Ensi kertaa tallinnaan ostoksille menossa ja vinkkejä kaipaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turisti :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turisti :)

Vieras
Minkälainen hintataso on esim vaatteissa, koruissa ja lasten leluissa? Minkälainen kassi kannattaa ottaa tai missä kannattaa rahoja pitää? Onko tuolla paljon "taskuvarkaita"?
Mihin kannattaa ja mihin ei kannata mennä ostoksille?
Ja kertoa saa kaikkea hyödyllistä sillä ikinä en ole tallinnassa käynyt :)

Siellä on suunnilleen sama hintataso kuin täälläkin. Vaatteet ja lelut nykyään ihan saman hintaisia, jos et halua noita "varastettuja" tai kopioituja ostaa.Taskuvarkaita on varmasti, mutta minä olen kyllä ihan käsilaukkua pitänyt. Jotain vararahaa olen laittanut taskuihin jne. Ruoka ja juominen ravintolassa edullisempaa sekä alkoholi. Siinä heti viru hotellin vieressä on uusi ostoskeskus ja vanhakaupunki ja kävelykatu kannattaa kiertää. Vanhassa kaupungissa hyviä pieniä ravintoloita, joissa hyvä ruoka.

Olen pari kertaa joskus käyny ja mulle annettiin ohjeeksi että kaikki mahdollinen arvokas piiloon. Ja rahat useampaan taskuun ettei kaikki ole samassa taskussa. Hintataso muistaakseni oli halvempi ku suomessa. Ainaki lasten vaatteita sai halvemmalla. Heti sataman vieressä on iso kauppahalli jossa on myyjät pöytien takana. Siellä oli paljon kaikenlaista. ja jonki matkan päässä oli toinen ns. tavaratalo, mut en enää muista miten sinne pääsi. Satamasta sen kauppahallin ohi ja vasemmalle. olisko jotain 0,5-1 km. Jos en ihan väärin muista.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Siellä on suunnilleen sama hintataso kuin täälläkin. Vaatteet ja lelut nykyään ihan saman hintaisia, jos et halua noita "varastettuja" tai kopioituja ostaa.Taskuvarkaita on varmasti, mutta minä olen kyllä ihan käsilaukkua pitänyt. Jotain vararahaa olen laittanut taskuihin jne. Ruoka ja juominen ravintolassa edullisempaa sekä alkoholi. Siinä heti viru hotellin vieressä on uusi ostoskeskus ja vanhakaupunki ja kävelykatu kannattaa kiertää. Vanhassa kaupungissa hyviä pieniä ravintoloita, joissa hyvä ruoka.

kun menee vähän kauemmaksi turistipaikoista niin saa edullisemmin kun suomesta. kenkiä varsinkin..ah!

No niistä ostos paikoista ja hintatasosta niin tiedä mutta kun nälkä yllättää niin sit kannattaa suunnistaa vanhaan kaupunkiin ja siellä ravintola Peppersack

Tässä heidän nettiosoite: http://www.peppersack.ee/

Semmonen vanhanajan tyylliin paikka.
Ja hinnat eivät päätä huimaa.

Yhteistyössä