ensi syksynä hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Verna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Verna";26317298]No mutta kun en pääse hakemaan lasta lounaan jälkeen, vaan ovat jo päivälevolla kun pääsen keskimmäisen kanssa kerhosta. Ja tuolla päikyssä on ohjattua toimintaa kyllä myös päivälevon ja välipalan välissä. Välipalan jälkeen ei olekaan muuta kuin ulkoilua.

Ja kyllä, haluan pitää lapsen päikyssä mahdollisimman pitkään siltä osin, että hän saa siellä kaipaamaansa virikettä ja kaveriseuraa, ja että meidän muiden elämä ei täysin pyöri yhden lapsen hoitoaikojen ympärilläö.[/QUOTE]

En nyt ymmärrä miksei se isompi voi lähteä sitä pienempää hakemaan kerhosta???

[QUOTE="vieras";26317325]En nyt ymmärrä miksei se isompi voi lähteä sitä pienempää hakemaan kerhosta???[/QUOTE]

Ei tietenkään kuulu mulle mutta mitä lisäarvoo siinä on että iso lapsi raahataan ympäri kylää sisarusten hakureissulla vaan siksi että pk-päivä olisi lyhempi? Onko se nyt sitten sitä laatuaikaa perheen kanssa? Eikö olisi kaikille helpompaa jos iso lapsi saa rauhassa olla pk:ssa?

[QUOTE="mamma";26317367]Ei tietenkään kuulu mulle mutta mitä lisäarvoo siinä on että iso lapsi raahataan ympäri kylää sisarusten hakureissulla vaan siksi että pk-päivä olisi lyhempi? Onko se nyt sitten sitä laatuaikaa perheen kanssa? Eikö olisi kaikille helpompaa jos iso lapsi saa rauhassa olla pk:ssa?[/QUOTE]

Iso lapsi osaa matkustaa bussilla ja tykkää siitä varmasti enemmän kuin makaamisesta päiväkodin sängyssä väkisin.

[QUOTE="vieras";26317325]En nyt ymmärrä miksei se isompi voi lähteä sitä pienempää hakemaan kerhosta???[/QUOTE]

Eli hakisin lapsen jo klo 11 päikystä?? No eihän siinä nyt ole mitään järkeä. Ei ehtisi edes syödä siellä ja jäisi ohjattu toimintakin varmaan kesken. Voin vaan kuvitella sen kiukun ja turhautumisen määrän, kun lapsi joutuu jättämään touhunsa kesken. Lapsi kulkee päivittäin bussilla ja käy usein kaupungilla, että ei ole mikään spesiaali kokemus sekään.

[QUOTE="vieras";26317386]Iso lapsi osaa matkustaa bussilla ja tykkää siitä varmasti enemmän kuin makaamisesta päiväkodin sängyssä väkisin.[/QUOTE]

No tässä päikyssä saa selailla kirjoja (mistä lapsi tykkää), ei ole pakko maata nukkumassa. Ja kuten jo kirjoitin, lapselle bussilla matkustaminen on tuttua rutiinia.

itekin olen laittamassa kuopusta 4v päiväkotiin elokuussa,hakemukseen laitoin et 15p/kk,mutta nyt oon alkanut miettimään,et jos olisikin sen 10p/kk = 2krt viikossa
ja tuolloin olisi kokopäiväsesti hoidossa.
Voisi maksukin olla hieman pienempi.

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;26317448:
itekin olen laittamassa kuopusta 4v päiväkotiin elokuussa,hakemukseen laitoin et 15p/kk,mutta nyt oon alkanut miettimään,et jos olisikin sen 10p/kk = 2krt viikossa
ja tuolloin olisi kokopäiväsesti hoidossa.
Voisi maksukin olla hieman pienempi.

Meillä päiväkodin johtaja suositteli tuota 15pv/kk juuri ryhmätytymistä ajatellen. Jos lapsi on vaan parina päivänä hoidossa, voi jäädä kaverisuhteiden ulkopuolelle ja on muutenkin sitten vähän "pihalla" jutuista. Eli siksi me olemme päätyneet tuohon 15pv. Muutenhan olisi sama pitää lapsi kerhossa, kuten tähän asti, mutta se ei vaan enää tunnu riittävän meidän lapselle. Mutta jos teillä lapsi viihtyy hyvin kotona, eikä kaipaa ohjattua tpoimintaa, niin sittenhän tuo 10pv on varmasti ihan ok.

[QUOTE="vieras";26317386]Iso lapsi osaa matkustaa bussilla ja tykkää siitä varmasti enemmän kuin makaamisesta päiväkodin sängyssä väkisin.[/QUOTE]

Eiköhän se oma äiti tiedä mistä se lapsi enemmän tykkää ja mikä heidän arkeensa sopii. Vai oletko läheinenkin tuttu? Voisit sitten ihan suoraan neuvoa miten ap:n kannattaa tämä asia hoitaa.

Yhteistyössä