Ken guru
Poistin viimeisen viestini, kun en halua kirjoittaa tänne mitään niinkään tarkkoja kuvauksia meistä tai meidän elämästä.
Niin, mutta tarkoitinkin sitä, että jos sattumalta molemmat päättävätkin tehdä sellaisen ison ostoksen toisistaan tietämättä, niin kyllä tuollainen tonni meillä ainakin tarkoittaisi, että aika moni asia pitäisi miettiä uudelleen.Ollaan kumpikin n. keskituloisia ja elellään ihan o.k. Mutta nyt meillä "pyörii" hoitovapaat jne, eli tulee tässä eteen taloudellisesti huonompiakin aikoja. Tähän hoitovapaaseen säästettiin joten ei joduta vielä kiristelemään.
Eikä me joka kuukausi heitetä tonnia omiin juttuihin.
No voi, ehdin jo lainata sitäPoistin viimeisen viestini, kun en halua kirjoittaa tänne mitään niinkään tarkkoja kuvauksia meistä tai meidän elämästä.
Äh, ehdit lainaamaan tuota viestiä .Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29748178:Niin, mutta tarkoitinkin sitä, että jos sattumalta molemmat päättävätkin tehdä sellaisen ison ostoksen toisistaan tietämättä, niin kyllä tuollainen tonni meillä ainakin tarkoittaisi, että aika moni asia pitäisi miettiä uudelleen.
Ei se mitään.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29748183:No voi, ehdin jo lainata sitä
Kuin niin ahdistaa? Jos osaa rehaa käyttää JA KUNNIOITTAA toista ei ongelmia ole. En mä ainakaan kyttää paljonko miehelläni menee "omiin juttuihin" ja vertaa omaan kulutukseen. Miksi vitussa olisin rakkain ihmistä kohtaan niin pikkusieluinen?..Jos kaikki rahat on yhteisiä niin se vie vapauden. Joudut miettimään ostoksia koko ajan ettei kuluttaisia enempää kuin toinen. Ja aina pitäis keskustella toisen kanssa jos haluaa ostaa vähän kalliimman jutun. Aika ahdistava juttu. Kyllä aikuisella pitää olla omaa rahaa jota voi käyttää miten haluaa.
Suurelta osin meilläkin näin.Me ollaan vähän eri planeetoilta näemmä. Jos mun mies voittaisi rahaa ja paljon eikä antaisi siitä mulle puolia niin ottaisin sen niin vakavana rakkaudettomuuden osoituksena, että pakkaisin laukut saman tien. Ollaan toki etukäteen sovittu, että voitot jaetaan. Ja mun mielestäni ei oo mitään ihmeellistä ostaa 500 golfsettiä yhteiseltä tililtä. Mitä väliä, miltä tililtä sen ottaa, joka tapauksessa se vaikuttaa talouteen jotenkin. Ostettiin muun muassa yhessä 3000 telkkari, mikä ongelma tässä on? Mies tykkää hifijutuista ja mä tykkään muista jutuista, ja sit aina sumplitaan, mikä on järkevää ostaa ja mikä ei. En pidä joka kahvikupista tai ostetusta paidasta kirjaa eikä mua vaaditakaan pitämään. Mun itsellisyyttä ja vapautta ei ollenkaan vähennä se, että meillä on yhteiset rahat, ehkä jopa päinvastoin.
Juu-u, kylmää ja rakkaudetonta. Näin se on.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29748241:Onko se siis jotenkin huonon suhteen merkki, että ihmiset ovat rahankäytössään erilaisia ja rahaa tykätään käyttää erilaisiin asioihin. Esim jos toinen mieluummin säästää kenkiin, kun toinen taas mieluummin käy usein syömässä ulkona, tällaisten ihmisten ei kannata olla parisuhteessa, koska he ovat liian erilaisia? Onko se kunnioituksen puutetta, että tekee asiat itselleen helpommalla tavalla, ettei joka hankintaa tarvitse edelleen yhdessä pähkäillä?
Kai se on jollekkin joku luottamuksen puute jos ei saa käyttää toisen rahoja.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29748241:Onko se siis jotenkin huonon suhteen merkki, että ihmiset ovat rahankäytössään erilaisia ja rahaa tykätään käyttää erilaisiin asioihin. Esim jos toinen mieluummin säästää kenkiin, kun toinen taas mieluummin käy usein syömässä ulkona, tällaisten ihmisten ei kannata olla parisuhteessa, koska he ovat liian erilaisia? Onko se kunnioituksen puutetta, että tekee asiat itselleen helpommalla tavalla, ettei joka hankintaa tarvitse edelleen yhdessä pähkäillä?
