Endometrioosi/Laparoskopia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Koala

Vieras
Hei!! Te jotka olette käyneet läpi laparoskopian, voisitteko kertoa, kuinka näkyvät arvet siitä jäi? Yritin googlettaa, mutten löytänyt muuta tietoa kuin arpien koosta. Kiinnostaa lähinnä kuinka näkyviä ja silmiinpistäviä ne ovat? Toinen kysymykseni on, onko teillä endometrioosia sairastavilla ollut haluttomuus- ja kiihottumisongemia? Kiitos teille, jotka viitsitte vastata!!!

Itsellä ei tehty tähystysleikkausta, vaan avoleikkaus. Melkein koko vatsan pituinen pystyhaava koristaa vatsaani. Arpihan vaalenee ajan myötä ja ei niistä tähystysrei'istä niin näkyviä jälkiä pitäisi jäädä.

Älä huolehdi siitä, miltä se arpi tulee näyttämään. Se on vaan elettyä elämää. Ja aina sen voi käydä plastiikkakirurgilla siistimässä, jos se häiritsee elämää. Tai voi kokeilla tuotteita, kuten esim. Arbutin. :)

Minulla nuo kiihottumisongelmat ja muut haluttomuusvaivat ovat olleet nimenomaan silloin, kun olen syönyt e-pillereitä. Nykyään en suostu käyttämään mitään keltarauhashormonivalmisteita.

Tietysti, jos on ollu kipuja kovastikin, niin ei sitä silloin ensimmäisenä seksi ole mielessä, kun ei sinne sisään ole voinut mitään työntääkään, kun koskee.

Mulle tehtiin tähystysleikkaus n. vuosi sitten, myooma+kohdunpoisto. Arvet aivan olemattoman pienet. Neljä reikää/arpea, kaksi vatsan sivuilla, yksi bikinirajassa ja navan alapuolella 1,5 cm arpi, joka "isoin". Muut pieniä 0,5 cm läiskiä. Niitä ei huomaa, ellei osaa oikein katsoa ja hakea.

Mulle tehtiin laparoskopia 4-vuotta sitten. Siinä poistettiin endometrioosia. Leikkauksesta jäi olemattomat arvet:) Niihin aukkoihin josta tähystettiin pienet jäljet ja napaan pieni arpi. Laparoskopiasta toipuminen kesti n. viikon.

Yhteistyössä