Ennen oli ihan tavallista että opettaja seurusteli tyttöoppilaansa kanssa

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Näin ainakin olen päätellyt koska alaikäisten tyttöjen ja opettajien seurustelusuhteet oli yleisiä. Näitä juttuja olen paljon kuullut vanhemmilta ihmisiltä. Nuorimmat tytöt oli vasta 12-vuotiaita!

Ilmeisesti siihen aikaan opettajaa on pidetty niin tärkeänä ja parempana ihmisenä, ettei näistä jutuista ole mihinkään ilmoitettu.
 
Minä tiedän yhden tapauksen 80-luvulta. Tyttö oli 9-luokkalainen ja lukion ekallakin vielä hänellä ja yhdellä miesopettajalla oli suhde. Sitten mies lähti pois koulusta ja tyttö lopetti lukion. Luonnollisesti päättelimme vaikka mitä asiasta, mutta emme oikeasti tienneet mitä tapahtui.
 
vieras
Nämä jutut mitä olen kuullut on maaseudun kouluista 1950- ja 1960-luvuilta. Varsinkin maaseudulla pienissä kylissä opettaja on yleensä ollut mahtihenkilö, jota ei ehkä ole uskallettu uhmata.
 
3 pistettä
Kun olin 80 luvulla koulussa, tollasille asioille VITSAILTIIN esim. et jos jollakin oli tulossa huono numero niin ehdotettiin pientä visiittiä opettajan vastaanotolle. Jos joku olisi oikeasti seukannut opettajan kanssa, sitä olisi paheksuttu.
 
Tästä on aikaa alle kymmenen vuotta mutta yhdessä paikkakuntani syrjäisemmässä yläasteella/lukiossa tuore miesopettajalla oli suhde 9 luokkalaiseen tyttöön. Suhde paljastui, opettaja vaihtoi amikseen, ja ovat vieläkin yhdessä, saivat juuri puoli vuotta sitten lapsen tämän tytön kanssa, toki tyttö on nyt yli 20 vuoden, käsittääkseni.
 
dfdf
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nämä jutut mitä olen kuullut on maaseudun kouluista 1950- ja 1960-luvuilta. Varsinkin maaseudulla pienissä kylissä opettaja on yleensä ollut mahtihenkilö, jota ei ehkä ole uskallettu uhmata.
Opettajat ovat yleensä naisia. Toisekseen, usko ihan huviksesi että moraalikäsitys on ollut aika tiukka 1950- ja 1960-luvuilla. Ehkäisyä ei vielä ollut, eiköhän se seurustelu olisi tullut aika nopeasti ilmi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nämä jutut mitä olen kuullut on maaseudun kouluista 1950- ja 1960-luvuilta. Varsinkin maaseudulla pienissä kylissä opettaja on yleensä ollut mahtihenkilö, jota ei ehkä ole uskallettu uhmata.
Opettajat ovat yleensä naisia. Toisekseen, usko ihan huviksesi että moraalikäsitys on ollut aika tiukka 1950- ja 1960-luvuilla. Ehkäisyä ei vielä ollut, eiköhän se seurustelu olisi tullut aika nopeasti ilmi.
Kondomit oli jo tuohon aikaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja r:
90-luvulta tiedän tapauksen jossa opettaja ja lukion oppilas seurustelivat. Sittemmin perustivat perheen.
Niin. Minäkin tiedän. Oppilas oli vaihto-oppilasvuoden käynyt 19-vuotias ja ope just valmistumassa oleva 24-vuotias. Ihan kauheeta pedofiliaa tuo ei lie ollut. Sinänsä kyllä epäammattimaista.
 
r
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja r:
90-luvulta tiedän tapauksen jossa opettaja ja lukion oppilas seurustelivat. Sittemmin perustivat perheen.
Niin. Minäkin tiedän. Oppilas oli vaihto-oppilasvuoden käynyt 19-vuotias ja ope just valmistumassa oleva 24-vuotias. Ihan kauheeta pedofiliaa tuo ei lie ollut. Sinänsä kyllä epäammattimaista.
Tää ei ollut sama tapaus, isommasta ikäerosta oli kyse. Lukiolaiset ovat yleensä 16v täyttäneet, joten lapsiinsekaantumisesta ei voi syyttää. Epäammattimaisuudesta ja epäsopivaisuudesta kyllä.
 

Yhteistyössä