Ennen synnytystä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Millaisia tuntemuksia teillä on ollut? Minulla nyt tasan 37 RV ja tuntunut pientä tunnetta parina päivänä vähän alavatsalla ja alaselässä. Vauva ei ollut kiinnittynyt vielä viimeviikolla, joten voisiko nämä tuntemukset olla kiinnittymisestä tulevia?
Mitä otitte mukaan sairaalaan? Isukkihan tuo vauvalle vaatteet sitten myöhemmin, mutta tarvitseeko itselleen pakata paljon vaatetta?
 
Tuntemuksia oli kyl kauan ennen hommiin lähtöä. Loppuviikot jo tosi kipeitäkin. Veikkasivat että syntys vähän ennen jo mut meni 2pv yli la. Säilytystilat potilashuoneissa ovat niin rajalliset että mitään ei kannata ottaa mukaan minkä hakija voi tuoda. Mies toi lähtöpäivänä meillee vaatteet+kaukalon.
 
Itselle ei tarvii pakata kuin imetysliivit ja kotiinlähtövaatteet. Lisäksi hygieniatarvikkeet mukaan (hammasharja ja -tahna, rasva, shampoo, hoitoaine, hiusharja jne. ja omat liivinsuojat mukaan!). Ja sitten tietty lompakko, kännykkä, kamera.
 
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Itselle ei tarvii pakata kuin imetysliivit ja kotiinlähtövaatteet. Lisäksi hygieniatarvikkeet mukaan (hammasharja ja -tahna, rasva, shampoo, hoitoaine, hiusharja jne. ja omat liivinsuojat mukaan!). Ja sitten tietty lompakko, kännykkä, kamera.

Nekin kotiinlähtövaatteet ehtii mies tuoda. Laittaa kotona valmiiksi odottamaan. Imetysliivit hyvä muistaa.
 
Mä ainakin lähin kotiin samoilla vaatteilla millä menin laitokselle, se maha kun ei parissa päivässä mihkää katoa..Oikeestaan ainoa mitä tarttin oli hiusharja, hammasharja ja tahna, shamppoo, hoitoaine ja saippua sekä liivinsuojat...Ja mies kiikutti mulle kännykänlaturin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Mä ainakin lähin kotiin samoilla vaatteilla millä menin laitokselle, se maha kun ei parissa päivässä mihkää katoa..Oikeestaan ainoa mitä tarttin oli hiusharja, hammasharja ja tahna, shamppoo, hoitoaine ja saippua sekä liivinsuojat...Ja mies kiikutti mulle kännykänlaturin.

Niin mäkin samoissa, mies vaan pesi ne välissä kun oli uä-geeliä yms kivaa mömmöä housuissa+paidassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Mä ainakin lähin kotiin samoilla vaatteilla millä menin laitokselle, se maha kun ei parissa päivässä mihkää katoa..Oikeestaan ainoa mitä tarttin oli hiusharja, hammasharja ja tahna, shamppoo, hoitoaine ja saippua sekä liivinsuojat...Ja mies kiikutti mulle kännykänlaturin.

No tuo vaatejuttu riippunee vähän tilanteesta. Mulla hulahti lapsivedet housujen läpi lattialle synnärin vastaanotossa, niin tartti toiset vaatteet. :D
 
Mulla meni limatulppa ~3 viikkoa ennen synnytystä ja supisteli kovasti "niitä" suppareita.
Ennen synnytystä olin tosi levoton. Oli pakko käydä yömyöhällä kävelyllä.
Supistukset olivat valvottaneet muutaman viikon ennen h-hetkeä.
Synnytystä edeltävänä yönä sain kuitenkin nukuttua yllättävän hyvin (elimistö varmaan keräsi voimia ponnistukseen)

Sairaalaan mukaan:
mulla oli omat tohvelit (kuulin, että joku oli saanut kivan sienen tms. ja mulla oli myös jalat tosi turvoksissa)
meikit
deodorantti
hiusharja ja hiustenhoitojutut (sairaalassa on shampoota, hoitoainetta ja saippuaa, mutta mä otin omat mukaan)
hammasharja
hammastahna
imetysliivit
(liivinsuojukset) maito nousee vasta muutama päivä synnytyksen jälkeen, joten ihan alussa ei tarvinnut liivinsuojuksia ja sairaalassa oli liivinsuojusnäytteitä tarjolla, joten käytin niitä
mä otin pienelle omat vaatteet mukaan, pidettiin niitä osastolla (sairaalassa on kyllä osastolla vaattet vauvoille)
luettavaa löytyi osastolta
mies toi mulle suklaata - sitä oisin voinut ottaa itsekin mukaan :D
hiustenkuivaajia näkyi osastolla olevan, joten se oli mulla turhaan mukana

T:luputupuna ja tuhipuhi 11 vrk.
 
Mä otin kassillisen tavaraa mukaan sairaalaan, osa täysin turhia...

Tarpeellisia oli

*Omat pesuaineet
*Kosteusvoide
*Dödö
*Hammasharja + tahna
*Hiusharja
*Laturi
*Kamera+laturi/patterit
*Imetysliivit
*Sukkia!(Ne sairaalan sukat oli ainaki LKS:ssä ihan pyllystä... )

*Vauvalle kotiin lähtöä varten vaatteet ja kaukalo.
*Itselle vaatteet

Nuo kaks viimestä voi tuoda mieskin kun tulee hakemaan... :)
 

Yhteistyössä