Ennenaikainen synnytys 29-34 viikolla käynnistynyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mum
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mum

Vieras
Eli osaako joku valaista onko mahdollista saada kunnon puudutuksia jos lapsi syntyy ennenaikaisesti esim. viikolla 30 voiko saada spinaalia/epiduraalia vai vaikuttaako jotenkin vauvan pieni koko siihen?
Jos joku jolla henk.kohtasta kokemusta olisin enemmän kuin kiitollinen tiedosta saiko puudutteita vai joutuko synnyttämään "luomuna"

mielestäni ei vaikuta tuo pienipainoisuus puudutuksiin. mulle sitä ei ehditty antaa, joten luomuna syntyi, ja oli muuten helppo synnytys =) rv 33. erittäin nopea ja helppo.

Mä synnytin tyttäreni rv31+2, annettiin epiduraali muttei ehtinyt vaikuttaa kun 5min siitä tyttö syntyi. Mulle sanottiin ainakin että puudutukset voi ihan normaalisti ottaa jos vauva on niin vahva että voi alateitse synnyttää.

Kiitos vastauksista :) , jännittää kun hyvin todennäköisesti tämä vauva täältä aikasemmin syntyy että saako puudutuksia mutta kai se on aina sitten tilanteesta kiinni.

Minulla esikoinen syntyi rv35+3 sain epiduraalin, kipupiikkiä, ilokaasua..synnytys kesti n.40 tuntia kaiken kaikkiaan...vedet meni siis vuorokautta aikaisemmin eli rv 35+2

Yhteistyössä