Ennen oli ennen nyt on nyt. Tätäkö elämäni tulee olemaan kuolemaan saakka.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja MarjaK:
Kuule, et ole yhtään lihava !! Minä olen 162 cm ja paino on jotain 67 kg, mutta liikun sen minkä jaksan. Pidän vaan enemmän istumisesta ja herkuttelusta ! Näin syksyisin kyllä masentaa varmaan monia muitakin, kesäkin oli niin surkea. Suosittelen puhumista jonkun kanssa, ystävän, miehesi tai vaikka mielenterveystoimistossa, et tosiaan ole ainoa äiti, jolla on noin synkkiä fiiliksiä välillä !!! Voimia sinulle. Lapsellesi tulisi sinua kova ikävä, olet hänen ainoa äitinsä. :heart:

Lapselleni tulisi varmasti ikävä, mutta tulisiko hänelle kaiken kaikkiaan parempi elämä paremmassa ilmapiirissä ilman masentunutta äitiä? tulisiko hänestä tsapanoisempi ihminen? enkä todellakaan haluaisi että hänellä tulee olemaan yhtäpaha olla tulevaisuudessa kuin minulla on nyt.

Tässä hinnasto esim. http://www.christinasclinic.com/index.php?path_id=99

En siis tuputa mutta ymmärrän että ulkonäkö olisi kiva saada takaisin :heart:
Voimia sulle ja tee hyviä ratkaisuja! Kyllä se siitä! Vaikka rahalla ja kivulla :D

Alkuperäinen kirjoittaja Prkl:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
No ulkonäköremppa on helppo ottaa :)
! Uskon että jos et kerta ole masentunut niin sinua TAKUULLA piristäisi kunnon remontti.
Rahaa se vaatii.. Mutta varmasti olet sitä mieltä että "elämän takaisin saaminen" on ehkä sen arvoista! Mieti että joku mies ostaa uuden auton 40.000:lla ja jo seuraavana vuonna auton arvo saattaa olla enää 35.000 euroa :D!

Mitä jos itse ottaisit lainaa vaikka 10.000 euroa ja menisit koputtelemaan kauneusexperttien portteja? Onko se 10.000 liikaa siitä että saat ilon ja jännityksen ja itsesi takaisin? Toisilla se on auto... :wave:

No huh huh... Tää onkin tosi hyvä vinkki ihmiselle, jolla on hyvin pinnallinen ajatusmaailma, masennuksen oireet ja kenties alkava syömishäiriökin (oletan että kyseessä toi sama oksentaja). Ikäänkuin kaunesleikkukset tai muut muuttaisivat elämän tai ajatuksen yhtään paremmiksi. En usko, että kenenkäään elämä muuttuu iloisemmaksi kun ottaa 10 000 euroa lainaa. Anteeksi nyt vain.

kyllä, aloitin uuden ketjun jotta saisin suurimman osan ajatuksista selkeästi samaan pakettiin.

! Uskon että jos et kerta ole masentunut niin sinua TAKUULLA piristäisi kunnon remontti.
Rahaa se vaatii.. Mutta varmasti olet sitä mieltä että "elämän takaisin saaminen" on ehkä sen arvoista! Mieti että joku mies ostaa uuden auton 40.000:lla ja jo seuraavana vuonna auton arvo saattaa olla enää 35.000 euroa :D!

Mitä jos itse ottaisit lainaa vaikka 10.000 euroa ja menisit koputtelemaan kauneusexperttien portteja? Onko se 10.000 liikaa siitä että saat ilon ja jännityksen ja itsesi takaisin? Toisilla se on auto... :wave:

No huh huh... Tää onkin tosi hyvä vinkki ihmiselle, jolla on hyvin pinnallinen ajatusmaailma, masennuksen oireet ja kenties alkava syömishäiriökin (oletan että kyseessä toi sama oksentaja). Ikäänkuin kaunesleikkukset tai muut muuttaisivat elämän tai ajatuksen yhtään paremmiksi. En usko, että kenenkäään elämä muuttuu iloisemmaksi kun ottaa 10 000 euroa lainaa. Anteeksi nyt vain.

