En ymmärrä kulissiblogeja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
En vaan ymmärrä kulissiblogeja.

En halua nimetä tähän mitään tiettyä tai tiettyjä blogeja, mutta kyllähän kaikki varmasti tietää jonkun blogin, joka tähän kategoriaan kuuluu. Kaikki on hirveän kliinistä ja esteettistä, lasten huoneista löytyy vain virkattuja materiaaleja. Lapset leikkivät puuleluilla kauniissa, pastellinsävyisissä vaatteissaan. Pojat haluavat askarrella äitinsä kanssa vaaleanpunaisia unelmia ja mies soittaa taustalla tunnelmamusiikkia. Mikään aito elämä ei välity näistä blogeista, jonka vuoksi ne tuntuvatkin pelkältä kulissilta.

Ja tietysti tiedän, että blogi on vain pintaraapaisu, mutta en vain jotenkin ymmärrä. Miksi näytellä muuta kuin on?

Mää näen blogit vähän niinkuin itse kudotut lapaset.
On tarve saada aikaan jotain kaunista, hyödyllistä, ja mieltäkin lämmittävää. Niitä kutoessa on hyvä mieli, saa tehtyä jotain kaunista, ja voi ilahduttaa toisiakin tällä kauniilla. Mieskin kohteliaisuudesta kehuu, että juuu oikein hienot on. Ja kaikilla on hyvä mieli. Jopa anoppi voi olla tyytyväinen kun lasten äiti niitä osaa tehdä.
-Todellisuushan on kuitenkin, että langat maksaa, anoppi kuitenkin kutoo lapsille omat kerta paremmin osaa, mieskin mielummin käyttää coretex hanskoja, ja lapset sotkevat lapaset kuraan samantien kun astuvat ulos ovesta.
-Mitä jää jäljelle? Tekemisen ilo, ja kauniit muistot kuvista. :)

Niistä tulee hyvälle tuulelle, kuvat ovat taidokkaan kauniita ja aseteltuja. Itse en kaipaa mitään "elämänmakuista" (hyi hitto mikä sana) blogia jossa kerrotaan tylsistä arjen ärsytyksistä, kuvissa näkyy samanlaiset lelukasat kuin nytkin edessäni on, lapset irvistää kuvissa räkäisinä ja päällään jotkut Lindexin sekavärivaatteet jotka on vain aamulla sattuneet käsiin. Mamma kuvailee itseään räväkäksi kun laukoo tunteidensa vallassa mielipiteitä asioista jotka ei ole mielipiteitä ja nämä "mielipiteet" ovat lisäksi todella epäloogisia... Oooh onpa jännittävää ja inspiroivaa. :D

Mieluummin katselen satumaisen kauniita kuvia joita varten on siivottu, kuvaaja on taitava, kaikki on aseteltu taidokkaasti, lapset puettu kauniisti ja asiat koskevat lähinnä onnellista arkea.
En mä ainakaan saa mitään irti noista "elämänmakuisista" blogeista, mulle sopii hyväntuuliset höttöblogit oikein hyvin.

Toi elämänmakuinen on jo ihan vitsi, niitä löytyykin runsain mitoin. :D

Yhteistyössä