ensi kesäksi kuntoon -aloitetaan nyt!

Hyvä Verenpisara ja Emulihemuli! Te olette urakoineet oikein kunnolla!
Teidän saavutuksien lukeminen on kannustanut minuakin liikkumaan! Kiitos siitä teille!

Lauantaina pyöräilin kuntopyörällä 20 minuuttia (polvi alkoi naksumaan... vanha vaiva joka haittaa tuota urheilua väliä :( ) Ja tämän jälkeen painoilla hikijumppaa puoli tuntia ja puolen tunnin venyttelyt päälle :D . Hitsi olin kyllä tyytyväinen itteeni!

Sunnuntaina oli tosi hyvä ilma, joten kävin puolen tunnin vaunulenkillä. Maanantaina pidin vapaapäivän ja tänään aamulla venettelin ja just äsken tulin tunnin mittaiselta vaunulenkiltä!!!

Ehkä tää tästä pikkuhiljaa lähtee käyntiin ja vielä kun saisi pidettyä herkuttelun kurissa.

Minulla on ollut aikaisemmilla laihdutuskuurilla sama juttu kuin Emulihemulilla tuon herkuttelun suhteen. Että kun on antanut itselleen luvan pitää yhtenä päivänä herkuttelu päivän, niin hirvee syyllisyys iskee ja tulee sellainen olo, että kannattaako karkkia syödä nyt! Mutta kyllä se taitaa olla hyvä vain pitää niitä herkuttelupäiviä, niin ei tulis sitten pahempia repsahteluja.

Mutta tästä on hyvä jatkaa! =) =) =)
 
Heippa!
Kyllästyin vaa'an lukemiin ja kävin kaupasta hakemassa Nutrilettin tehokuurin. Nyt pari päivää takana ja jo 2 kg tippunut! :eek: Vaunuja on tullut työnneltyä entistä rivakammin, kun haluan kaiken tehon tuosta kalliista kuurista irti. Yhteensä siis 5 vuorokautta pitää syödä noita Nutrin keittoja ja patukoita. Osa on aika järkyttävän makuisia, liian suolaisia, mutta kyllä ne pahinpaan nälkään menee! Paketti sisältää kaikki ruuat 5 vrk: ajalle ja muuhun ei saa koskea. Ruokahalut on kyllä tippunut, vatsalaukku varmaan pienenee.
Tioksiidillekin vinkiksi.... Jos tekee mieli herkutella , niin kannattaa kokeilla esim Nutrilettin Karamell tai Brownie välipalapatukoita. :p Niistä on karsittu rasvaa ja sokruja, mutta silti ovat herkkua!
 
Se ois sit painoa 67,8 ja vajaa kolme kiloa eka tavoitteesta =)
Meinasin jo kyllä luovuttaa yhdessä välissä kun ei meinannut sitten niin millään tulla tästä hommasta mitään. Tuntu, että paino vaan jumi. Liekö sitten osa syynä toi liikunta jota nyt harrasta eli lihasmassa sit jumii tota painoa.

Viikonloppu meni herkutellessa, mutta ihan kohtuuden rajoissa kuitenkin =) Söin uunilohta ja valkosipuliperunoita (7% kasvisrasvasekoite), jäätelön ja pari saunasiideriä nekin light versioita.

Tämä viikko sitten taas vähän kevyemmin ja jumpaten. Sain sykemittarinkin lainaan niin näkee jotain suurinpiirtein mitä tulee kulutettua jumpan aikana.

Ulkoilua ajattelin yrittää niin vois vähän piristääkin ja ne reioppaat kävelylenkitkin sit on liikuntaa kuitenkin =)
 
Vaaka näyttää nyt 56kg. Jee, mutta matkaa silti on. Muita saattaa ihmetyttää tää mun laihdutus, mutta kun on lyhyt immeinen, niin kilot näkyvät entistä herkemmin vyötäröllä. :ashamed:

Oon vaihtanut vaaleanleivän hapankorppuihin. Ajatuksena se tuntui vaikealta, mutta ne happarit on todella hyviä!

