositella:
http://www.aurinkomatkat.fi/Atcomweb.aspx?p=CS00007_32150&DisplaySeason=AMW10&x=PARENTL4ID%2019082&x=DISPLAYDATE%2031-Jan-2011

Me oltiin tuolla silloin kun muksu oli vuoden ikäinen. Sittemmin oltu thaikuissa monta kertaa, mutta ei enää phuketissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli tarkotus olisi tuon mieheni kanssa lähteä ensimmäistä kertaa ulkomaille yhdessä. Lapset jätettäis kotiin luonnollisestikin, kun ensimmäistä kertaa mennään ja on helpompaa sitten olla. Tarkoitan siis sitä, kun on ensimmäisestä reissusta kyse niin en uskalla lapsia ottaa mukaan.

Tarkoitus olisi mennä ensi talvena, joten mikä olisi kiva lomakohde, jossa on suht lämmintä ja "helppo" ensikertalaisen olla? Hotellisuosituksia? :)

Hmmm. No, minä en koskaan matkustais yhtään minnekään ilman lapsia. Meille matkailu lasten kanssa on yhteinen seikkailu ja harrastus. Ollaan menty heti pienestä pitäen Meksikoon, Japaniin, Australiaan, Uuteen Seelantiin, Jenkkeihin, Singaporeen, Thaimaaseen jne jne. Joten en ehkä ymmärrä varovaisuuttanne. Mutta no, kahteen pekkaan kun lähdette, kannattaa miettiä, millaisista asioista pidätte. Rantalomailusta, kaupunkilomailusta, historiasta, urheilusta , kulttuurista vai kenties musiikista. Me ollaan ehdottomasti aktiivilomailijoita eikä viihdytä missään turistirannoilla. Kun tunnistaa ja tietää mitä itse arvostaa ja mitä lomaltaan haluaa, on helpompip miettiä teille sopivaa kohdetta. Lomanhan pitää olla juuri teidän näköinen.

Alkuperäinen kirjoittaja x:

Hmmm. No, minä en koskaan matkustais yhtään minnekään ilman lapsia. Meille matkailu lasten kanssa on yhteinen seikkailu ja harrastus. Ollaan menty heti pienestä pitäen Meksikoon, Japaniin, Australiaan, Uuteen Seelantiin, Jenkkeihin, Singaporeen, Thaimaaseen jne jne. Joten en ehkä ymmärrä varovaisuuttanne. Mutta no, kahteen pekkaan kun lähdette, kannattaa miettiä, millaisista asioista pidätte. Rantalomailusta, kaupunkilomailusta, historiasta, urheilusta , kulttuurista vai kenties musiikista. Me ollaan ehdottomasti aktiivilomailijoita eikä viihdytä missään turistirannoilla. Kun tunnistaa ja tietää mitä itse arvostaa ja mitä lomaltaan haluaa, on helpompip miettiä teille sopivaa kohdetta. Lomanhan pitää olla juuri teidän näköinen.

Minä peesailen tätä myöskin. Me ei olla käyty ulkomaan lomilla ilman muksua. Lapsikin nauttii yhteisistä lomista :)

Kyse ei ole siitä ettei haluttais lapsia mukaan. Mutta kun kyse on ensimmäisestä kerrasta, en uskalla lasten kanssa lähteä. Ehkä olen sitten liian varovainen, mutta mun mielestä olisi kiva edes kerran elämässä käydä ensin itse jossain ulkomailla ja sitten lasten kanssa..

Kiitos vinkeistä!

Jos kahdestaan haluatte eksotiikkaa shoppailua ja rantailua ja ennen kaikkea lämpöä niin Thaimaan Phukettiin. sit jos tuntuu et viel eksoottisempaa niin phi phille veneellä mut menkää ny aluks sinne phukettii ja katsokaa miten pärjäätte ulkomailla.
Sit ku otatte lapset seuraavalla kerralla et saavat hekin kivoja matkailu kokemuksia niin menkää kanarialle koska se on taas helpompi aloittelu lasten kanssa jo ihan lyhyempien lentomatkojen takia.

Eka kysymys on, miten suuri matkabudjetti on käytössä? ;)
Sitten toinen, mitä haluatte matkallanne tehdä.
Selvin juttu on se, että ottakaa valmis pakettimatka, niin ei tarvitse itse huolehtia "mistään".

Ei ole sellaista minne olisi "vaikea" mennä ensikertalaisena. Itse lähtisin vaikka Portugaliin vaikkei siellä hirvittävän lämmintä olekaan talvella. Riippuu tosin mikä ajankohta on "talvella". Jos aikaa on vain viikko niin en hirveän pitkää lentomatkaa ottaisi, muuten menee lennosta toipumiseen pari päivää. Välimerellä ei talvella kovin lämmintä ole, maaliskuussa siellä voi jo olla t-paitakeli päivällä. Jos ajankohta on ennemmin tammikuu niin vaihtoehdot mulle olisi aika vähissä!

Gran Canariaa suosittelen. Tuo Maspalomas, jota joku jo kehuikin, tai Las Meloneras. Todella siistejä paikkoja (ei mitään turistirysiä, kuten Ingles) ja lentoaika lyhyempi kuin esim. Thaimaaseen. Ja jos aikoo lomailla viikon, suosittelen Kanariaa. Ei ehkä niin lämmintä kuin Thaimaassa mutta 25C ihan varmasti.

Vaikka onkin ensimmäinen ulkomaanmatkanne, voitte aivan hyvin ottaa lapset mukaan. Meidän neiti tykkäsi kovasti kun viime talvena olimme! Lapselle mahtava elämys, enkä oikeen ymmärrä mitä pelkäät. Lapset vaan mukaan lomalle ja nautitte koko perheen voimin uimisesta, auringosta ym.!

