Englantia osaavat

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Voisiko joku tarkistaa oikeinkirjoitusta?

What think you do at the weekend? Mite aiot tehdä viikonloppuna?

Can I write, do you have time? Voinko kirjoittaa, onko sinulla aikaa?

I have think a little, why you wanna" talk "with me and I think that you have so fanny when I write so wrong. Olen vähän ajatellut miksi sinä haluat jutella kanssani ja luulen että siksi että sinulla on niin hauskaa kun kirjoitan niin väärin.

Because you don't self start write me and you don't never answer to my questions so I think you don't want nothing else. Koska et itse koskaan aloita kirjoittamaan minulle etkä vastaa kysymyksiini luulen ettet halua mitään muuta.
 
joo
Parempi näin:

What will you do at weekend/during the weekend?

May I write, do you have time?

I thought that you want to talk with me, because you have fun when I write so badly.

I think you do not want anything else, because you never write me first and never ask my questions.

Jos on kyse tekstiviesteistä, olisi parempi verbi writen tilalla "send message", testiviesti on SMS.

Tosiaan kirjoitat aika kehnosti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Parempi näin:

What will you do at weekend/during the weekend?

May I write, do you have time?

I thought that you want to talk with me, because you have fun when I write so badly.

I think you do not want anything else, because you never write me first and never ask my questions.

Jos on kyse tekstiviesteistä, olisi parempi verbi writen tilalla "send message", testiviesti on SMS.

Tosiaan kirjoitat aika kehnosti...
I think you do not want anything else, because you never write me first and never ask my questions. Siis tuohon ask tilalle answer.

Totta, hän kirjoittaa kehnosti, mutta varmasti tulee ymmärretyksi :)
 
ehkä näin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisiko joku tarkistaa oikeinkirjoitusta?

What think you do at the weekend? Mite aiot tehdä viikonloppuna?

Can I write, do you have time? Voinko kirjoittaa, onko sinulla aikaa?

I have think a little, why you wanna" talk "with me and I think that you have so fanny when I write so wrong. Olen vähän ajatellut miksi sinä haluat jutella kanssani ja luulen että siksi että sinulla on niin hauskaa kun kirjoitan niin väärin.

Because you don't self start write me and you don't never answer to my questions so I think you don't want nothing else. Koska et itse koskaan aloita kirjoittamaan minulle etkä vastaa kysymyksiini luulen ettet halua mitään muuta.

What plans you have for the weekend?
May i write, if you have time?
I have been wondering, why you want to talk with me, maybe because I write so funny way.

I thought you don't want anything more, because you never write first or you don't answer my questions.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisiko joku tarkistaa oikeinkirjoitusta?

What think you do at the weekend? Mite aiot tehdä viikonloppuna?

Can I write, do you have time? Voinko kirjoittaa, onko sinulla aikaa?

I have think a little, why you wanna" talk "with me and I think that you have so fanny when I write so wrong. Olen vähän ajatellut miksi sinä haluat jutella kanssani ja luulen että siksi että sinulla on niin hauskaa kun kirjoitan niin väärin.

Because you don't self start write me and you don't never answer to my questions so I think you don't want nothing else. Koska et itse koskaan aloita kirjoittamaan minulle etkä vastaa kysymyksiini luulen ettet halua mitään muuta.

What are you going to do this weekend?/What are you planning to do this weekend?

Can I write to you, do you have the time? (Kysyisin väliin että aikaa mihin..?)

I have thought a little, why dou you want to "talk" with me and I think that you're having so much fun because I make so many mistakes when I write.

Because you don't start writing to me and never answer to my questions, I think you don't want anything else.

Kympin englannilla, lukiopohjainen.. ;) Ja päivittäin englantia käyttävä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ephemera:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisiko joku tarkistaa oikeinkirjoitusta?

What think you do at the weekend? Mite aiot tehdä viikonloppuna?

Can I write, do you have time? Voinko kirjoittaa, onko sinulla aikaa?

I have think a little, why you wanna" talk "with me and I think that you have so fanny when I write so wrong. Olen vähän ajatellut miksi sinä haluat jutella kanssani ja luulen että siksi että sinulla on niin hauskaa kun kirjoitan niin väärin.

Because you don't self start write me and you don't never answer to my questions so I think you don't want nothing else. Koska et itse koskaan aloita kirjoittamaan minulle etkä vastaa kysymyksiini luulen ettet halua mitään muuta.

What are you going to do this weekend?/What are you planning to do this weekend?

Can I write to you, do you have the time? (Kysyisin väliin että aikaa mihin..?)

I have thought a little, why dou you want to "talk" with me and I think that you're having so much fun because I make so many mistakes when I write.

Because you don't start writing to me and never answer to my questions, I think you don't want anything else.

Kympin englannilla, lukiopohjainen.. ;) Ja päivittäin englantia käyttävä.
Muutamia korjauksia tähän käännökseen:

Ekassa lauseessa ei mitään, mutta sitten:

Jos kysymys on jostain chatista tai muusta vastaavasta, niin sanoisin vain: Can I write, do you have the time?

I have been thinking why you want to talk with me and I think that it's because you're having so much fun as I make so many mistakes.

Because you never start writing to me yourself and never answer my questions, I don't think you want anything else.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
I have think a little, why you wanna" talk "with me and I think that you have so fanny when I write so wrong. Olen vähän ajatellut miksi sinä haluat jutella kanssani ja luulen että siksi että sinulla on niin hauskaa kun kirjoitan niin väärin.
Saattaa olla oikea olettamus.

fanny
Noun
pl -nies Slang
1. Brit & Austral taboo: the female genitals
2. Chiefly US & Canad: the buttocks [origin unknown]
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
you don't want nothing else.
Oon itsekin huono kieliopissa, mutta sellainen on jäänyt mieleen, että tuplakieltoa ei voi olla :). Eli jos käytät sanaa don´t, niin sitten ei voi tulla toista kieltosanaa eli nothing. Pitäis olla joko you don´t want anything else tai sitten you want nothing else, ensimmäistä käyttäisin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja sanat hukassa:
Mäkin liityn ketjuun. Kielioppi täysin unohtunut.
Mikä ero näillä.
Where are you going? Where do you go?
Yleensä ottaen kestomuotoa (eli be + ing) käytetään silloin, kun kyse on parhaillaan tapahtuvasta tekemisestä. Where are you going? kysyttäisiin siis esim. silloin, kun äijä vetää takkia niskaan ja kenkiä jalkoihin ja on selvästi lähdössä jonnekin.

Yleismuotoa taas käytetään silloin, kun kyseessä on esim. toistuva, rutiininomainen tekeminen tai yleinen olotila. Go-verbin kanssa on vaikeampi ainakin näin yhtäkkiä keksiä jotain hyvää esimerkkiä, joten mä otan toisen verbin, esim. play.

Why are you playing the guitar? Parhaillaan tapahtuva tekeminen.
Why do you always play the guitar when I'm talking to you? Toistuva tekeminen.

Yleismuodon kanssa käytetäänkin monesti sanoja always, usually jne.
 

Yhteistyössä