enkö voi nähdä enään äitiäni koska lapsellani kissa allergia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äity"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äity"

Vieras
juttu on tämä että lapsellani on hyvin paha kissa allergia- äidilläni taas kissa
eli emme voi kisuliinin takia käydä hänen luonaan - hän taas ei pääse meidän tykö (450kilometriä) koska ei omista autoa ju junalla reissaamiseen ei ikinä suostu.

tai jossain kahvilassa ko pitää olla ja rupatella kuulumiset.. harmi juttu tuo allergia

antakaahan vinkkejä mitä voisi tehdä?

No te voitte mennä äitinne lua ja majoittua jonkun muun sukulaisen luo tai hotelliin tms. Äitinne tulee sitten katsomaan teitä sinne majapaikkaanne. Tarvittaessa vaihtaa just pestyt vatteet päällensä, käyttää teippiharjaa jne.

[QUOTE="www";23320450]No te voitte mennä äitinne lua ja majoittua jonkun muun sukulaisen luo tai hotelliin tms. Äitinne tulee sitten katsomaan teitä sinne majapaikkaanne. Tarvittaessa vaihtaa just pestyt vatteet päällensä, käyttää teippiharjaa jne.[/QUOTE]

lua=luo :D

Onko mahdollista saada siedätyshoitoa kissa-allergiaan? Allergia saattaa myöhemmin helpottua niin, että antihistamiinin avulla voisi vierailla. Tällä hetkellä täytyy miettiä muita tapaamispaikkoja, kuten jo edellä ehdotettiinkin.

En osaa neuvoa mutta ihmettelen kovasti ettei suostu junalla reissaamaan että lapsenlapsensa näkisi??

niin sanoppa se =( ollaan 5 vuotta täällä asuttu eikä kukaan sukulaisista oo käynyt täällä vedoten pitkään matkaan.

me ollaan sit 1-2 kertaa vuodessa käyty mun äitin tykönä mutta nyt kun tuli tämä paha kisu allergia niin se jatkossa hankaloittaa vierailuja samalla paikkakunnalla asuu mun isä (ovat eronneet) mutta kun silläkin on kissa
eli eipä siinä sit kauheesti jää vaihtoehtoja

[QUOTE="äity";23320570]niin sanoppa se =( ollaan 5 vuotta täällä asuttu eikä kukaan sukulaisista oo käynyt täällä vedoten pitkään matkaan.

me ollaan sit 1-2 kertaa vuodessa käyty mun äitin tykönä mutta nyt kun tuli tämä paha kisu allergia niin se jatkossa hankaloittaa vierailuja samalla paikkakunnalla asuu mun isä (ovat eronneet) mutta kun silläkin on kissa
eli eipä siinä sit kauheesti jää vaihtoehtoja[/QUOTE]

Yhtä pitkä matka se on teilläkin sinne päin. Onko heillä jokin henkinen raja kuinka pitkiä matkoja voi tehdä vai onko oikeasti terveyssyitä tms. jotka estävät matkustelun? Kurja juttu.

Minulla on kissoja ja jos tulisin raskaaksi ja se lapsi olisikin allerginen niille kissoille..ai ai ai..
En missään nimessä voisi antaa ensimmäisiä "lapsiani" pois sen takia.
Minä en ymmärrä, miten muut ihmiset voivat, kun on aina näitä tapauksia.. niillä ei taida olla yhteyttä eläinkavereihinsa.
Kyllä lapsi saisi totutella eläimiin keinolla millä vaan. Ei tulisi elämästä mitään, jos eläinten seurasta pitäisi luopua lapsen takia.

meillä pojalla paha koira-allergia. Muutamassa kyläpaikassa/sukulaisilla käydään niin, että etukäteen sovitaan tulostamme. Sukulaiset sitten laittavat koiran hoitoon hetkeksi ja imuroivat yms.kämppänsä ennen tuloamme. Onneksi tällaisia sukulaisia, että viittivät tuollaisen homman tehdä vuoksemme silloin tällöin =)
Mutta kyllähän koiran karvoja silti kämpissä on ja poika saa oireita vaikka koira ei sisällä olekkaan.
Zyrtekin ja nenäsumutteen kera pystytään jonkun aikaa vierailemaan.