Juu, minä pidän itseäni hoikkana, olen saman pituinen ja viisi kiloa kevyempi.
Mulla on mahassa kahden raskauden jäljet, enkä pidä itseäni lihavana.
Tietenkin jostain hyllyy, ja voi ottaa kiinni, mutta soup?

Mikään laina ja maallinen ei auta siihen että masistaa.
Ehkä ap.n pitäs löytää omat ilon lähteensä, ehkä pinnalliseksi en ap.ta kutsuisi, se on aika häijyä, mutta hänellä on masis.
Mikset alkaisi tanssiharrastusta, kaksi kertaa viikossa?
Mikset liity paikalliseen keppijumpparyhmään, tai kysy jostain kerhosta itsellesi lenkkikaveria?

Kampaajalle satanen, ja kyllä se mieli kevenee.
Ulos sieltä kotoa, ei sinne kannata jäädä.

Tässä hinnasto esim. http://www.christinasclinic.com/index.php?path_id=99

En siis tuputa mutta ymmärrän että ulkonäkö olisi kiva saada takaisin :heart:
Voimia sulle ja tee hyviä ratkaisuja! Kyllä se siitä! Vaikka rahalla ja kivulla :D

Ei jumalauta, ap ei ole lihava.
Mikä sua vaivaa??

Mene itse kristiinojen klinikoille.

Alkuperäinen kirjoittaja auringonkukka-75:
Silloin, jos ihminen on masentunut syystä tai toisesta, omat mielikuvat valtaavat pään ja todellisuudella ei välttämättä ole mitään tekoa niiden mielikuvien kanssa. Olet varmasti hyvä äiti ja vaimo, mutta sinulla on sisälläsi solmu :hug: Oman ja läheistesi hyvinvoinnin takia sinun kannattaa jutella vaikka neuvolassa siitä, että sinulla on paha olo. Sieltä saat varmasti neuvoa mistä lähteä hakemaan apua omaan pahaan oloon. Tai jos tuntuu, ettei neuvolassa halua puhua, niin voithan vaikka soittaa kotikuntasi mielenterveystoimistoon. Joka tapauksessa sinun kannattaa hakea apua, niin löydät taas sen oman itsesi sieltä kaiken pahan olon alta. Voimia :hug:

Sisälläni on solmu. Ja jotenkin ja jsotain syystä tulee mieleeni jonkinkalaisia ajatuksia tunteita että nämä solmut ovat syntyneet jo lapsuudessa.

Muistelen että olen jo pienestä pitäen saanut herkästi "raivokohtauksia" suuttunut ärtynyt helposti. ja tulee joskus jonkinlaisia ikäviä muistikuvia että jotain ikävää on tapahtunut, tulee inhottava tunne en vain tiedosta mitä olisi voinut tapahtua. "nään" inhottavia tilanteita elämästäni jne

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
:hug: Ymmärrän sinua täysin. Joskus käy ajatukset lähes tuolla tasolla, ei ehkä noin pahana ja pettämisiä ja semmosia en ajattele, mutta en pitäisi ihmeenä niitäkään ajatuksia jos astetta syvemmälle menisi. Masennus, jonkin asteinen mie veikkaan. Siis sinulla olevan.. Mutta pieninä annoksina tuollaisia ajatuksia en yksinään pitäisi masennuksena. Onko sinulla ystävää? Jos sinä olet rekkautunut kirjoittelija täällä, kirjoita minulle yyveetä tai vaikka mailia taijamaija@pp.inet.fi jos haluat vaihtaa ajatuksia, voin myös soittaa sinulle jos haluat jutella. Uskon, että me saadaan sinut sieltä suosta vielä ylös vedettyä ja pilkettä silmäkulmaan, jos vaan annat mahdollisuuden!
=) =)

nämä ajatukset kun eivät ole vain pieninä annoksina vaan nämä ovat jatkuneet kohta kaksi vuotta. Ja alan olla aika syvällä suossa jo. Mieheniki alkaa olla poikki puhki tälläiseen elämään mutta silti jaksaa vierelläni seisoa ja vakuuttaa rakastavansa. Koittaa tukea ja ymmärtää muttei oikein usko masennukseen.