Siis ihaninta olisi, että olis mahdollisuus kiertää "turistikohteita", nähtävyyksiä ja kuitenkin nauttia siedettävästä auringosta ja lämmöstä.

Kaupunkiloman ja rantaloman välimaastosta joku sopiva :D

Matkabudjetti on matkoihin+ hotelliin n. 1000e ja todella ei ole siis tarkoitus olla kuin pari-kolme päivää :)

Oonkohan edes näissä ajatuksissani yhtään realistinen.

ja mitä lentoyhtiötä ei ainakaan kannata harkita? :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Gran Canariaa suosittelen. Tuo Maspalomas, jota joku jo kehuikin, tai Las Meloneras. Todella siistejä paikkoja (ei mitään turistirysiä, kuten Ingles) ja lentoaika lyhyempi kuin esim. Thaimaaseen. Ja jos aikoo lomailla viikon, suosittelen Kanariaa. Ei ehkä niin lämmintä kuin Thaimaassa mutta 25C ihan varmasti.

Vaikka onkin ensimmäinen ulkomaanmatkanne, voitte aivan hyvin ottaa lapset mukaan. Meidän neiti tykkäsi kovasti kun viime talvena olimme! Lapselle mahtava elämys, enkä oikeen ymmärrä mitä pelkäät. Lapset vaan mukaan lomalle ja nautitte koko perheen voimin uimisesta, auringosta ym.!

Ehkä pelkään sitä, etten ole koskaan missään tosiaan ollut. Kaikki se lentokenttä"show", lentäminen ja kaikki.

Jostain syystä tuntuu siltä että olisi hyvä mennä ensin ilman lapsia..

noilla rahkeilla menkää puuhamaahan

Ai, no kuinkas niin.. Me olemme olleet monta kertaa erilaisilla reissuilla joissa matkoihin ja hotelleihin on mennyt n. 800e-900e. Ja juurikin tuollaisia muutaman päivän matkoja ollut.

Ei sitä aina tarvitse maksaa monia tuhansia!

Meidän eka etelän reissu makso 800? kahelta hengeltä ja viikko oltiin tenskulla...Et kyllä tonnilla pääsee, mut thaimaan voitte unohtaa... :D Ja suosittelen kyl et jos meette niin ootte sit kauemmin kun pitkän viikonlopun et pääsee ihan oikeesti nauttiikki siitä olostaan eikä mee aika juoksemiseen.. :)

Kyse ei ole siitä ettei haluttais lapsia mukaan. Mutta kun kyse on ensimmäisestä kerrasta, en uskalla lasten kanssa lähteä. Ehkä olen sitten liian varovainen, mutta mun mielestä olisi kiva edes kerran elämässä käydä ensin itse jossain ulkomailla ja sitten lasten kanssa..

Kiitos vinkeistä!

No tuo nyt on kyllä aivan turha pelko. Pelkäätkö että ne lapset kidnapattaisiin siellä vai mitä ihmettä? Me ollaan oltu nyt 7-vuotiaan pojan kanssa ulkomaanreissuissa 8 kk alkaen 1-3 kertaa vuodessa. Ihmettelen kyllä asennettasi, ettei lasten kanssa voisi lähteä!!

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas taas:
noilla rahkeilla menkää puuhamaahan

Ai, no kuinkas niin.. Me olemme olleet monta kertaa erilaisilla reissuilla joissa matkoihin ja hotelleihin on mennyt n. 800e-900e. Ja juurikin tuollaisia muutaman päivän matkoja ollut.

Ei sitä aina tarvitse maksaa monia tuhansia!

Ehkä ei niinkään ole kyse budjetista, vaan siitä että miten yhdistää mahdollisesti aran ensikertalaisen reissaajan ja omatoimimatkailun? Kyllähän se onnistuu, jos siis vaan uskaltautuu. :)

Itse kävin ekaa kertaa pakettimatkalla vasta kun olin jo aika kokenut matkaaja. Se matkustaminen oikeasti on ihan samaa on sitten omatoimimatkalla tai pakettimatkalla. Jos haluaa matkailla vain aikuisten kanssa, muutaman päivän kaupunkiloma on aivan mahtava! Mikäs sen mahtavampaa kuin vaikka Barcelonan kevät oman rakkaan kanssa... Tai Dubrovnik. Blue1 lentää Barcelonaan. Jos lähtee jo keväämmällä, huhtikuussa niin Lufthansa lentää edullisesti Müncheniin, lento ei kestä kun muutaman tunnin ja tekemistä on vaikka kuinka, vaikka rantaa ei olekaan. Ei muuta kun matkaan vain!!!

Jatkoa edelliseen... olin viime keväänä Münchenissä, maksoin lennosta ja hotellista (1 hengen huone kun olin yksin) yhteensä noin 260 euroa, ja olin siellä neljä yötä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:

Kiitos vinkeistä!

No tuo nyt on kyllä aivan turha pelko. Pelkäätkö että ne lapset kidnapattaisiin siellä vai mitä ihmettä? Me ollaan oltu nyt 7-vuotiaan pojan kanssa ulkomaanreissuissa 8 kk alkaen 1-3 kertaa vuodessa. Ihmettelen kyllä asennettasi, ettei lasten kanssa voisi lähteä!!

Niin no on varmaan 1v ja 2v lasten kanssa vähän erilaista lähteä ensimmäistä kertaa elämänsä aikana kuin yksin.

En mä osaa selittää miksi koen että olisi helpompaa lähteä ensin kahdestaan.. Ymmärrätte tai ette..

Yhteistyössä