Enpä haluaisi olla päättämässä tämän kaverin tuomiosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Minusta mikään teko ei oikeuta tappamaan toista ihmistä. Tappaminen on kuitenkin eri asia, kuin raiskaus.

Niin. Tappaminen on uhrille helpompaa kuin raiskaus. Kun sut tapetaan, et enää kärsi, raiskaus taas jättää elinikäiset arvet, ja kärsit loppuelämäsi.

Itse olisin tehnyt samoin ja olisin valmis tekemään toisenkin kerran!

Mutta jos saisin valita omalle tai läheiseni kohdalle noiden väliltä... Valitsisin sen, että saan pitää itseni tai läheiseni elävänä.

Et voi tietää mitä tekisit jos löytäisit oman lapsesi samanlaisessa tilanteessa. Et vaan voi alkaa siinä järkeilemään mikä on oikein ja minkä valitsisist..

Mun mielestä tappaminen on väärin, mutta en yhtään ihmettele jos oma reaktioni olisi samanlainen, enkä voisi mitenkään tuota miestä tuomita joka sen kusipään tappoi.

Mun mielestä tuossa tapauksessa rangaistuksen pitäisi olla lievä.
Mies oli taatusti shokissa kun näki miten lasta raiskataan, hän luuli lasta kuolleeksikin ainakin lehtijutun mukaan, eikä varmaankaan toiminut ihan täysissä sielun ja ruumiin voimissa.
Mutta ilman rangaistusta ei saa jättää ainakaan siksi, että uhri oli pedofiili. Sehän antaisi kaikille vapaat kädet nirhata ne, joita epäilevät pedofiileiksi. Ja riistämällä toisen ihmisen hengen alentuu itse samalle tasolle kuin nuo yhteiskunnan pohjasakat.

Yhteistyössä