En voi nukkua näiden levottomien jalkojen vuoksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kärsin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jäägeeliä ja villasukat, auttaa joillain. Oletko juonut kahvia? Se vaikuttaa myös dopamiinitasapainoon.

Jos vaiva on jatkuva, kannattaa pyytää lääkäriltä lääkkeet.

Ja vaihtolämpöiset suihkut.

Meillä Heka on ihan mahdoton koipiensa kanssa... "muurahaisia jaloissa", kamala sätkyttely ja karjuminen, kun pitäisi nukkua. Jäägeeli on auttanut aika hyvin.

Kiitos vastauksistanne! Istuin vielä jonkin aikaa pitkät villasukat jalassa. Niistä on apua. Magnesiumin voisin lisätä uudelleen listalle, käytin sitä raskausaikanakin samaan vaivaan. Ihogeeleistä on tullut kokeiltua tosi monia mm. IcePoweria, muuten hyvä, mutta iho ei millään kestä :(. Voltaren emulgel taisi olla ainoa, jonka kestää. Olin ottanut Buranaa 2tbl (800mg, jos oikein muistan). Sitten viestin kirjoitettuani menin puoli kahden maissa kylpyyn suihkuttelemaan kuumalla vedellä jalkojani. Melkein nukahdin sinne. Sitten menin nukkumaan. Takana siis n. 5 tunnin yö ja jalat ovat jäykän oloiset. Olen kyllä lauantaina käynyt kuntosalilla. Minulla on myös diabetes ja sekin ehkä voi provosoida tätä, vaikkakin eiliset arvot olivat tosi hyviä. Kahvia en eilen juonut lainkaan. Ja ennenkuin joku sanoo, niin sisätautilääkärilleni olen puhunut asiasta ja lääkitystäkin harkitaan. ITSE en vain oikein olisi halunnut vielä yhtä lääkettä nykyisten diabetes- ja verenpainelääkkeideni rinnalle. Niin ja painosta oireilu ei johdu. Ei ole jalkasärkyä vaan inhottavaa kihelmöintiä, kuin muurahaispesässä olisi ja loppuu heti kun nousee pystyyn ja lähtee kävelemään. BMI=26 eli painokin on likimain normaalipainon ylärajalla. Tuota viileää pyyhettä voisin ensi kerralla kokeilla myös. Ja Jonsered: Minullakin oli oiretta jo lapsena, kertoo kuulemma siitä, että voi herkästi tulla iän myötä uudelleen. Minullakin oli pitkään pois ja palasi vasta aikuisiällä kolmannen raskauden myötä. Molemmilla vanhemmillani on myös ollut myös samaa vaivaa ja yhdellä kolmesta lapsestani. Väittävät lääkärit olevan neurologista taustaa asialla, mutta siis ilmeisesti vaaraton harmi, mutta aiheuttaa sitten univaikeuksia ja päiväväsymystä - ja sen minä totisesti tunnen nahoissani nyt. Kiva mennä tärkeään palaveriin :(!

Toivottavasti seuraava yö on helpompi.

Äijä ja Heka kärsivät levottomista jaloista... ja kaikki kärsivät minun levottomista jutuistani :saint: Mutta yksikään meistä ei ole "neurologisesti tyypillinen", eli aivokemiat hienosäätämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
alappas harrastamaan avantouintia, mun levottomat jalat jäi sinne

Tämä voisi olla ihan oikeasti hyvä ajatus, mutta minusta ei ole siihen! Ei vain ole, kun jotenkin tavalliseen uimahallin altaaseenkaan en kestä enkä järvessäkään ole uinut sitten lapsuusajan, vaikka meillä on mökki ihanan järven rannalla... Olen ihan toope, tiedän. En vain pysty pakottamaan itseäni :). Mutta nuo pitkät villasukat auttavat ja kuumalla vedellä suihkuttelu. Ongelma vain se, ettei yöllä yhden aikaan VIITSISI millään lähteä suihkuttamaan jalkojaan :(. Aloe vera-geeliä en ole kokeillut, mutta voin kokeilla.

Kokeileppa suihkutella ennen nukkumaan menoa vuoroin kädenlämpöisellä vedellä ja sitten niin kylmällä kuin hanasta tulee. Vaihtele n.8 sek välein ja toista 4-5 kertaa.
Lähtee veri kiertämään ja helpottaa itseäni todella paljon.
Ohjeen sain vanhalta hierojalta.

Laserhoito Kirkkonummella on hyvä kokeilla levottomiin jalkoihin. Eräs asiakkaani kertoi että levottomat ja kylmät jalat rauhouttuvat ja lämpenivät laserhoidon jälkeen. www.laserin.fi

Yhteistyössä