En uskonut että tästä mitään enää tulee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellux
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ellux

Vieras
Meillä oli kriisiä viime syksynä. Miehellä oli ongelmia töissään ja hän oli hyvin kireä. Muutin vanhempieni luokse, koska koin, että hän uhkaili väkivallalla. Saimme asiamme kuitenkin kuntoon ja olimme taas yhdessä ja kaikki oli erittäin ok. Tämän jälkeen mies jäi kiinni toisista naisista. Hän koki, että olin ollut todella törkeä häntä kohtaan, koska en tukenut häntä hänen työongelmissaan vaan pakenin. Hän sanoi, että uskoi, ettei tästä enää mitään tule. Olin aivan järkyttynyt, kun kaikki oli mennyt tosi hyvin taas. Miten kokisitte itse vieraat naiset tässä tilanteessa. Hän ei ole yhtään pahoillaan tapahtuneesta. Vain minä olen syypää.

Alkuperäinen kirjoittaja Ellux:
Vain minä olen syypää.

Jos miehesi asenne on tuo, niin aika vaikea siitä on eteenpäin jatkaa. Syyllisiä ja täysin syyttömiä parisuhteessa on erittäin harvoin, tuskin teidänkään tilanteessanne.

Lähtisin lopullisesti. Vai että mies oikeuttaa muut naiset sinun käytökselläsi? Mikäs sen helpompaa ja kätevämpää miehelle. Ei se niin mene, että "miehen ongelmat, miehen elämä, miestä on tuettava, mies saa rellestää ongelmiinsa vedoten miten sattuu". Kyllä se on teidän yhteinen elämä ja arki, jota olisi molempien tuettava - myös miehen, ihan ensinnäkin sillä, ettei IKINÄ uhkaile tai pelottele väkivallalla. Älä jää katselemaan moista...

Niin, missä vaiheessa mies voi koskea muihin naisiin, kun tulee "jätetyksi". Kyllä mies voi ajatella, että se oli sitten siinä. Kyllä miehen syyllisyyttä laskee juuri luettelemasi asiat, mutta ei hänkään syytön ole. Ei asia ole ihan mustavalkoinen.

Ja paskan marjat. Jos miestä otti päähän että lähdit pakoon koska pelkäsit, ei se oikeuta vieraissa juoksemiseen. Kiva tekosyy tietysti miehelle, niitähän tuollaiset sällit on hyviä keksimään. Mies olis voinut sanoa sulle sen suoraan että oli kurjaa kun häivyit, miksi olit niin kelju, ja sitten olis saanut kanssa puhua asiat kunnolla halki. Jos mies haluaa toisia naisia, suo se hänelle, vapauta hänet "ilkeästä akasta", pakkaa kamasi ja häivy lopullisesti. Sittenhän sen pitäis olla tyytyväinen.

Etkö sinä ole pahoillasi kun miehesi ei tukenut sinua? sinullakin on oikeus vieraisiin miehiin.
Kyllä miehesi on sellainen kuin pikkupoika, ole sinäkin pikkutyttö joka voi suuttua aivan samanlailla. Minä kokisin niin, että kävisin vieraissa. Kohta miehesi voi keksiä mitä syitä tahansa, kun sille päälle sattuu. Olen käynyt muuten vieraissa, kun mieheni kävi. Ja tuli hyvä mieli, kun maksoin kalavelat ja sain hyvän mielenkin..heh.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Niin, missä vaiheessa mies voi koskea muihin naisiin, kun tulee "jätetyksi". Kyllä mies voi ajatella, että se oli sitten siinä. Kyllä miehen syyllisyyttä laskee juuri luettelemasi asiat, mutta ei hänkään syytön ole. Ei asia ole ihan mustavalkoinen.

Joo. Vaikea se on täältä käsin tuomita toista täysin syyttömäksi ja toista syylliseksi. Jos kumpikaan ei suostu ottamaan minkäänlaista vastuuta tilanteesta vaan pitää itseään täysin syyttömänä ja uhrina, niin aika umpikujassa ollaan.

Jos nyt siteeraisi tohtori Piliä ja kysyisi aloittajalta, haluatko olla oikeassa vai onnellinen?

Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs:
Alkuperäinen kirjoittaja no:

Joo. Vaikea se on täältä käsin tuomita toista täysin syyttömäksi ja toista syylliseksi. Jos kumpikaan ei suostu ottamaan minkäänlaista vastuuta tilanteesta vaan pitää itseään täysin syyttömänä ja uhrina, niin aika umpikujassa ollaan.

Jos nyt siteeraisi tohtori Piliä ja kysyisi aloittajalta, haluatko olla oikeassa vai onnellinen?

Väkivallan uhka on riittävä syy muuttaa pois kotoaan. Se on riittävä syy jopa erolle. Mutta tilannetta tuntematta, en silti lähde tuomitsemaan ketään yksinään syypääksi pettämiseen johtaneeseen tilanteeseen.

Joo, tästä saa vielä draamaa Rossin ja Rachelin tyyliin: "But we were on on a break!"