Ai siinäkin tapauksessa, että itse et tarvitsisi ylimääräistä rahaa, mutta mies voisi nyt vaikka ostaa jonkun asian, mitä on aina halunnut? Ja se asiahan voi olla sellainenkin, mitä sinäkin voit käyttää tai hyödyntää. Jotenkin tuntuu hassulta, että moni suhde pelastetaan uskottomuuden tai jopa välien kylmenemisen jälkeen, mutta että se sitten olisi kynnyskysymys, että toinen käyttää itse lottovoittonsa, siis oman ylimääräisen rahansa.Me ollaan vähän eri planeetoilta näemmä. Jos mun mies voittaisi rahaa ja paljon eikä antaisi siitä mulle puolia niin ottaisin sen niin vakavana rakkaudettomuuden osoituksena, että pakkaisin laukut saman tien.
Ei ole huonon suhteen merkki. Yhteiset rahat eivät sovi, jos rahankäyttötavat ovat liian erilaiset. Silloin yhteinen tili ja yhteiset rahat aiheuttaisivat vain ongelmia. Muitakin hyviä syitä erilliseen rahatalouteen on olemassa. syyksi riittää se, että haluaa, että on omat rahat.Jokaisen pitää valita itselleen parhaiten sopiva tapa. Valintoja ei pidä tehdä sen mukaan, miten muut toimivat.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29748241:Onko se siis jotenkin huonon suhteen merkki, että ihmiset ovat rahankäytössään erilaisia ja rahaa tykätään käyttää erilaisiin asioihin. Esim jos toinen mieluummin säästää kenkiin, kun toinen taas mieluummin käy usein syömässä ulkona, tällaisten ihmisten ei kannata olla parisuhteessa, koska he ovat liian erilaisia? Onko se kunnioituksen puutetta, että tekee asiat itselleen helpommalla tavalla, ettei joka hankintaa tarvitse edelleen yhdessä pähkäillä?
En minä aio edes alkaa sumplimaan miehen kanssa, onko tonnin käsilaukku tai kolmen tonnin kitarakamat järkevää ostaa vai ei. No ei ole kummankaan mielestä järkevä se toisen ostos, miksi turhaan alettaisiin perustella toisillemme hävittyä juttua. Ne on ihan omaksi nautinnoksi hankittuja asioita.Me ollaan vähän eri planeetoilta näemmä. Jos mun mies voittaisi rahaa ja paljon eikä antaisi siitä mulle puolia niin ottaisin sen niin vakavana rakkaudettomuuden osoituksena, että pakkaisin laukut saman tien. Ollaan toki etukäteen sovittu, että voitot jaetaan. Ja mun mielestäni ei oo mitään ihmeellistä ostaa 500 golfsettiä yhteiseltä tililtä. Mitä väliä, miltä tililtä sen ottaa, joka tapauksessa se vaikuttaa talouteen jotenkin. Ostettiin muun muassa yhessä 3000 telkkari, mikä ongelma tässä on? Mies tykkää hifijutuista ja mä tykkään muista jutuista, ja sit aina sumplitaan, mikä on järkevää ostaa ja mikä ei. En pidä joka kahvikupista tai ostetusta paidasta kirjaa eikä mua vaaditakaan pitämään. Mun itsellisyyttä ja vapautta ei ollenkaan vähennä se, että meillä on yhteiset rahat, ehkä jopa päinvastoin.
Voisin antaa, mutta se pitäisi tehdä ennen voiton lunastamista, kuten joku sanoikin.Aapee tässä taas terve. Mulla on teille kysymys, joka virisi tuossa yön aikana. Jos voittaisitte omilla rahoilla aivan itse ostetulla lottokupongilla pari miljoonaa niin antaisitteko toisen miltsin puolisollenne? Itse antaisin, koska tilanne voisi olla toisinkinpäin - puolisoni olisi sen lottokupongin ostanut.
Toisaalta eihän sitä avioehtoa ole sen köyhemmän osapuolen varakkaammalla puolisollakaan Ei kyse ole välttämättä sinisilmäisyydestä, vaan se voi olla myös tietoinen valinta.Tosin eipä täällä monella ole edes avioehtoa. Sinisilmäistä porukkaa tai sitten ollaan se "köyhempi" osapuoli.
Rahat mitä voittaisin olisi minun tilillä.Aapee tässä taas terve. Mulla on teille kysymys, joka virisi tuossa yön aikana. Jos voittaisitte omilla rahoilla aivan itse ostetulla lottokupongilla pari miljoonaa niin antaisitteko toisen miltsin puolisollenne? Itse antaisin, koska tilanne voisi olla toisinkinpäin - puolisoni olisi sen lottokupongin ostanut.
.