Minulla on kissoja ja jos tulisin raskaaksi ja se lapsi olisikin allerginen niille kissoille..ai ai ai..
Minä en ymmärrä, miten muut ihmiset voivat, kun on aina näitä tapauksia.. niillä ei taida olla yhteyttä eläinkavereihinsa.
Kyllä lapsi saisi totutella eläimiin keinolla millä vaan. Ei tulisi elämästä mitään, jos eläinten seurasta pitäisi luopua lapsen takia.

Niin, no sitten sun pitäisi vaan antaa se lapsi pois. Sillä sekin ongelma ratkaistu!

Jos lapsesi sattuisi olemaan allerginen kissoille, niin vaihtoehdot ovat joko kissat tai lapsi. Ei allergia ole mikään "pikkujuttu" ja "lapsen on sopeuduttava".

Muuten, tiesitkö, että kissat perheessä lisäävät lapsen allergiariskiä ja koirat vähentävät? ;)

Silläkin ehdolla että lapsen silmät ja nenä turpoaa umpeen, iho menee rakkuloille, hengitys salpautuu yms? Kyllä meillä koira lähti hyvin äkkiä, kun pojan oireet alkoi olemaan tuota luokkaa. Koira oli rakas, mutta lapsi menee silti aina edelle.

No just joo... kannattaa jatkossakin hoitaa vain eläinlapsia...

No onneksi on niin iso talo että koirat ja kissat voi laittaa talon toiseen päähän asumaan tai sitten vierastaloon. Nykyään on mahollista elää allergian ja eläinten kanssa kun on lääkkeitä ja voidaan antaa siedätyshoitoa. Vaikka lapsi onkin tärkeä niin itse ainakin tulisin katkeraksi jos joutuisin luopumaan muista perheenjäsenistä.

Eipä tartte hankkia niitä eläimiäkään, jos ne eivät ole tarpeeksi tärkeitä.
Tämä vika tässä maailmassa on, että eläimiä pidetään halpoina.
Ihmiset asettavat itsensä niiden yläpuolelle.
Tämä ei siksi tiedä hyvää ihmisten tulevaisuudelle..
Vissiin hankkiudutte eroon miesystävästänne, jos toinen lapsi sitä vaikka sattuisi kovasti inhoamaan..Ei suinkaan, ettehän voi, kun olette niin kiintyneet siihen mieheen.
No en kyllä kokonaan heivaisi eläintä pois.
Kyllä se allergia saa luvan lähteä vaikka siedätyshoidoin tms.

mitäs ne tulevat lastensuojelutapaukset täällä kokoontuu? Ootteko kuulleet termiä the crazy cat lady? Jos teillä on ikää jo yli 15v ja maailmankuva tuo, säästyisikö surua maailmasta jos käyttäisitte steriloitavana ittenne?

vai on oma katkera olo tärkeempi lapsen terveyttä - huhhuh.

Säästyisi maailma, jos lapsia jättäisi tekemättä ihmiset, jotka ei välitä korkeimmasta voimasta, eli Luontoäidin lapsista, eli metsästä, eläimistä, ilmasta jne..
No mutta sinne ollaan kovasti menossa tuhoon, kiitos teille kaikille, joiden mielestä luonnonsuojelu ei ole tärkeämpää kuin esim. lastensuojelu. Luonnonsuojelu pitäisi tulla tärkeimpänä KAIKKIA muita asioita tämän maapallon valtion päätettävissä asioissa.
Tommoset pitäisi sterilisoida.

