olen menossa gynelle kun epäilen itselläni endoa.yhdyntäkipuja,vasenta puolta vihloo sillain repivästi ja särkee koko vasenta jalkaa,painon tunnetta ja joskus pelkkä istuminenkin tuntuu inhottavalta
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja riisinraasinrusina:olen menossa gynelle kun epäilen itselläni endoa.yhdyntäkipuja,vasenta puolta vihloo sillain repivästi ja särkee koko vasenta jalkaa,painon tunnetta ja joskus pelkkä istuminenkin tuntuu inhottavalta
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:Minä olen nyt raskaana, ja vähän pelkään miten käy synnytyksen jälkeen. Et onko elämäni samanlaista kuin ennen raskautta. Minulla oli sellaista uupumusta, lievää kuumetta, kysta painoi ja kipuili, tärinä kipua, suolisto oireita, selkä kipua, keskenmeno , ei vastustus kykyä jne. Alkuun luulin pitemmän ajan että sairastan syöpää. Epätietoisuudessa meni pitkä aika ennen kuin selvisi mistä mättää.
Vuodet meni särkylääkkeen voimin "lääke humalassa" töissä ja vapaa aika sängyn pohjalla tai vessassa istuen.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja .......:kaverilla tosi paha endom. sitä leikattiin viime kesänä ja hyvä ettei kuollut siihen operaatioon. jotain oli menny pahasti pieleen ja oli tullut tosi paha sisäinen verenvuoto. sen lisäks ovat joutuneet poistamaan osan suolistostakin samalla.
hänellä endom. ei näkunyt ultrassa vaikka kasvaimia oli todella paljon ja joka puolella.
Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:Mulla on endo ollut yli 10vuotta. Monta kertaa leikattu ja tähystetty, munasaraja ja -torvi poistettu, hormoneja syötetty vaan eipä tuosta eroon pääse. Tällä hetkellä kivut ovat valtavat ympäri kuukauden ja 20minuutin matka aamulla ja illalla linja-autossa on täyttä tuskaa ja itkukin monesti tulee. Huomenna olis taas aika lääkärille, pelottaa vaikka tiedänkin, mitä siellä sanotaan :/ Mutta enää en leikkaukseen mene jos endometrioomat pysyy alle 10cm kokosena :kieh: Elämä on yhtä helvettiä näiden kipujen kanssa, jotka ei lakkaa hetkeksikään, joten on vain opeteltava elämään tämän kanssa ja sopeuduttava siihen, että mun elämäni on aina kipujen täyttämää ja kerran kuukaudessa koen synnytyskivut kera oksentelun yms. Kyllähän se katkeruus meinaa välillä nostaa päätänsä ja ajattelee "Miksi minä?", mutta eipä se sillä mihinkään katoa...
Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:Mulla on endo ollut yli 10vuotta. Monta kertaa leikattu ja tähystetty, munasaraja ja -torvi poistettu, hormoneja syötetty vaan eipä tuosta eroon pääse. Tällä hetkellä kivut ovat valtavat ympäri kuukauden ja 20minuutin matka aamulla ja illalla linja-autossa on täyttä tuskaa ja itkukin monesti tulee. Huomenna olis taas aika lääkärille, pelottaa vaikka tiedänkin, mitä siellä sanotaan :/ Mutta enää en leikkaukseen mene jos endometrioomat pysyy alle 10cm kokosena :kieh: Elämä on yhtä helvettiä näiden kipujen kanssa, jotka ei lakkaa hetkeksikään, joten on vain opeteltava elämään tämän kanssa ja sopeuduttava siihen, että mun elämäni on aina kipujen täyttämää ja kerran kuukaudessa koen synnytyskivut kera oksentelun yms. Kyllähän se katkeruus meinaa välillä nostaa päätänsä ja ajattelee "Miksi minä?", mutta eipä se sillä mihinkään katoa...
Alkuperäinen kirjoittaja dadada:Alkuperäinen kirjoittaja The Titityy:Alkuperäinen kirjoittaja k:"Eli söin E-pillereitä 16v.-22v.
Lopetin ne kun en tarvinnut ehkäisyä.
Meni muutama kuukausi ja alkoi kamalat kivut. "
mutta tuossahan sanot että söit pillereitä ennen ku endo todettiin?
