Endo scratch ja aikaiset menkat?

Hei! Mulle tehtiin kp 21 endo scratch ja sen jälkeen mulla oli viikon verran vuotoa ja vatsassa kramppeja. Kierto yleensä 26-28 päivää. Siinä vaiheessa kun menkkojen piti alkaa, vuoto oli jo vähentynyt tiputteluksi ja loppui kokonaan. Nyt on sitten epäselvää että menikö menkat jo vai pitäiskö niitä odotella vielä. Onko kellään ollut scratchin jälkeen aikaiset menkat? Itse uskon näin käyneen, mutta lääkäri ei millään usko ja sanoo että vuodon pitäisi alkaa ihan kohta. Jos näin olisi niin menkat olisivat jo 1,5 viikkoa myöhässä. Lisäksi mulla on jo erittäin selvät tuntemukset lähestyvästä ovulaatiosta. Turhauttaa jos menee monta kuukautta hukkaan sen takia että lääkäri ei usko menkkojen jo menneen... Tämä oli ensimmäinen scratch joka tehtiin, koska on jo siirretty monta alkiota ilman tulosta. Olisko kellään kokemusta siis todella aikaisista tai todella myöhäisistä menkoista scratchin jälkeen?
 
Eikö kellään ole kokemusta tästä? Mä odottelen edelleen menkkoja, jotka mun mielestä meni jo. Ovulaatioki oli viime viikolla. Eli onko toimenpiteestä mitään hyötyä jos ensi kierrossa alkionsiirto?
 
Laitan nyt tietoa tänne jos joku on samassa tilanteessa. Scratching tehtiin ilmeisesti liian voimakkaasti ja siksi vuoto tuli heti sen jälkeen. Alkionsiirtoa ei kannattanut tehdä koska kierto meni sekaisin. Myöhemmin tehtiin scratching hellävaraisemmin ja sen jälkeen tuli vain tippa vuotoa ja myöhemmin kuukautiset ajallaan ja siirtoon päästiin.
 

Yhteistyössä