Sinulla on selvä masennus. Voi johtua synnytyksestä tai vain suuresta elämänmuutoksesta. Kuitenkin tilanne kuulostaa siltä, että tarvitset terapiaa yhdistettynä lääkehoitoon. En usko että yksi ilman toista auttaa. Hae välittömästi apua, vaikka perheneuvolasta.

Äitiyslomalainen, onko sinua leikelty kasvoista? Tai mitään muuta kauneuskirurgiaa tehty?

Itse olen pitkään miettinyt implantteja ja pientä nenän korjausta, rintojen ulkonäkö häiritsee suuresti ja olen vielä nuori nainen. Mies olisi valmis rahan kannalta moiseen mutta hänestä minulla on kauniit rinnat ja täydellinen nenä eikä tajua haaveitani. Häntä pelottaa kaikki leikkaukset ettei satu mitään vakavaa. Ei oikein ymmärrä miten tärkeää tämä on minulle.

Muistelen että olen jo pienestä pitäen saanut herkästi "raivokohtauksia" suuttunut ärtynyt helposti. ja tulee joskus jonkinlaisia ikäviä muistikuvia että jotain ikävää on tapahtunut, tulee inhottava tunne en vain tiedosta mitä olisi voinut tapahtua. "nään" inhottavia tilanteita elämästäni jne

Nuo kannattaa tutkia, mutta varo valemuistojen syntyä.

Alkuperäinen kirjoittaja niemenmaan trolli:

Juu, minä pidän itseäni hoikkana, olen saman pituinen ja viisi kiloa kevyempi.
Mulla on mahassa kahden raskauden jäljet, enkä pidä itseäni lihavana.
Tietenkin jostain hyllyy, ja voi ottaa kiinni, mutta soup?

Mikään laina ja maallinen ei auta siihen että masistaa.
Ehkä ap.n pitäs löytää omat ilon lähteensä, ehkä pinnalliseksi en ap.ta kutsuisi, se on aika häijyä, mutta hänellä on masis.
Mikset alkaisi tanssiharrastusta, kaksi kertaa viikossa?
Mikset liity paikalliseen keppijumpparyhmään, tai kysy jostain kerhosta itsellesi lenkkikaveria?

Kampaajalle satanen, ja kyllä se mieli kevenee.
Ulos sieltä kotoa, ei sinne kannata jäädä.

Käyn kampaajalla. Liikun. (lenkkeilen, pyöräilen, vaunuilen yms.) mutta nämä ajatukset ovat ilmeisemmin tulleet jäädäkseen.
Mieleni on mennyt pahemman kerran solmuun. Eikä tunnu aukeavan.

Ystävät kaikkosivat kun lapsemme syntyi. On hyvän päivän tuttuja, mutta en pidä heitä oikeina ystävinä.
Yksi on mutta hän asuu toisella paikkakunnalla ja näemme liian harvoin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Nuo kannattaa tutkia, mutta varo valemuistojen syntyä.

Kuinka niitä voi tutkia jollei itse muista? Vanhemmiltakaan ei voi kysyä.

No huhhuh. Ompa taas sekoa kommenttia. Mä hyvää hyvyyttäni annan neuvoja.. Toisin kuin moni täällä haukkuu vain mua tai ap:ta pinnalliseksi tms. hulluksi/masentuneeksi.
Tuskin ap suuttuu tai "manipuloituu" mun neuvoista. Haukkujat.. hankkikaa elämä..

No huhhuh. Ompa taas sekoa kommenttia. Mä hyvää hyvyyttäni annan neuvoja.. Toisin kuin moni täällä haukkuu vain mua tai ap:ta pinnalliseksi tms. hulluksi/masentuneeksi.
Tuskin ap suuttuu tai "manipuloituu" mun neuvoista. Haukkujat.. hankkikaa elämä..