Säästyisi maailma, jos lapsia jättäisi tekemättä ihmiset, jotka ei välitä korkeimmasta voimasta, eli Luontoäidin lapsista, eli metsästä, eläimistä, ilmasta jne..
No mutta sinne ollaan kovasti menossa tuhoon, kiitos teille kaikille, joiden mielestä luonnonsuojelu ei ole tärkeämpää kuin esim. lastensuojelu. Luonnonsuojelu pitäisi tulla tärkeimpänä KAIKKIA muita asioita tämän maapallon valtion päätettävissä asioissa.

Ei olis pakko olla noin maanisen fanaattinen, jos piittaisi edes tosiasioista.

Allergia voi kehittyä astmaksi, ja astmaan voi kuolla.

Siitä että ihminen asettaa lapsensa hengen ja terveyden lemmikkiensä kodin tai jopa hengen edelle, ei voi päätellä, että niitä lemmikkejä ei tosissaan rakastettaisi, eikä siitä voi päätellä, ettei välitettäisi metsästä, eläimistä, ilmasta jne.

Tuommoinen raivopääasenne pilaa luonnonsuojelun maineen tämmöisessä maailmantilanteessa, jossa ihmiset on tietämättömiä, päällisin puolin välinpitämättömiä mutta peloissaan, eli toimivat jo valmiiksi järjettömästi. Vakaviin toimiin ei päästä koskaan, koska koko homma on yleisen mielipiteen mukaan joko viherpiipertäjien piipitystä tai vihernatsien ihmisvihaa. Sinä teet näköjään kaikkesi vahvistaaksesi tätä näkemystä entisestään.

Jos nyt tiukalle linjalle lähdetään, niin luonnonsuojelu ja usko eläinten romantisoituihin oikeuksiin ovat ristiriidassa. Lemmikkien inhimillistäminen ja keräily kiihdyttää tulevaa malthusilaista katastrofia, ja minäkin olen siihen osasyyllinen koska minustakin on pirun vaikea lopetuttaa eläintä ennenkuin on ihan pakko. Luonto kärsii sitä enemmän, mitä hallitsemattomampi räjähdys on.

Lastensuojelun pitäminen erittäin tärkeänä sen sijaan ei ole ristiriidassa luonnonsuojelun kanssa paitsi tietämättömän linkolalaisen fasistin mielestä, joka iloitsee jokaisesta itsetuhosta ja vielä enemmän laajennetusta semmoisesta. Tiedoksi sellaisille voitaisiin antaa, että sosiaalisen ja henkisen pääoman puute altistaa ihmisen hankkimaan liikaa lapsia yksinäisyyttä vähentääkseen. Se taas, että ei varjella lapsia kärsimästä kasvuvuosinaan, tuottaa tuota henkistä ja sosiaalista köyhyyttä. Samalla kyky ja halu suojella ympäristöä vähenee.

Jos unohdetaan korostaa lasten oikeuksia yli aikuisten haluamisten, ruokitaan vanhempien keskenkasvuisuutta ja vastuuttomuutta kaikin tavoin. Täälläkin vallitsee näkemys, että lasten keräily on kivaa ja yksityisasia siinä kuin muutkin harrastukset. Tuollainen eläinrakkaus joka asettaa lapsen vain yhdeksi (todellisuudessa vähäarvoisemmaksi) keräilykappaleeksi muiden lemmikkien joukossa, on räikein tietämäni keskenkasvuisuuden muoto.

Jos aikuisilta ei vaadita aikuista asennetta, maailman ongelmille ei voida yhtään mitään.

Tää on niin totta! Kohta ei ole enää yhtään tervettä luontoa, ja sen myötä menetetään pikkuhiljaa kaikki elämä ja koko maapallo. Nyt jo ollaan tilanteessa josta ei enää ole paluuta riittävän puhtaaseen luontoon jotta maapallo selviäisi! Ihminen on tuhonnut tän!