Mä haen pääasiassa leivät suoraan leipomosta ja se mitä siel leipä maksaa niin en sillä rahalla itte viittis edes ajatella leipomista.
no mä teen ruisjauhoista peltileipää myös, en juuren kanssa vaan heitän suoraan uuniin ja ihan hyvää tuleeAlkuperäinen kirjoittaja miten:Miten ruisleipä tehdään sitte??? Kerro ekaks se. Jotenki olen käsittäny sen olevan vaikeaa ja työlästä. Vaaleeta mössöä ja sämpylää ku täällä ei syyä.
Hei mutta tavallisesta tuorehiivapaketistahan tekee 3-5 litraa leipätaikinaa! Mitä vähemmän laittaa hiivaa niin sitä parempaa tulee, kunhan vaan jaksa nostattaa kauan. Ja juurella kun leipoo niin ei tartte edes hiivaa!Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:Kuivahiivaa menee se 2? iso paketti hetkessä. En toki aina leivo,silloin haen leipomon myymälästä ,en kaupasta
ruisjauhopussin takana on ohje.Alkuperäinen kirjoittaja mitä:Mitä toi peltileipä on ruisversiona? siis miten sitä tehdään???
Alkuperäinen kirjoittaja ira:Hei mutta tavallisesta tuorehiivapaketistahan tekee 3-5 litraa leipätaikinaa! Mitä vähemmän laittaa hiivaa niin sitä parempaa tulee, kunhan vaan jaksa nostattaa kauan. Ja juurella kun leipoo niin ei tartte edes hiivaa!Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:Kuivahiivaa menee se 2? iso paketti hetkessä. En toki aina leivo,silloin haen leipomon myymälästä ,en kaupasta
Se on tosi helppoa eikä vie enempää aikaa kuin vaaleakaan leipä. Pitää vaan hankkia se juuri (sen saa esimerkiksi ruisleipäainespussista) ja sitten muistaa laittaa se leipätaikina happanemaan pari päivää etukäteen. Silleen että laittaa esim. litran vettä ja litran jauhoja ja sen juuren, ja leipomispäivänä lisää loput aineet ja paistaa.Alkuperäinen kirjoittaja miten:Miten ruisleipä tehdään sitte??? Kerro ekaks se. Jotenki olen käsittäny sen olevan vaikeaa ja työlästä. Vaaleeta mössöä ja sämpylää ku täällä ei syyä.
no et sä kaupastakaan saa aitoa ruisleipää...Alkuperäinen kirjoittaja Mie:Siksi että ruisleivän teko on työlästä...ja noi vehnäleivät ei tod. ole mitään terveellisiä!!
siis jos jotain ruispaloja osteletAlkuperäinen kirjoittaja heh:no et sä kaupastakaan saa aitoa ruisleipää...Alkuperäinen kirjoittaja Mie:Siksi että ruisleivän teko on työlästä...ja noi vehnäleivät ei tod. ole mitään terveellisiä!!
Mut siis tarkoitan että vois sitä hiivaa käyttää vähemmänkin jos se on se kallein juttu... peace sister...Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:joo hei. aina ei oo aikaa.tai ei riitä jauhoja isoon satsiin tms. on tehtävä niistä mitä on. ja mitä väliä miten mä leivoin kun leivon kuitenkinAlkuperäinen kirjoittaja ira:Hei mutta tavallisesta tuorehiivapaketistahan tekee 3-5 litraa leipätaikinaa! Mitä vähemmän laittaa hiivaa niin sitä parempaa tulee, kunhan vaan jaksa nostattaa kauan. Ja juurella kun leipoo niin ei tartte edes hiivaa!Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:Kuivahiivaa menee se 2? iso paketti hetkessä. En toki aina leivo,silloin haen leipomon myymälästä ,en kaupasta
Alkuperäinen kirjoittaja ira:Mut siis tarkoitan että vois sitä hiivaa käyttää vähemmänkin jos se on se kallein juttu... peace sister...Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:joo hei. aina ei oo aikaa.tai ei riitä jauhoja isoon satsiin tms. on tehtävä niistä mitä on. ja mitä väliä miten mä leivoin kun leivon kuitenkinAlkuperäinen kirjoittaja ira:Hei mutta tavallisesta tuorehiivapaketistahan tekee 3-5 litraa leipätaikinaa! Mitä vähemmän laittaa hiivaa niin sitä parempaa tulee, kunhan vaan jaksa nostattaa kauan. Ja juurella kun leipoo niin ei tartte edes hiivaa!Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:Kuivahiivaa menee se 2? iso paketti hetkessä. En toki aina leivo,silloin haen leipomon myymälästä ,en kaupasta
Ai niin ja pitää sit kanssa muistaa ottaa se juuri ennen paistamista!Alkuperäinen kirjoittaja ira:Se on tosi helppoa eikä vie enempää aikaa kuin vaaleakaan leipä. Pitää vaan hankkia se juuri (sen saa esimerkiksi ruisleipäainespussista) ja sitten muistaa laittaa se leipätaikina happanemaan pari päivää etukäteen. Silleen että laittaa esim. litran vettä ja litran jauhoja ja sen juuren, ja leipomispäivänä lisää loput aineet ja paistaa.Alkuperäinen kirjoittaja miten:Miten ruisleipä tehdään sitte??? Kerro ekaks se. Jotenki olen käsittäny sen olevan vaikeaa ja työlästä. Vaaleeta mössöä ja sämpylää ku täällä ei syyä.
kyllä näissä on ainakin 100% ruista: http://www.vaasan.com/public/fi/06_uutiset/01_arkisto/20080416_ruis_100_uutuus.jspAlkuperäinen kirjoittaja heh:siis jos jotain ruispaloja osteletAlkuperäinen kirjoittaja heh:no et sä kaupastakaan saa aitoa ruisleipää...Alkuperäinen kirjoittaja Mie:Siksi että ruisleivän teko on työlästä...ja noi vehnäleivät ei tod. ole mitään terveellisiä!!
http://www.fazergroup.com/templates/Fazer_ProductInfo.aspx?id=24045&epslanguage=FIAlkuperäinen kirjoittaja heh:no et sä kaupastakaan saa aitoa ruisleipää...Alkuperäinen kirjoittaja Mie:Siksi että ruisleivän teko on työlästä...ja noi vehnäleivät ei tod. ole mitään terveellisiä!!
Ei ole RuisOskarin voittanutta. Nam!Alkuperäinen kirjoittaja heh:no et sä kaupastakaan saa aitoa ruisleipää...Alkuperäinen kirjoittaja Mie:Siksi että ruisleivän teko on työlästä...ja noi vehnäleivät ei tod. ole mitään terveellisiä!!
Mistäs ne ruispalat tehdään, jos ei rukiista? Nytkö jo keksittiin, ettei kaupan ruisleipäkään ole enää ruisleipää.Alkuperäinen kirjoittaja heh:siis jos jotain ruispaloja osteletAlkuperäinen kirjoittaja heh:no et sä kaupastakaan saa aitoa ruisleipää...Alkuperäinen kirjoittaja Mie:Siksi että ruisleivän teko on työlästä...ja noi vehnäleivät ei tod. ole mitään terveellisiä!!