Ensi- ja turvakodeista!

Onko kenelläkään kokemuksia ensi- ja turvakoti olemisesta? Minkälainen maku jäi, kun lähdit/pääsit pois? Syytä miksi olet joskus sellaiseen mennyt, päätynyt, ei tarvitse kertoa, jos et halua.
Etsin mielenkiinnosta tietoa netistä, mutta vastaukseksi en saanut muutakun ensi- ja turvakotien sivustoja.
Tahtoisin kuulla siis kokemuksia, siellä olleilta, enkä siellä auttavilta..
Täältäkään en mitään valmista aloitusta löytänyt.
 
Ok
Tilanne oli niin paha, että ensin tuli syytettyä kaikkia ja kaikkea, henkilökunta sai tästä osansa. Nyt jälkeenpäin kun ajattelee, niin ne oli iahn ok. Oli vaan paljon sääntöjä, ja tuntu että kaikki vietiin omista käsistä pois heti kättelyssä: jotenkin hävettää sellanen että toiset ihmiset puuttuu, vaikka tavallaan sitä vartenhan sinne mentiinkin. Ja pelkäsin et ne vie lapset, vaikka lopulta sosiaalitoimiston kanssa on nyt tullut ihan hyvää yhteistyötä. Mä aina vakuutin itelleni, et ei asiat oo niin pahasti, ja kun siellä totuus valkeni, niin niitähän mä sitten syytin. Taakse kun katsoo niin ihan hyvää työtä tekivät, raskas prosessi tosin ja paljon on kiinni henkilökunnasta ja henkilökemioistakin.

Jos pitäis valita sen ttuunnuksen välillä tkotia kohtaan ja muiden vaihtoehtojen välillä, niin tekisin kaiken uudestaan, olisin vaan mennyt aikasemmin.
 
"vieras"
Mulla ei ole omakohtasia kokemuksia, mutta tiedän kolme naista, jotka ovat sinne lapsineen menneet. Kaikki ovat saaneet apua ja kaksi heistä on aloittanut uuden elämän turvakodista saamansa tuen avulla.
 

Yhteistyössä