Aha, ei kerkeä enempää lörpöttämään, vauva kaipaa huomiota! :wave:
 
Onnea kaikille jokaisesta pudotetusta kilosta!
Ja hienoa tioksiidi, kun olet päässyt vauhtiin! Kyllä se siitä!

Itsellä lukemat tällä hetkellä 71,8kg, eli pudotusta -3,5kg. Huomaan selvästi jo tuon muutaman kilon vaikutuksen vaatteissa, housut sujahtavat taas mukavasti jalkaan!

Liikunta on tällä viikolla jäänyt tosi vähiin, kun pitkät työpäivät ja työpaikan tapahtumat ovat vieneet niin totaalisesti ajan ja voimavarat. Ei ollenkaan huvita enää lähteä kotoa mihinkään, kun sinne vihdoin pääsee...En nyt kyllä jaksa ottaa siitä lisästressiä.

Ruoka-annokset ovat edelleen pysyneet sopivina, enkä ole pahemmin sortunut herkkuihinkaan. On ollut suorastaan yllättävän helppoa kieltäytyä leivonnaisista ja karkeista, kun sen linjan olen päättänyt ottaa.

Olikos se Verenpisara, joka mainosti niitä jumppavideoita? Päätin itsekin tilata kyseisen sarjan, kuulosti hyvältä. Kiitos vinkistä!
 
Mahtuukos yksi laidutusta aloitteleva vielä mukaan? Tarkoitus olisi tässä vähitelleen aloittaa painon pudotus. Poika on nyt vajaa 3kk ja koska maito alkaa loppua, niin voisi vähitellen alkaa laihduttamaan tai ainakin muuttamaan elämäntapoja ja sitä myötä pudottamaan painoa. Raskauden aikana kiloja kertyi reilut 20kg, joista vielä jäljellä 7kg ja siinäkin oli muutama kilo ylimääräistä. Pituutta löytyy 170cm ja painoa tällä hetkellä 72-73kg. Tavoitteena olisi päästä noin 60 lukemiin. Tai edes lähemmäksi sitä..

Päivittäin käyn pojan kanssa vaunukävelyllä. Säästä vähän riippuu miten pitkiä lenkkejä tehdään. Synnytin sektiolla, joten vatsalihaksia en ole uskaltautunut vielä treenaamaan, mutta kohta varmaankin voisi jo kevyesti aloitella. Ruokailua olisi tarkoitus muuttaa terveellisempään suuntaan ja vähentää herkutteluja. Olen ainba ollut todella kova herkkujen perään ja siihen olisi tarkoitus nyt puuttua. Eli niin suolaiset kuin makeatkin herkut kuriin!

Ongelmana mulla on aina ollut painoa pudottaessa se, että paino meinaa junnata paikoillaan, eikä pudotus lähde käyntiin ja sitä pelkään nyt jo valmiiksi. Olen huomannut, että jos syön liian vähän, niin paino ei laske, joten täytyisi löytää hyvä keskitie.

Minäkin katselin tuota Verenpisaran mainostamaa jumppavideosarjaa, mutta pitääkö siinä tilata tuo lehti vai saako videot tilattua pelkästään?
 
:'( Viime viikolla en saanut mitään mainitsemisen arvoista aikaiseksi :ashamed: . Olen todella pettynyt itseeni. Varmaankin kilo tai kaksi tullut lisää!

Tuo polvivaiva ei ota helpottaakseen, joten vaunukävelyt ovat jääneet tosi vähälle. Muutaman kerran kävin vaunuilemassa, mutta hyvin leppoista vauhtia mentiin, ettei polvivaiva ärsyyntynyt.

Jospa saisin ensi viikolla tarkemmin pidettyä herkuttelun kurissa... :ashamed:

Onneksi olkoon vain painonsa pudottaneille!!!! Olette päässeet todella hyvään vauhtiin! :)

Tervetuloa mukaan Hemu2 :)
 
Nyt olis sit enää 2kiloa ja 100g ekaan tavoitteeseen matkaan. Vähänkö oon tyytyväinen itteeni. Saas nähdä paljonko vielä lähtee tän lokakuun aikana. Tosin mahdottomuus kuitenkaan päästä ihan siihen 65, mutta ennen joulua painan aika varmasti 65 ja sen lupaan itselleni. Toivon mukaan allekin :)

Perjantaina kylläkin meinasin juoda muutaman siiderin tai jotain vastaavaa ja syödä jotain hyvää joten saattaahan se painossakin näkyä, mutta pitää varmastikin siliti yrittää vähän kattoa miten paljon sitä mättää suuhunsa niin ei tule ihan kamalaa morkkista.

