Ensi viikolla lunta, joko toppapuku päälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitosta vastauksista! Kyselen siksi kun olen yhden lapsen äiskä ja siksi varsin kokematon näissä jutuissa :D Vähän hankala tietää aamulla seiskan aikaan, että mitä lapselle laitetaan päälle kun päivällä voi olla taas ihan eri lämpötila. Ja hoidossa lapset ulkoilevat aamuisin ja iltapäivisin, joten lämpötilaero voi olla aikamoinen. Mutta ens viikoksi lupaili päivällekin melko kylmää ja tuulista, joten toppa varmaankin paikallaan varsinkin kun villahaalari taikka vastaavaa ei ole vk-puvun alle.

Kiitosta vastauksista! Kyselen siksi kun olen yhden lapsen äiskä ja siksi varsin kokematon näissä jutuissa :D Vähän hankala tietää aamulla seiskan aikaan, että mitä lapselle laitetaan päälle kun päivällä voi olla taas ihan eri lämpötila. Ja hoidossa lapset ulkoilevat aamuisin ja iltapäivisin, joten lämpötilaero voi olla aikamoinen. Mutta ens viikoksi lupaili päivällekin melko kylmää ja tuulista, joten toppa varmaankin paikallaan varsinkin kun villahaalari taikka vastaavaa ei ole vk-puvun alle.

Mäkin pähkäilen tän vaatetus asian kanssa joka syksy kelien kylmetessä, aamusin on kylmää iltapäivällä jo lämpimämpää. Kyllä ne keliin sopivat vaatteet sit aina kuitenkin löytyy =)

hyvä me rönttotoppis mammat,näin sen kuuluukin mennä ja hei muut jokainen pukee lapsensa parhaiten miten tietää ei ole olemassa yhtä oikeaa vaatevalintaa niin monta mielipidettä kun meitä pukijoitakin.ja on myös lämminverisiä ja kylmäverisiä lapsia.tää on niin perhekohtainen juttu=)

Ei. Pakkasta ei ole luvattu kuin yöksi,jos silloinkaan. Vk:n alle kun laittaa villaa ni kyllä pärjää. Toppaa vasta sitten kun pakkasta päivälläkin. Ne lumet sulaa sitä paitsi samantien.

Jos koko päivä on pakkasta, ja maassa on lunta, niin laitan pojalle toppavaatteet hoitoon. En kaikkein paksuimpia, mutta toppaa silti.

Jos aamulla on aste pari pakkasella, ja iltapäivällä plussaa, niin en laita toppaa.

[QUOTE="mä";22198622]huh huh... nyt toppailevat varmaan oleilee vaan sisällä kun tulee oikeesti KYLMÄ...![/QUOTE]

Hah ja hah! Ihmisen elimistö ei ihan pysy mukana syksyn lämpötilanmuutoksessa, ja sillon pitää laittaa lämpimästi päälle! Kun elimistö on tottunut pakkaseen, niin ei sen kiristyminen vaadi paljonkaan lisää vaatetta.

Meillä on käytössä vanhat ohentuneet toppahaalarit aamupäivisin, kun yölllä on ollut pakkasta.

niinpä, samaa minäkin ajatellut että mitä ihmiset ajattelee kun pukee +10 asteessa toppapuvun vauvalle!???! Mitä ne aikoo sitte pukea on -10!! kolme toppahaalariako? :D
aivojen käyttö sallittua.....

Oletteko tyhmiä????

Kyl aina ennenkin on ekoille kylmille 10asteen lämmöille lapsille puettu enemmän vaatetta syksyllä!! Se on kylmää nämä ekat kylmemmät.
Ei siinä mihinkään hukkaan pue tai tuhlaa talven pukeutumis varaa jos ekoille kylmilla enemmän vaatetta vaan suojaa vilustumiselta.
Meillä kun putos lämpö 4 asteen tienoille oli m´päällä todellakin fleecee ja kuoree että villasukat kauluritkin!
Nyt näissä lämmöissä pyöritty pitemmän aikaa ja saanut keventää kun kroppa tottunut.

Odottelen pakkasia ja puen hiukan enemän ja pian taas tottunut ja voikin keventää.Silti 20pakkasta menee heittämällä eikä palele ja harvemmin 30 pakkasessa oleillaan ihan tuntikausia.

Ihmetellään ain nuhaa syksyllä mutta se johtuu ihan lasten kylmettymisestä kun vanhemmat on tolloja ja pelkää tuhlaavansa talven lämpökertoja vaatteissa niitä käyttämllä.

kyllä tässä aamulla on etelässäkin ollut niin kylmä että ohuen toppatakin oon 4 vuotiaalle laittanut,niin alle ei tarvii laittaa montaa kerrosta ja on kivempi leikkiä. housuiksi on kumipintaiset vuorelliset housut cittarista, alle normiverkkarit tms.

[QUOTE="jjjj";22198583]ja ihan etelään asti tiistaina[/QUOTE]

Joo forecan mukaan kuitenkin on +5 astetta. Räntää ja vettä tulossa.
Ei etelä suomeen HELSINKIIN ja VANTAALLE ainakaan mitään kunnon lumisadetta tule ;)

meillä on ollut jo! ja e-suomessa asutaan ja ei tosiaan ole ollut liikaa! haloo mammat ajatelkaa niitä lapsianne kun hoidossa sen parituntia pihalla olevat.

Juokseppa itse putkeen 2h toppavaatteissa kun mittari on vielä plussan puolella! Sekö on lapsen ajattelua, että hikoilee kuumuudessa ja iho tykkää kyttyrää? Kun itse haen lapsen hoidosta iltapäivällä niin joko kirmaavat ilman vk-takkia tai takin alla pelkkä t-paita. Ja hikisiä ovat silloinkin järestään joka iikka.

Yhteistyössä