En ymmärä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vera86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vera86

Jäsen
06.01.2010
285
0
16
Kysyin tätä eilen, mutta kun yöllä oon taas miettinyt tätä asia niin kysytään uudesttaan.
Edelliset kuukautiset alkoivat 1.3 ja kierto oli 42päivä. neuvolla on vasta ensi tiistaina ja laskeskelen nyt kuinka pitkällä raskaus on....Nettilaskurit tarjoavat la:ksi 20.12,eli sehän tarkoittaisi että raskaus on kestänyt 2kk eli reilu 8vko:a(jos lasketaan la:sta taakseppäin..)Mutta jos lasketaan eteenpäin niin raskaus ei kestännyt ku reilun kuukauden. MIten tämä on mahdollista?!(selvitän cielä mun laskut->kk 1.3 (koska kierto on 42p tähän lisätään 2vko,eli ihan ku kk olis alkanu14.3, no nyt on 26.p eli raskaus on kestänyt 5v ja 4p)

Mutta missä mättäääää?!?! en ymmärrääää :headwall: :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vera86:
Kysyin tätä eilen, mutta kun yöllä oon taas miettinyt tätä asia niin kysytään uudesttaan.
Edelliset kuukautiset alkoivat 1.3 ja kierto oli 42päivä. neuvolla on vasta ensi tiistaina ja laskeskelen nyt kuinka pitkällä raskaus on....Nettilaskurit tarjoavat la:ksi 20.12,eli sehän tarkoittaisi että raskaus on kestänyt 2kk eli reilu 8vko:a(jos lasketaan la:sta taakseppäin..)Mutta jos lasketaan eteenpäin niin raskaus ei kestännyt ku reilun kuukauden. MIten tämä on mahdollista?!(selvitän cielä mun laskut->kk 1.3 (koska kierto on 42p tähän lisätään 2vko,eli ihan ku kk olis alkanu14.3, no nyt on 26.p eli raskaus on kestänyt 5v ja 4p)

Onko sulla aina kierto noin pitkä?

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Onko sulla aina kierto noin pitkä?

on joo,siis ennen ekaa raskauttaa kk olivat tosi epäsäännölliset e-pillereiden lopetuksen takia, raskauden jälkeen kerkis tulla kolmet kuukautiset ja kaikki kolme olivat 42p. Ja kun tein testit niin ekana päivänä(silloin kuin kk olis pitänyt alkaa) testi oli tosi haalea haalea, seuravaana päivänä näkyi paremmin ja siitä seuravaana päivänä vielä paremmin, joten siitäkin teen johtopäätöksen että ainakin siinä kuussa kierto oli 42p...

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
http://www.liberovaipat.fi/Pages/Pregnant/Calculator.aspx?id=7750

Tämmösen tuloksen sain kun laitoin alkamispäivän :)

siis näin se ois jos olis 28p:n kierto, mutta kun mulla on 42p.
oodotas, kun löydän sen kalenterin missä mä oon laskennut...))

Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:
Hmmm, no kyllähän se raskaus lasketaan aina niistä viimisistä menkoista. Ultrassa sitten tarkennetaan, jos heittää enemmän kuin viikon:)

Juu, tiedän, ekan kanssa kävi melkein samalla tavalla....mutta ymmäräks joku mun pointtia?
raskaus kestä 9kk, mulla nyt ei oo vielä edes 2kk, mutta la:haan on alle 7kk?!(tiedän että täytyis laskea viikoissa mutta viikoissakin mene samalla tavalla)...MIKSI?..en saa nyt tästä itselleni mielirauhaaaa :D

http://www.vau.fi/Laskurit/raskauslaskuri/

siinäpä se on:)

Mutta miten mulla voi olla vasta 7. viikko(siis alle 2kk), jos la:aan on enään vajaa 7kk?!!!!??? en ymmärääääääää :headwall: :headwall:

Jokaisessa kuukaudessa ei ole tasan 4 viikkoa :D Jos näin laskisi, niin raskaus kestaisi 10kk, ei 9kk

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Mutta miten mulla voi olla vasta 7. viikko(siis alle 2kk), jos la:aan on enään vajaa 7kk?!!!!??? en ymmärääääääää :headwall: :headwall:

Jokaisessa kuukaudessa ei ole tasan 4 viikkoa :D Jos näin laskisi, niin raskaus kestaisi 10kk, ei 9kk

siis jos lasketaan viikoissa (olen myös niissäkin laskennut) niin ALLE 7kk pitäisi tulla viikoissa 34viikkoa(koska nyt 7. viikko vasta alkamaassa), mutta kun silloin kuukaudessa pitäis olla keskimäärin 35 päivä(mikä ei pidä paikkansa)...

Eli tästä laskurista jonnekin hävinnyt 2 viikkoa!!!!!!!!!!!!!

siis jos lasketaan viikoissa (olen myös niissäkin laskennut) niin ALLE 7kk pitäisi tulla viikoissa 34viikkoa(koska nyt 7. viikko vasta alkamaassa), mutta kun silloin kuukaudessa pitäis olla keskimäärin 35 päivä(mikä ei pidä paikkansa)...

Ei ole hävinnyt paria viikkoa mihinkään :D Oletko katsonut ihan kalenterista? Nyt on kalenterin mukaan menossa viikko 16, sinun laskettu aika on kalenterin viikolla 51. 51-16 = 35 viikkoa aikaa. Eli ihan oikein :D

Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:
Mä en nyt tajua, sori:) Siis mistä sä lasket sen raskauden alkamispäivän, jollet menkoista, vai siis tiedätkö hedelmöitymispäivän ja lasket siitä? Väännä rautalangasta:)

Siis laskurista (linkki on ylempäänä), mutt pitäisi olla sellainen laskuri johon pysty laittamaan kiertopäivät...sen mukaan la ois 20.12 )))

No minä koitin tuota laskuria antamillasi päivämäärillä, ja kyllä sain ihan samat tulokset edellisten kuukautistesi ekasta päivästä laskettuna sekä lasketusta ajasta taaksepäin laskettuna. Siis laskurin mukaan sinun la on 20.12 ja olet nyt tasan 6 viikkoa raskaana. Hedelmöitys tapahtui 29.3. La:aan
on vähän vajaa 8 kk aikaa.

Ei ole hävinnyt paria viikkoa mihinkään :D Oletko katsonut ihan kalenterista? Nyt on kalenterin mukaan menossa viikko 16, sinun laskettu aika on kalenterin viikolla 51. 51-16 = 35 viikkoa aikaa. Eli ihan oikein :D

no jooo, mutt en kyll voi viläkään ymmärtä....raskaus on ihan alussa vielä viikkojen mukaan mutta jos lasketaan kuukaudet on jäljellä alle 7kk!:))))

Alkuperäinen kirjoittaja hmm?:

No minä koitin tuota laskuria antamillasi päivämäärillä, ja kyllä sain ihan samat tulokset edellisten kuukautistesi ekasta päivästä laskettuna sekä lasketusta ajasta taaksepäin laskettuna. Siis laskurin mukaan sinun la on 20.12 ja olet nyt tasan 6 viikkoa raskaana. Hedelmöitys tapahtui 29.3. La:aan
on vähän vajaa 8 kk aikaa.

Voi V.........tu......miten mä oon aina laskenut että 7 kk, eikä kukaan sitä oo huomannu sanoa kun kirjoitin siitä alussa....

No, matikkalukio ja pitkämatikka tekivat tehtävänsä :D :saint: :saint:

Yhteistyössä