Enpä olisi uskonut, että tuo mies lyö, mutta niin vaan kävi

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Tuo huvittavuus olikin sarkasmia.. Ei tässä todella ole mitään huvittavaa. Tuntuu, että olen aivan shokissa. En olisi koskaan uskonut, että näin kävisi. Tunteet on niin sekaisin. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo huvittavuus olikin sarkasmia.. Ei tässä todella ole mitään huvittavaa. Tuntuu, että olen aivan shokissa. En olisi koskaan uskonut, että näin kävisi. Tunteet on niin sekaisin. :(
Mä en henk.koht. jäisi odottamaan seuraavaa kertaa.
Oon suoraan sanonut, että pettäminen ja lyöminen, niin kerrasta poikki .

Totta.. Kyllähän minua on nöyryytetty tarpeeksi. Tämä on ihan hirveä tilanne, meillä on pieni vauvakin.. :(
Mä sanoin, mitä itse tekisin, mutta en suosittele sulle samaa, kun en tiedä tilannettasi muuten. Mutta jos siltä tuntuu, niin lähde pois. Mutta mieti ensin.

Totta.. Kyllähän minua on nöyryytetty tarpeeksi. Tämä on ihan hirveä tilanne, meillä on pieni vauvakin.. :(
Älä jää enää sinne, vaikka helppohan toisten on neuvoo, mitä tehdä. Toivottavasti saat/saatte apua.

Itsekkin olen lähdössä mieheni luota, vaikeeta se on, mutta jos se täytyy tehdä, se täytyy tehdä.

:hug:

ihmettelee
Alkuperäinen kirjoittaja mii-mustana:
Mikäs sitten on seuraavaksi huvittavinta?

Mun mielestä toisen lyömisessä ei ole mitään huvittavaa! Kannattais puhua asia samantien selväksi, ettei pääse toistumaan ja tulemaan tavaksi.
jännää, miten jotkut ei ymmärrä/huomaa sarkasmia asioissa?!?

vieras
Ehkä vielä käsiksi käymistä kamalampaa oli miehen aamuinen kommentti, että olen itse tämän aiheuttanut kun ärsytän häntä naputtamalla asioista. On jotenkin järkyttävää huomata millaisen ihmisen kanssa sitä onkaan loppujen lopuksi tekemisissä. Voi itku...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelee:

Mun mielestä toisen lyömisessä ei ole mitään huvittavaa! Kannattais puhua asia samantien selväksi, ettei pääse toistumaan ja tulemaan tavaksi.
Sarkasmi, ironia ja parodia on niin monimutkaisia kielenkäytön muotoja, että jotkut ei opi koskaan niitä ymmärtämään. Tuo on ihan tavallista ja normaalia. Ei kaikki aikuiset kykene abstraktiin ajatteluunkaan.

Juu, on tosi jännää. Miksi säkään et sitten huomannut sitä tässä? :headwall: :headwall:
Ja miten toi mun kirjoituksen kommentoiminen auttaa apta???

Sarkasmi, ironia ja parodia on niin monimutkaisia kielenkäytön muotoja, että jotkut ei opi koskaan niitä ymmärtämään. Tuo on ihan tavallista ja normaalia. Ei kaikki aikuiset kykene abstraktiin ajatteluunkaan.
En kai mä nyt niin tyhmä ole, että oikeasti luulisin ap:n olleen huvittunut tilanteesta!! Te mollaatte muita asiasta, jota ette itsekään osaa! :headwall:
Voitteko kuvitella, että vastasin sarkasmiin sarkasmilla?

Viive

Huumori yleensäkin on, sillä niin moni ymmärtää sen väärin. Tästä syystä esimerkiksi yhtäänkin virallisemmissa tai asiallisissa sähköpostiviesteissä sitä ei suositella käytettäväksi, mutta tämä palsta ei sellainen ole.

Vieras
Ehkä vielä käsiksi käymistä kamalampaa oli miehen aamuinen kommentti, että olen itse tämän aiheuttanut kun ärsytän häntä naputtamalla asioista. On jotenkin järkyttävää huomata millaisen ihmisen kanssa sitä onkaan loppujen lopuksi tekemisissä. Voi itku...
Ja vielä yrittää vierittää syyn sun niskoille. Taitaa omatunto kolkuttaa.
Se on kuule ihan sama mitä olet nalkuttanut tai tehnyt mutta LYÖDÄ EI SAA!
Älä anna sen syyttää sua, muuten alistaa sua aina.