Jumppailutkin jää nyt vähiin kun huomenna meen vanhempien luo torstaiksi asti. Tosin onhan siellä koira joten lenkille kyllä pääsee ainakin ja koirakin sais lenkkiä =)
 
Tänä aamuna mittasin "virallisen" aloituspainon eli lähden liikkeelle 72kg:sta. Onhan tässä tekemistä, mutta onneksi motivaatio on kova =)

Eilen meinasin jo sortua ensimmäistä kertaa, kun mies lähti käymään Mäkissä ja kysyi, mitä tuo minulle.. Onneksi olin vahva ja tilasin vain kanasalaatin. Mulle kun kaikki tuollainen roskaruoka on heikkous :ashamed:
 
Täällä oisi kans yksi mukaan tulia, jos vielä porukkaan mahtuu! Tämän hetkinen tilanne on 170/72 ja tavoite olisi 60kg.. huh. Tuntuupa rankalta kun pistää sen paperille :/

Pudottelen painoa pv:n mukaan. En kylläkään käy missään ryhmässä, mut lasken pisteitä yksikseni, kun satun omistamaan pistevihkon =)

Katsotaan mitä saan jouluun mennessä aikaiseksi...
 
-1kg

=) =) Vaikka en urheilua ole voinut kovin harrastaa, niin olen pystynyt pitämään herkuttelun kurissa! Ja se näköjään näkyy heti!!

Lauantai pikkasen jännittää, kun meillä on pienimuotoiset pippalot tiedossa ja siellä tietenkin on juotavaa ja purtavaa. Saas nähdä kuinka käy.

Peppe tervetuloa mukaan!
 
Peppe Me näköjään lähdetään aivan samoista lukemista liikkeelle, pituuttakin on saman verran =)

Kävin eilen todella reippaalla kävelylenkillä mäkisessä maastossa ja nyt on peppu ihan kipeä mäkien nousemisesta =) Ihana kun tuntuu jossain! Toivottavasti alkaisi uurastus näkyä myös vaa'alla.
 
Niimpä lähdetään =) Kuhan nyt pysyis tässä=)

Kävin tänä aamuna huvikseen vaa`alla ja painoin 70kg.. Sanoisinko et ompa aineet lähteneet liikkeelle! En niin kauheesti pääse liikkumaan, mut sellaista hyötyliikuntaa tulee tietty joka päivä.

Mulla muuttui toi nimimerkki neljänemoksi, jos se nyt vaihtui=)

Tsemppiä kaikille painonpudotukseen ja ei luovuteta!!! :wave:
 
On vähän hiljaiseloa ollut tässä. Paino meinaa vähän junnata ja nyt viikonlopun jäljiltä voi jopa tulla vähän plussaa kun tietosesti menin syöpöttelemään. Tein kyllä kaksi pitkää lenkkiä joten periaatteessa ei kauheesti pitäis tulla takapakkia.

Ajattelin ottaa perjantain vaakapäiväksi kun viikonloput on riskialttiita päiviä vaikka aika hyvin olnekin kurissa itseni pitänyt liikasyönnin suhteen.

Paino on meinannut seisahtua ja syynkin löysin. Lasken kaloreita ja menin sit tässä jonkun aikaa väärin laskemaan ne kalorit niin saa kait sitä ihmetellä, jos paino vain junnaa paikallaan.

Ensi viikon tavoite ois kilo ja aika paljon se, mutta toivossa on hyvä elää =) Mutta tästä se lähtee ja huomenna paremmalla mielellä. Tän viikon tulos jää multa sit väliin.
 
