Ennenaikaiset supistukset

Millaisia kokemuksia teillä on ennenaikaisista supistuksista? Ensimmäinen raskauteni oli niitä täynnä ja niiden vuoksi makasin 5 viimeistä kuukautta, viimeiset viikot sairaalassa saaden estolääkitystä piikillä peppuun (ja lihoin lähes yli 30 kiloa). Raskaus kuitenkin saatiin näin vietyä pitkälle, tyttö syntyi vain 2 vkoa ennen laskettua.

Nyt vaan pelkään, että toinen raskauteni (vko 12 menossa) on samanlainen!

Onko kellään kokemuksia jolloin toinen raskaus olisi ollutkin erilainen? Lääkäri nimittäin jo ehti pelottelemaan ja sanoi että "kerran supistusherkkä kohtu, aina sellainen". Että kiva..
 
Katiaana
Mulla eka meni hyvin. Mut tokasta alko viikolla 12 supparit ja niitä kesti loppuun asti, välillä sairaalas maaten.

Kolmas alkoi myös viikolla 12 supisteleen ja 17 viikolla jouduin sairaalaan estoon. Sen että kotiin pääsin viikolla 20, sikiöpussi valahti kohdusta ulos (ei siis ulos ulos :D ) Ja taas maattiin....... Sitten jouduinki liikkuma kieltoon. Kyljen kääntö jo aiheutti mielettömän supistuksen.........

Ja mulle myös lääkäri sanoi että jos 4ttä haaveilen voin alkaa heti makaan jalat katossa...............
Mutta luulen että jos sulla 1suppari raskaus takana, ei ole varmaa mitä seuraava on............
 
Katiaana
Vielä piti sanoa, että sulla nyt siis 12 viikko menossa? Ja siis jos nyt supistelee, taitaa olla samanlainen tulossa. Ainaki mulle Oysissa sanottiin että viikolla 12 ei ruukaa vielä supistella.

En halua pelotella mutta siksi sanon että ota rauhallisesti!!!!!!!!
 
Ei toisen, eikä kolmannenkaan tarvitse olla samanlaisia... ensimmäinen raskauteni oli sellainen, että supistuksia oli jo aika varhain, mutta mitään tietämättömänä, vain kirjoja lukeneena kuvittelin niiden olevan braxton-hicksejä (kohtu siis vain harjoittelee). Olin siis tyytyväinen ja jatkoin lenkkeilyä ym. liikuntaa. Sitten kävi niin, että eräänä yönä alkoivat supistukset tihentymään, tulivat pahimmillaan 2 min. välein (olin siis 6 kk:lla). Aamulla menin Tays:iin, kohdunkaula oli lyhentynyt lähes olemattomiin, suoraan osastolle, piikkiä pyllyyn ja nitrolaastarit masulle! Sain maata koko loppuraskauden, mutta kannattihan se, kun terve poika syntyi vain 3 päivää ennen laskettua aikaa... pitkästä makaamisesta tosin seurasi synnytyksen jälkeinen masennus :ashamed: Toisen ja kolmannen raskauden aikana lopetin liikunnan heti! En tehnyt mitään raskasta ja ei kyllä samaan malliin supistellutkaan. Minulle lääkäri sanoi, että ekalla kerralla myös kohdulle asian on "uusi" ja voi käydä näin, mutta kun on useamman kerran raskaana, myös elimistö "oppii" siihen. Mutta eiköhän yksilölliset erot ole tälläkin alueella isot, joten ole kuitenkin rauhallinen ja pidä itsestäsi ja "masuasukistas" hyvää huolta :hug:

 

Yhteistyössä