Kiitän neuvoistasi. Mutta ei minulla rahoja moiseen enkä lainaa tuollaiseen ottaisi sitä ennestäänkin ison asuntolainan verran.

Just tuon takia voisi olla hyvä käydä juttelemassa mttoimistossa, siellä on asiantuntevat ihmiset kuuntelemassa ja auttamassa sinua purkamaan noita solmuja. Minäkin olen käynyt monta kertaa aiemmin puhumassa just omasta lapsuudestani, koska sieltä ne monet jutut tähän päivään tulevat ja helpottaa puhua jollekulle, joka jaksaa kuunnella. Mullekin voit laittaa y-viestiä, jos haluat, käyn melkein joka päivä täällä palstalla. Ajattele minkälaista elämää lapsesi viettäisi, ilman äitiä, ei se olisi ainakaan parempi vaihtoehto hänelle. Koeta jaksaa !! Et ole yksin masennuksesi kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ruma:
Äitiyslomalainen, onko sinua leikelty kasvoista? Tai mitään muuta kauneuskirurgiaa tehty?

Itse olen pitkään miettinyt implantteja ja pientä nenän korjausta, rintojen ulkonäkö häiritsee suuresti ja olen vielä nuori nainen. Mies olisi valmis rahan kannalta moiseen mutta hänestä minulla on kauniit rinnat ja täydellinen nenä eikä tajua haaveitani. Häntä pelottaa kaikki leikkaukset ettei satu mitään vakavaa. Ei oikein ymmärrä miten tärkeää tämä on minulle.

Ei ole leikelty. Olen vasta ( siis nuori itsekin ) 31v ja en ole koskaan ollut aikuisiällä lihava tai rupsahtanut. Mutta jos olen sitä tulevaisuudessa niin ei ole mitään vastaan pientä kirurgiaa. Musta tuntuu että se piristäisi sitten kun sen aika olisi :)
Tunnen useamman vanhemman ihmisen jotka ovat korjailleet leikkauksin ja ovat enemmän kuin tyytyväisiä! Normaaleja leikkauksia ei edes näe että olisi mitään korjailtu. Nykyään näkee että jotkut laittaa jotain botoksia niin paljon että huulet turpoaa :D Mutta sitä en halua.

Itsekin mietin tänää ihan samaa ku ap. tässäkö nyt oli sit se mun elämä?kotona kahen lapsen kanssa..mihin se nuoruus ja hauskuus katos?tässäkö se nyt sit tosiaa oli..
Ylipainoa on mut mua se ei haittaa. Ikinä en ole pahemmin ulkonäön perään ollu..
kaiken hyvän lisäks on tullu paniikkihäiriö ja kaikki mitä joskus tuli tehtyy ei enää luonnistu iskee paniikki..

Alkuperäinen kirjoittaja MarjaK:
Just tuon takia voisi olla hyvä käydä juttelemassa mttoimistossa, siellä on asiantuntevat ihmiset kuuntelemassa ja auttamassa sinua purkamaan noita solmuja. Minäkin olen käynyt monta kertaa aiemmin puhumassa just omasta lapsuudestani, koska sieltä ne monet jutut tähän päivään tulevat ja helpottaa puhua jollekulle, joka jaksaa kuunnella. Mullekin voit laittaa y-viestiä, jos haluat, käyn melkein joka päivä täällä palstalla. Ajattele minkälaista elämää lapsesi viettäisi, ilman äitiä, ei se olisi ainakaan parempi vaihtoehto hänelle. Koeta jaksaa !! Et ole yksin masennuksesi kanssa.

Rekkauduinpa nyt niin jos jollain niitä kokemuksia tästä ja ovat selvinneet täältä alimmasta suosta niin olisi mukava kuulla miten?

Minulla on niin iso kynnys mennä mihinkään "pöpitohtorille" puhumaan. En todellakaan haluaisi kenenkään saavan tietää sellaista.
Olenhan ulospäin hyväntuulinen ja iloinen, kotisiisti, lapsi siisti - siis ulospäin kaikki hyvin.