Niin?![]()
eli siis sulla on ollut endo jo varmaan aikaisemmin, mutta sit kun lopetit pillerit, se pääsi valloilleen. noin mulle tk:ssakin selitettiin ku kyselin endon ja pillereiden yhteydestä.
sit ku endo todettiin, aloit syömään taas pillereitä jottei se pääse taas valloilleen.
Alkuperäinen kirjoittaja Nepeteus:Sairaalassa mutka käyty. Lähdin heti kotiin kun vain päästivät. Nukutuskin meni tosi kivasti. Nestettähän sieltä löytyi 20ml, mutta eivät osanneet sanoa mistä johtuu. Lähettävät lisätutkimuksiin ja nyt antibiootit päälle.
Neljä viikkoa pitävät nyt löysässä hirressä taas, ennenkuin selviää lisää....Epikriisissä lukee vielä, että "vaaleita laikkuja kiinnittyen kohtuun...." Ei saatana jos se jotain vakavaa onkin, niin mun pääni ei kestä :'(
Eli tiivistettynä; endosta ei mun kohdallani nyt olekaan kyse, että onko se nyt hyvä vai huono uutinen, sitä ei tietä kuin vasta vappuaattona :'(
Luulisi että kipua on monensorttista, riippuen endon laajuudesta. Mulla myös ollut endoa, mutta kipu ei ole ollut ikinä tappavanlaatuista.Alkuperäinen kirjoittaja The Titityy:Alkuperäinen kirjoittaja riisinraasinrusina:olen menossa gynelle kun epäilen itselläni endoa.yhdyntäkipuja,vasenta puolta vihloo sillain repivästi ja särkee koko vasenta jalkaa,painon tunnetta ja joskus pelkkä istuminenkin tuntuu inhottavalta
Endokipu on tappava!!!! Ei pientä inhotuksen tunnetta..
Alkuperäinen kirjoittaja Nepeteus:Sairaalassa mutka käyty. Lähdin heti kotiin kun vain päästivät. Nukutuskin meni tosi kivasti. Nestettähän sieltä löytyi 20ml, mutta eivät osanneet sanoa mistä johtuu. Lähettävät lisätutkimuksiin ja nyt antibiootit päälle.
Neljä viikkoa pitävät nyt löysässä hirressä taas, ennenkuin selviää lisää....Epikriisissä lukee vielä, että "vaaleita laikkuja kiinnittyen kohtuun...." Ei saatana jos se jotain vakavaa onkin, niin mun pääni ei kestä :'(
Eli tiivistettynä; endosta ei mun kohdallani nyt olekaan kyse, että onko se nyt hyvä vai huono uutinen, sitä ei tietä kuin vasta vappuaattona :'(
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:[quote="Hekotius
Minullakin on noita suolisto-oireita, enkä tiennyt ennen sinun kirjoitustasi niiden kuuluvan endoon.
Onnea vauvasta![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:[quote="Hekotius
Minullakin on noita suolisto-oireita, enkä tiennyt ennen sinun kirjoitustasi niiden kuuluvan endoon.
Onnea vauvasta![]()
Mimmosia suolisto-oireita? Mullakin on haavaumaa sun "muuta mukavaa".
Kertokaa lisää noista suolisto-oireista, kiitos.
Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:Alkuperäinen kirjoittaja Nepeteus:Sairaalassa mutka käyty. Lähdin heti kotiin kun vain päästivät. Nukutuskin meni tosi kivasti. Nestettähän sieltä löytyi 20ml, mutta eivät osanneet sanoa mistä johtuu. Lähettävät lisätutkimuksiin ja nyt antibiootit päälle.
Mitä nestettä sieltä löytyi? Endossa ilmestyy joskus noita vaaleita laikkuja kohdun seinämiin sekä endometrioomia jotka sisältävät ruskeaa nestettä. Sanoivatko varmaksi, ettei ole kyse endosta? Odottavan aika on pitkä, mutta mulla on sellainen mielikuva, että jos kyse olisi jostain vakavasta niin vastausta ei tarvitsisi odotella neljää viikkoa vaan se tulisi jo paljon nopeampaa. Koitahan jaksella :hug:
Alkuperäinen kirjoittaja The Titityy:Alkuperäinen kirjoittaja riisinraasinrusina:olen menossa gynelle kun epäilen itselläni endoa.yhdyntäkipuja,vasenta puolta vihloo sillain repivästi ja särkee koko vasenta jalkaa,painon tunnetta ja joskus pelkkä istuminenkin tuntuu inhottavalta
Endokipu on tappava!!!! Ei pientä inhotuksen tunnetta..