Moi, mukaan saanee vielä tulla :wave: Aiemminkin yrittänyt, muttei ole oikein riittänyt motivaatio. Mieheltä tippui sairauden sivussa kiloja niin nyt se sit viisastelee niin ajattelin et nyt minäkin.

Lähtötiedot ovat seuraavat:

Pituus 166 cm
Painoa 73,6 kg

Töissä käyvä, maalla asuva, joten pimeät illat haittaavat kun en oikein yksin mielelläni liiku. Circuitissa pyrin kerran vkossa käymään, se kestää 1,5 h ja sitten ihan kotosalla tv:tä kattellessa vatsalihaksia, reisiä ja takamusta. Lenkillä käyn kun pääsen. Huomisaamuna meinasin kun olen nyt lomalla niin kävisin ennenkun mies lähtee töihin.

Kasviksia olen yrittänyt lisätä niin että muillekin maistuisi, perheeseen kun kuuluu 6 ja 4 v. lapsetkin. Esikoisen kanssa onnistuu jo pyöräilyreissut mut junnun kanssa ei ja rattaita on turha enää tarjota.

TV2:n jumppia yritän seurata ja tehdä mukana. Niistä ainakin saa tehokkaita liikevinkkejä itselleen. Vuosia olen jumpissa käynyt, mut laihtumaan en ole päässyt. Kilot tulivat junioria odottaessa. Jos 65 kg olis paino niin tyytyväinen olisin.

Tsemppiä vaan kaikille.
 
Mulla alkoi laihdutus sitten todella tukkoisesti. Muutaman sata grammaa aluksi paino jopa nousi, mutta tänään pääsin lopulta alle aloituspainon eli sen 72kg. Jospa se nyt lähtisi laskemaan. Tai sitten minulla vaan laskee paino huonosti ja joudun tekemään paljon hommia sen eteen. Tässä viikkojen kuluessa sen varmaankin näkee, kuinka käy. Mutta hiljaa hyvä tulee ;)
 
Heippa vaan kaikille!

Mulla lähti nyt ihan kivasti käyntiin.. vaaka näytti -2kg eli paino on tällä hetkellä nyt sit 70kg. :wave: Tästä on hyvä lähtee jatkamaan.

Hemulle tsemppiä, kyllä se siitä lähtee. Mulla on silleen helppo tää yritys, kun lasken pisteitä. Se on niin selkeää hommaa.

Minullakaan ei ole niin kummoisia liikuntamahdollisuuksia, kun mies on päivät töissä ja itse neljän pienen (vanhin täyttää 5v) lapsen kanssa kotona. Päälle talon rakennus =)

Vaan pitää liikkuu silloin kun pääsee =)
 
Mä olen nyt kiinnittänyt enemmän huomiota ruokavalioon. Itse asiassa se lähti osittain eteenpäin kun miehelle tuli jalkaan tukos heinäkuun lopussa ja hänelle kans annettiin tietyt ohjeet ruokavalion suhteen. Voita ei enää käytetä kovin paljoa, vaan esim. Becel - rasvaa paistamiseen. Lisäksi pyrin suosimaan kuitupitoisempia aineksia. Sokerin olen pyrkinyt vaihtamaan missä mahdollista makeutusaineeseen ja sämpylöihin lisään porkkanaa ja leseitä.

Illalla kävimme kävelyllä koko perhe. Takasin tuleminen ottikin sitten voimille kun 4,5 v. päätti ettei jaksa ja reppuselässä tuli. Tuli kyllä lämmin siinä touhussa ja pikkuhiki. Äsken huhkin haravan kanssa pihalla ja jatkan sitä parin tunnin päästä kun tulee traktori avuksi viemään niitä roskia metsään.

Tarkisitin äsken tekstarilla että mun nimi oli laitettu circuitiin torstaina. Vien pojat miehelle ennen työn loppumista ja menkööt siksi aikaan kummin luokse kylään (lupasi et saa tulla) ja käykööt kirjastossa. Mies kun jää erämiesiltaan sitten itse mun circuitin jälkeen. Perjantaina ollaan menossa uimaan, mummo lähtee mukaan, jos siinä sitten voisi hieman uida pidempääkin matkaa jos mahdollista.
 