Onhan minulla myös hyviä päiviä, mutta suurimman osan ajasta nämä ovat näitä huonoja huonoja hetkiä. Ja alan todellakin olla voimaton kaikkeen.

Kiitän neuvoistasi. Mutta ei minulla rahoja moiseen enkä lainaa tuollaiseen ottaisi sitä ennestäänkin ison asuntolainan verran.

Ja anteeksi oikeasti jos loukkasin. Luin näitä haukkuja mua kohtaan kun tarjosin sinulle tällaista ajatusta :ashamed: Sain kuraa niskaan ja varmaan sitten syystä.
Ehkä oli huono paikka. Mutta tarkoitus oli vain piristää. Mulla kamuja joilla noita leikkauksia tehty "vitu***seen" ja hyvin ovat toimineet. Yhdelle "tytölle" esim. tehtiin 11 kohtaan rasvaimu ja joskus aiemmin oli tehty kasvojen"puoli"kohotus ja ikää tytöllä ei ole 25v mille näyttää vaan 41v! :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
:hug: Ymmärrän sinua täysin. Joskus käy ajatukset lähes tuolla tasolla, ei ehkä noin pahana ja pettämisiä ja semmosia en ajattele, mutta en pitäisi ihmeenä niitäkään ajatuksia jos astetta syvemmälle menisi. Masennus, jonkin asteinen mie veikkaan. Siis sinulla olevan.. Mutta pieninä annoksina tuollaisia ajatuksia en yksinään pitäisi masennuksena. Onko sinulla ystävää? Jos sinä olet rekkautunut kirjoittelija täällä, kirjoita minulle yyveetä tai vaikka mailia taijamaija@pp.inet.fi jos haluat vaihtaa ajatuksia, voin myös soittaa sinulle jos haluat jutella. Uskon, että me saadaan sinut sieltä suosta vielä ylös vedettyä ja pilkettä silmäkulmaan, jos vaan annat mahdollisuuden!
=) =)

nämä ajatukset kun eivät ole vain pieninä annoksina vaan nämä ovat jatkuneet kohta kaksi vuotta. Ja alan olla aika syvällä suossa jo. Mieheniki alkaa olla poikki puhki tälläiseen elämään mutta silti jaksaa vierelläni seisoa ja vakuuttaa rakastavansa. Koittaa tukea ja ymmärtää muttei oikein usko masennukseen.

Sinulla on selvä masennus. Voi johtua synnytyksestä tai vain suuresta elämänmuutoksesta. Kuitenkin tilanne kuulostaa siltä, että tarvitset terapiaa yhdistettynä lääkehoitoon. En usko että yksi ilman toista auttaa. Hae välittömästi apua, vaikka perheneuvolasta.

Tämä kaikki kaatui päälle jokunen kuukausi synnytksen jälkeen.

Ja anteeksi oikeasti jos loukkasin. Luin näitä haukkuja mua kohtaan kun tarjosin sinulle tällaista ajatusta :ashamed: Sain kuraa niskaan ja varmaan sitten syystä.
Ehkä oli huono paikka. Mutta tarkoitus oli vain piristää. Mulla kamuja joilla noita leikkauksia tehty "vitu***seen" ja hyvin ovat toimineet. Yhdelle "tytölle" esim. tehtiin 11 kohtaan rasvaimu ja joskus aiemmin oli tehty kasvojen"puoli"kohotus ja ikää tytöllä ei ole 25v mille näyttää vaan 41v! :xmas:

Et loukannut, hyvä idea oli. Ja rinnoille voisin tehdäkinjotain jos joku maksaisi moisen lystin.

miksi yrität näyttää iloiselta ulospäin? ongelmat vain kasvavat jos niitä tukahdutetaan. jokaisella on huonot päivänsä, ei pidä teeskennellä. en tarkoita että pitäisi alkaa raivoamaan ja märisemään julkisella paikalla välttämättä. voihan sitä näyttää huonontuulensa hyvänkäytöksen rajoissa kuitenkin. tyhmä se on joka ajattelee että ompas kummallinen ihminen jos ei aina näytäkkään iloista naamaa.

Yhteistyössä