Minkälainen tilanne kokonaisuudessaan oli ja mistä alkoi?

vieras ap.
Mies tuli baarista kotiin ja yritin sanoa hänelle, että ei tule makuuhuoneeseen möykkäämään ja herättämään vauvaa. Siitä se lähti.

Ja tosiaan nyt sitten aamulla sanoi, että häntä ärsyttää kun valitan tietyistä asioista (kyllä minä niistä valitankin, mutta se on ihan aiheellista). Itse mies ei muista mitään yön tapahtumista.

Vieras
Ei tietenkään muista tai sitten ei myönnä. Mutta turhaan itseään puolustelee.
Väkivalta varsinkin humalatilassa on aika yleistä ja kun se kerran tapahtuu, niin kannattaa varautua siihen, että kun miehesi on humalassa, niin selkään voi tulla ihan mitättömästä syystä.
Ja itse asiassa nytkin oli ihan mitätön syy.
Ihan perusteltua, ettet halunnut kännistä miestä vauvaa herättämään.

Munkin mies on käyny käsiksi muhun. Pitäny kiinni kovaa käsivarsista seinää vasten, tönänny seinää vasten, uhkaillu, haukkunu yms. henkistä väkivaltaa.

Ja sitten se ei oo sen mielestä mitään. Joskus oon heittäny jonkun laatikon sen suuntaan, kun on ensin päiväkausia tehny edellämainittuja. Siitä se jaksaa huomauttaa, olen itse väkivaltanen, mielenvikanen yms., kun mulla on keskivaikea masennus. Saan kuulla päivittäin olevani mielisairas, hullun, en ansaitse lapsiani yms.

Ei aina tarvita sitä lyömisen mäiskettä. Loukata voi muutenkin.
Kehotan, että lähde. Ei mies miksikään paremmaksi muutu. :hug:

Omani on taas tänään, niinkuin ei mitään olisi koskaan tapahtunut. En jaksa puhua sille erosta, suuttuu ja alkaa haukkuun vaan. Päätin selvittää kaiken hiljaisuudessa. Kerran otan ja lähden ja hän saa miettiä sillon ihan mitä häntä huvittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Shine:
Nostan aapeelle.
:hug: onpas sullakin ollut kurjaa.
kannattaa arvostaa itseään ja vaatia arvostusta muilta.
hyvä että lähdet siitä eteenpäin..
turhaan murehdit sit'ä suutelua..taitaa olla pienin murheista :hug:
No täytyy sanoo, että kun oon taas tänään ajatellu asioita oikein syvällisesti, se ei oikeestan tunnu enää missään, toi suutelu... :ashamed:

Ansaitsen ihmisarvoisen elämän, kuten myös lapsenikin, mitä ne ei saa, kun meillä on niin vaikee avioliitto. :(

Kiitos ymmärryksestä. :hug:

vierailija
Kyllähän muut kävelee yli jos niiden antaa kävellä! Yhden läpsäisyn voisin antaa anteeksi, varsinkin jos tapahtuu epämääräisissä olosuhteissa, mutta tekisin selväksi että toista kertaa ei sitten saa tulla. Enkä ekaakaan kertaa antaisi anteeksi jos lapsi olisi sattunut näkemään, tai jos olisi tullut kuonoon kunnolla. Vaikea ois opettaa lasta lyömättömyyteen jos kotona mäiskitään turpaan :-(

Mulle riitti aikoinaan se yksi kerta. Töissä kuljin viikon puolet naamasta mustana... Suhde oli muutenkin käymistilassa ja päätös lähteä lapsen kanssa ei todellakaan ollut vaikea.

Lyhyestä virsi kaunis, mutta annoin kyllä aihettakin sille lyönnille, olisin varmasti lyönyt itsekin vastaavassa tilanteessa toista, mutta menneet on menneitä ja hyvät välit on ex.n kanssa, vaikka molemmat asutaankin jo uusissa liitoissa.

Yhteistyössä