Ensiavussa jonottaminen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hermomenee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hermomenee

Vieras
Täällä sitä istutaan ensiavussa, kun selkä sano itaensä irti niin ettei pysty ees käveleen! Vieraita pitäis tulla kolmen tunnin päästä synttärikahveille, eikä tietookaan kauan täällä menee..

Turhin aloitus ikinä, mutta on niin hiton tylsää ja v*tuttaa!

Missä päivystyksessä istut? Jos oussissa niin varaudu piiiiitkäään odotukseen! Jos et ole jo päässy makuuasentoon odottamaan niin sano että on pakko! Ja odotus ajaksi kunnon lääkkeet! :) tsemppiä!

Tampereella, acutassa istun. Oon jumahtanut tähän penkkiin (hyvään asentoon) niin, etten tiedä pääsenkö ylös kun kuulen nimeni :D lääkitys niin kunnossa, kun tuolta hoitajalta voi lääkettä saada.

Eipä mun kai kahvitteluja kannata perua, kun istuminen onnistuu (ainakin vielä), ja mies osaa keittää kahvia ja toimia isäntänä, eli mä saan (kerrankin) vaan istua. Mikäli pääsen täältä kotiin siks kun vieraat tulee.

Eipä muakaan houkuttele maksaa yksityisestä maltaita, kun täältäkin saa ihan hyvää palvelua, kunhan nää jonot etenee :D täytyy harkita, jos menis yksityisen kautta hoitaan tän selän lopullisesti kuntoon, ku ei noi tk-lääkärit ottanu vakavasti, vaikka tää ei todellakaan oo ensimmäinen kerta.. Toki, tää on ensimmäinen kerta kun toi selkäkipu vaikuttaa niin ettei pysty käveleen.

Hei jepjep! Sä varmaan voit tulla hoitaan sitten mun 1,5v tytön ja meneen mun puolesta kouluun (: on täällä paljon muitakin, joilla ei oo pää kainalossa. Ja mä kyllä ihan mielelläni ottaisin mun kävelykykyni takasin!

[QUOTE="vieraz";28986144]Ensiavun tarkoitus on ensisijaisesti hoitaa hengenvaarassa olevia. Muut joutuvat odottamaan... Niin se vain on![/QUOTE]

Jel, kyllä mä tän tiedän. Täällä Tampereella ne hengenvaarassa olevat menee tuonne toiselle puolelle, jossa on omat hoitajat ja lääkärit. Itse käveleenään kykenevät, tai ne jotka eivät ole välittömässä hengenvaarassa, jonottelevat sulassa sovussa täällä toisella puolella (:

[QUOTE="vieraz";28986144]Ensiavun tarkoitus on ensisijaisesti hoitaa hengenvaarassa olevia. Muut joutuvat odottamaan... Niin se vain on![/QUOTE]

Ensiavun eli päivystyspoliklinikan tarkoitus on hoitaa äkillisesti sairastuneita potilaita, mutta hoito tapahtuu triage-luokituksen mukaisessa järjestyksessä. Aniharva päivystyksellistä hoitoa tarvitseva on hengenvaarassa, eikä toki tarvitsekaan olla, päivystyksellisiä hoidon tarpeita on paljon muutakin. Esim. jos inhimillinen kärsimys kasvaa kohtuuttomaksi odotellessa virka-aikaa tai jos sairaus/vamma pahenee merkittävästi sitä odotellessa, on syytä mennä päivystykseen.

6tuntia tulehtuneen polven kanssa istuttuin acutassa torstaina, josta suoraan siirto osastolle. ei ollut kivaa.. Eilen leikattu tulehduspesäke polvesta kun antibiootit eivät vaikuttaneet. :( Oli kiva katsella kun yksi porukka tuli sisään ja pääsivät ihan heti lääkärille tuli vähän semmoinen olo että pitäisikö itkeä vai nauraa.

Tääläainaki voi päivystyksessäkäydä ilmottautumassa jonoon, hoitaja arvioi koska mahtaa lekurille päästä ja siksi aikaa voi mennä kotiin odottamaan. Niin et sit ku menee päivystykseen takasi niin voi näyttää siltä et "miks noi pääsi heti vaikkei näyttäny niin kiireelliseltä"? Kaikki ei nimittäin taida tietää että noin voi tehdä.

No helvetti, selkäkivusta...kylläpä se on päivystysasia siinä vaiheessa kun issias on niin pahana että kivusta tulee itku kun ei voi olla missään asennossa. Jos ei ole hermosärkyä kokenut niin turha mussuttaa, että selkäkivun kanssa ei ea:n olisi asiaa.

• Tykkää
Reactions: HippuTAR
Sain kipulääkkeen ja lihasrelaxantin lihakseen. Lääkäri kirjotti reseptin myös lihasrelaxanttiin ja särkylääkkeeseen. Kipu alkoi hellittää jonkun tunnin päästä piikkien annosta ja mä pystyn taas käveleen! Jee. Eikä koko reissuun mennytkään "kun" reilu kolme tuntia. Eli ehdin hyvin synttäreille, ja kykenin vähän emännöimäänkin. Vaikka mieskin oli täällä hyvin saanut hommat hoidettua :)

Yhteistyössä