Voi argh! :kieh:
Se kerran kuussa ilmenevä parin kilon painon nousu yllätti. En siis taida käydä vaakalla ennen kuin ens viikolla kun turvotukset on ohi.
Meneepä hyvin tää homma nyt :/ Mutta kyllä aion siitä huolimatta sen 65 painaa jouluun mennessä ja jopa vähemänkin, jos vain menee putkeen.
En usko, että viikonlopulta nyt kahta kiloa ois tullu. Kilon vielä uskon. No sen näkee sit ens viikolla.
 
Heippa vaan uudetkin laihistelijat!

Itsellä nyt totaalinen motivaation puute iskeny! Lomailin taas viime viikon ja olimme mummulareissulla, missä koko ajan tarjolla kaikkea herkkua. Lisäksi nuorimmalla oli synttärit, eli joka paikka pursuaa nyt herkkuja juhlien jälkeen. Niitä tuntuu olevan mahdotonta vastustaa! Sit hirvee morkkis, kun sortuu naposteluun...

Lenkkeilykin on jäänyt väliin, kun esikko ollut jo pian viikon kuumeessa, joten työpäivien jälkeen en ole päässyt lähtemään pihapiiriä ja tunnin haravointikeikkoja etemmäs ( mies siis reissussa jälleen ). Mummu on hoitanut jo päivät tyttöä, en ole viitsinyt enää iltaisin vaivata...

No, kaikesta tästä huolimatta paino oli tänä aamuna 71,3 kg, kaiken kaikkiaan siis 4 kiloa lähtenyt. Jospa se tästä taas etenis...
 
Mä taidan mitata nuo strategiset mitat mittanauhalla että josko tuloksia alkais sieltä enemmän näkymään kun painon pudotuksena eli senttien karistuksella. Eilen haravoin ja pidin välipäivää kun tänään menen circuitiin 1,5 h hyppimään ja kuntoilemaan ja huomenna kylpylään uimaan. Isovanhemmat lähtee mukaan niin jos vaikka sais vähän uitua kuntouintiakin siinä sivussa.

Mies tokaisi eilen että hän pitää nykyisin enemmän niistä kaloista, joita ei ole paistettu voissa. Ennen niin vankkumaton voissa paistamisen ykköspuhuja on havainnut ettei se ole pakko voita joka paikkaan laittaa. On näin vähentynyt kovan voin käyttö. Eiköhän tämä tästä.
 
Enpäs heitä vielä kirvestä kaivoon =) On lähtenyt nesteet liikenteeseen ja mahakin tyhjentynyt parin päivän aikana tehokkaasti. Huomenna käyn vaakalla ja toivon mukaan saan merkata uuden viikkopainon siitä huolimatta, että viime viikonloppuna tuli syöpöteltyä =) Mutta sen näkee huomenna joten en pompi vielä ilosta.
 
Aamun vaakalukema näytti 72,2. Piti oikein siirtää paikkaa ja kokeilla monta kertaa et näyttääkö se varmasti oikein. Pitänee punnita näin aamutuimaan, mulla kun päivän mittaan turvottaa. Pitänee punnita ittensä iltapäivällä niin saa todellisen tuloksen verrattavaksi ja sit alkaa laskea tästä aamupainosta. Eilen tuli kyllä käytyä synttäreillä ja syötyä voileipäkakkua ym. mutta jätin sitten tuhdin iltaruuan väliin ja söin kevyemmin niin ei tullut öklöä oloa. Tsemppiä muillekin.
 
Tänä aamuna kävin vaa'alla ja lopultakin pääsin alle 72kg eli vaaka näytti 71,7. Jospa se nyt tästä lähtisi käyntiin. Olen huomannut, että vaaka näyttää enemmän, jos olen edellisenä päivänä liikkunut. Kerääköhän elimistö silloin nesteitä tai jotain. Eilen pidin ihan lepopäivän ja tänä aamuna vaaka näytti jo vähemmän. Eli pitänee alkaa levätä joka päivä ja unohtaa liikunnat :LOL:
 

Yhteistyössä