en voi nukkua vaikka vauva nukkuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
meillä 1kk ikäinen vauva joka heräilee 2-3h välein syömään myös yöllä. Minä en saa syöttöjen välissä kunnolla unta, vaikka olen kuoleman väsynyt. Torkahtelen välillä ja lopulta nukun yössä yhteensä ehkä 3h. Aamulla olen ihan yhtä väsynyt kuin illalla nukkumaan mennessä ja kun yritän nukkua päiväunia pyörin vain levottomasti sängyssä saamatta unta, vaikka mies hoitaisi ja syöttäisikin vauvaa pumppaamallani maidolla sillä aikaa.
Tämä väsymys alkaa vaikuttaa jo kaikkeen, pää on kipeä jatkuvasti ja olen tosi surullinenkin, itkeskelen kaikesta ja en jaksa olla iloinenkaan oikein mistään kun vaan väsyttää kokoajan. Mitään unilääkkeitä en uskalla ottaa kun pelkään etten sitten herää vauvan itkuun. Mies lähtee maanantaina työmatkalle kahdeksi viikoksi joten jään vielä kaikenlisäksi täysin yksin..

Hitsi kun muistaisin minkäniminen oli se luontaistuotekaupasta ostamani tuote... Se ei ole unilääke vaan auttaa rentoutumaan ja unen päästä saa kiinni helpommin. Söin kahden viikon kuurin ja aloin saamaan taas itse unta. :) Kärsin silloin ihan samasta kun sinä... joten saat paljon tsemppiä :) Ja minä muuten heräsin sen kuurin aikana vauvan itkuihin :)

Onko lapsi ensimmäisenne?
Tuo on kyllä inhottavaa, tuttua itsellenikin. Ja pahemmaksi vaan mene jos ei saa kierrettä katkaistua. Osaatko sanoa minkä vuoksi on niin vaikea saada unta? Oletko jotenkin ylivirittynyt vauvan vuoksi? Onko tuollaista jatkunut vauvan syntymästä asti?
Nyt viikonlopun aikana yritä saada univelkoja pois, mies ja vauva vaikka kävelylle tai sukuloimaan, itse otat unilääkettä ja menet nukkumaan. Uskon että tilanne lähtee sillä itsestään purkautumaan kun et stressaa nukkumisesta vain.
Tsemppiä!

on ensimmäinen, ja uniongelma alkoi oikeastaan heti kun vauva syntyi. Jo sairaalassa oli vaikea nukkua, tosin luulin sen johtuvan siitä kamalasta kuumuudesta ja toisten vauvojen itkusta. Ongelma kuitenkin jatkui ja vain paheni kotona

Nukutko vauvan vieressä? Meillä 3kk ikäinen vauva ja tämä meidän kolmas lapsi. Alusta asti on nukkunut vieressäni ja yöt ollaan nukuttu suhteellisen hyvin näin. Kahden ensimmäisen kanssa kärsin tuosta samasta, koska en uskaltanut nukkua vauva vierellä. Oli pelkoa, että käännyn päälle jne. Nyt meillä mennyt oikein hyvin ja vauva saa heti rinnan suuhunsa yöllä ja onkin paljon tyytyväisempi.

Voimahali sinulle! Itse onneksi nukahdin aina tosi nopeasti kun vauva oli nukahtanut (yöllä siis). Mutta,kun vauva herää/ähisee/itkee unissaan puolen tunnin välein ja päivällä nukkuu 2-3 kertaa 20min,niin voin sanoa että tiedän jotain siitä väsymyksestä.. Voimia ja "rauhaa" sulle!

En ole varma onko tässä jotain rajoituksia jos imettää,mutta Valeriaana (rohdos?) on tuote joka rentouttaa,mutta ei ole unilääke. Tuttavani käytti sitä kun elämässä niin paljon stressiä ettei saanu nukuttua. Se ei siis kuulemma vaikuta unen laatuun (eli herää vauvaan kyllä) vaan ainoastaan auttaa nukahtamaan.

Nyt olet sitten jo niin yliväsynyt,että stressaat jo sitä nukahtamistakin. Tiedän tuon tunteen ja ongelman kolmivuorotyöläisenä. Pitäisi nukkua, mutta ei saa nukuttua. Sitten alkaa stressaamaan sitä, että milloin pitää herätä ja vauvan heräämistä. Voi kun osaisin auttaa sinua. Koita ulkoilla illalla, sauno ja juo vaikka teetä. Rauhoita ilta ja mene vauvan kanssa samaan aikaan nukkumaan ( tiedän, että olisi mukava viettää sitä omaa aikaakin ) mutta kannattaa vaan mennä heti vauvan viereen nukkumaan.

Toi on niin tuttua.. Itse muistan myös tuijotelleeni jonnekkin kaukaisuuteen, vaikka vauva vieressä vetää hirsiä. Ja se tunne, että mitäs tässä nukkumaan, kun vauva herää kohta kuitenkin. Jaksuja, kyllä se siitä ajan kanssa korjaantuu.

Itselläni kertynyt univelka johti osaltansa juurikin tuohon synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Nyt olisi hirmu tärkeätä, että saisit nukuttua, vaikka se onkin helpommin sanottu kuin tehty. Juttelisin asiasta neuvolalääkärille. Voisikohan joku läheinen ihminen tulla auttelemaan sua vauvan kanssa, kun miehesi lähtee matkalle?

Yhteistyössä