En vaan osaa unohtaa miehen nälvimiset, arvostelut ja haukkumiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yuiop
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yuiop

Vieras
Ei se nyt mitään järkyttäviä juttuja oo haukkunut mutta sellaista jatkuvaa vihjailua ja arvostelua. On nyt kyllä aikalailla lopettanut sen ja osasta anteeksi pyytänytkin. Mutta silti mä jotenkin en osaa niitä asioita unohtaa. Säännöllisin väliajoin ne palaa muistiin. Sillon tuntuu ettei halua olla lähelläkään miestä. Nyt nuo tunteet on noussu vielä enemmän pintaan kun mies ehdotti perheenlisäystä. Meillä on jo ennestään lapsia mutta mies haluaa vielä yhden. Mä olen ihan ulalla koko asian kanssa. Vielä muutama vuosi sitten kärsin aivan järjettömästä lapsen kaipuusta. Nyt en enää tiedä mitä ajatella asioista. Välillä tuntuu siltä että ihan sama mitä mies tekis tai sanois se ei hyvittäis niitä asioita eikä asioita voi korjata enää. Hankalaa kun oma mieli on tällainen ettei osaa unohtaa ja yrittää luottaa.

Mulla on vähän sama. Mies on todella ajattelematon ja hänen tulee helposti sanottua asioita, jotka loukkaavat. Ei mitään järkyttävää meilläkään, ennemminkin ajattelemattomia letkautuksia joilla hän ei mitään pahaa tarkoita, mutta jotka kuitenkin loukkaavat. Valtaosa arjesta meillä on ihanaa, mutta toisinaan nämä jutut aina putkahtaa mieleen ja tulee todella paha mieli ja tuntuu, että kaikki tunteeni miestä kohtaan sammuvat hetkeksi. Tulee turhautunut, vähän välinpitämätön olo miehen suhteen, mietin miksi miehelle edes tulisi tuollaisia asioita mieleen tai miksi päästäisi niitä suustaan jos todella välittäisi, tuntuu ettei suhteella voi olla mitään tulevaisuutta eikä asioita enää voi korjata.

Itse miehelle näistä letkautuksista mainitessani saan yleensä vain vihat niskaani. Esimerkiksi nyt tässä pari viikkoa takaperin oltiin lähdössä ystävän luokse viettämään iltaa, kun ystävä ilmoittikin sairastuneensa. Mies oli valmistautunut jo siihen, että pääsee kaljalle ja länkyttämään paskaa kavereiden kanssa, ja turhautui kun reissu ei onnistunutkaan. Ehdotin, että tehtäisiin jotain yhdessä, johon mies tokaisi todella ikävään äänensävyyn, että hän nyt sitten vaikka menee nukkumaan kun ei tässä mitään kivempaakaan ole. Itsekin vähän pettyneenä harmistuin kommentista ja mainitsin asiasta, josta mies suuttui, kun ei voinut mitenkään käsittää, että joku loukkaantuisi tuollaisesta kommentista. Eikä sitten tietenkään voi pyytää anteeksi tai edes yrittää ymmärtää, että vaikkei kommentti loukkaavaksi ollutkaan tarkoitettu, saattaa se silti loukata..

Oletteko keskustelleet miehesi kanssa sinua vaivaavista asioista?

Mies ei muutu. Ei hyvitä. Pidä oma asunto tai hanki se. Eroa? Ei empatiaa vain ole kaikilla. Eikä sitä tule heiltä. Kovia arvoja. Itse voi olla toisenlainen. Juoko alkoholia ja mikä tausta. Vai ajattelitko pariterapeutin hankkia yksityiseltä.

Yhteistyössä