M
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja anna aikaa:Niin, kyllä itse voi tinkiä omista jutuista, käyttää vähän halvempaa deodoranttia, ostella vähemmän kalliita vaatteita ja harvemmin, jättää baarit ja menot vähemmälle...jne jne. Lapselle annettu aika on mittaamattoman arvokasta, ja vauva-taaperoaikaa et saa koskaan takaisin. Kyllä sitä vähemmälläkin pärjää, ja kyllähän se kela ja sossu auttaa tiukan paikan tullen. Asuntovelallisen ja/tai velkakierteessä olevan en suosittelisi edes hankkivan lapsia, vaan maksavan kaikki velat ensin pois. Sitten on helpompi elää lasten kanssa kun ei ole velkoja missään ja vähän säästössäkin.Eli ei tarvitse ehkä tinkiä niin paljon. Itsellä ei ole esim vanhempia tai sukulaisia auttamassa , eikä miehelläkään, joten itse on kaikesta vastattava. Olkaa vastuuntuntoisempia, säästäkää ja kierrättäkää. Älkää ostelko tavaraa mielin määrin jota ette oikeastaan edes tarvitse. Tehkää niitä kuuluisia käpylehmiä, ei ole yhtään huonompi vaihtoehto ku kaiken maailman pelikonsolit ym. Miettikää!
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Tuli muuten mieleen tuo toinen juttu, eli jos nyt sovitaan että kaikilla on varaa lla kotiäitinä 3v, kyse vain omista valinnoista. Mutta siis sopivasti pussisuita kiristellen onnistuu vaikka puoliso olisi työttömänä, pitkällä sairaslomalla, todella huonopalkkaisessa hommassa jne.
Hassua kuitenkin että silloin kun puhutaan mieten kotiinjäämisestä, yksi ja toinenkin on valmis sanomaan ettei heidän perheessään olisi tuohon taloudellisia mahdollisuuksia. Eikö se kht yhtälailla tipahda myös koti-isän tilille, eli omasta valinnasta kysymys tässäkin?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta onko kaikilla tosiaan varaa? Miettikää, jos esim. vuokra on jo 500e, puhumattakaan muista menoista!
Pakkoko on asua niin kalliissa kämpässä?
Silloin on kyse arvovalinnoista, ei siitä, onko varaa.
No isommissa kaupungeissa on pienissäkin asunnoissa aika isot vuokrat...
Pakkoko on asua isossa kaupungissa?
Arvovalintoja.
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:Ihan varmasti on rahaa, jos halu hoitaa lapset kotona on suurempi kuin mitä halu tietyn tason kämppään, autoon, vaatteisiin, tai yleensä kuluttamiseen on.
Yhdyn tähän! :wave:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:Ihan varmasti on rahaa, jos halu hoitaa lapset kotona on suurempi kuin mitä halu tietyn tason kämppään, autoon, vaatteisiin, tai yleensä kuluttamiseen on.
:wave: Mie myös. Aina on kyse valinnoista. Sen pankkilainan voi jo ottaessaan suhteuttaa niin, että yksi pystyy sitä hoitamaan kotihoidontuen/työttömyyden tms. aikana.
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:Ihan varmasti on rahaa, jos halu hoitaa lapset kotona on suurempi kuin mitä halu tietyn tason kämppään, autoon, vaatteisiin, tai yleensä kuluttamiseen on.
:wave: Mie myös. Aina on kyse valinnoista. Sen pankkilainan voi jo ottaessaan suhteuttaa niin, että yksi pystyy sitä hoitamaan kotihoidontuen/työttömyyden tms. aikana.
Minusta tämä on vähän semmoista sanahelinää...
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:Musta ei, mutta se onkin minun elämääni. =)
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:Musta ei, mutta se onkin minun elämääni. =)
En osaa oikein selittää mitä tarkoitan. Mutta koetanko?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Tuli muuten mieleen tuo toinen juttu, eli jos nyt sovitaan että kaikilla on varaa lla kotiäitinä 3v, kyse vain omista valinnoista. Mutta siis sopivasti pussisuita kiristellen onnistuu vaikka puoliso olisi työttömänä, pitkällä sairaslomalla, todella huonopalkkaisessa hommassa jne.
Hassua kuitenkin että silloin kun puhutaan mieten kotiinjäämisestä, yksi ja toinenkin on valmis sanomaan ettei heidän perheessään olisi tuohon taloudellisia mahdollisuuksia. Eikö se kht yhtälailla tipahda myös koti-isän tilille, eli omasta valinnasta kysymys tässäkin?![]()
Niinpä. Miehen palkasta ja työstä puhuttaessa arvot ovatkin ihan erijuttu, kuin naisen kohdalla... Minua muutenkin vähän närästää tämä, että näitä arvoja korostetaan, aika harva loppujen lopuksi osaa edes määritellä arvojaan tai ainakin pitää olla aika epeli, että voi sanoa, että nämä MINUN ARVONI ovat ne hyvät ja oikeat, tehkää tekin niinkuin minä, tai olette huonoja....
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:Alkuperäinen kirjoittaja Candide:Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:Ihan varmasti on rahaa, jos halu hoitaa lapset kotona on suurempi kuin mitä halu tietyn tason kämppään, autoon, vaatteisiin, tai yleensä kuluttamiseen on.
Minusta tämä on vähän semmoista sanahelinää...
Musta ei, mutta se onkin minun elämääni. =)
Alkuperäinen kirjoittaja Hehkulamppu:Täällä Espoossa on pakko mennä töihin jos haluaa asua edelleen omassa kodissa .Valintoja pitää aina elämässä tehdä..pääasia että on tyytyväinen oman valintaansa.Jokainen äiti tekee juusi sen oikean ratkaisun omaan perheensä kannalta !
Alkuperäinen kirjoittaja evita:Alkuperäinen kirjoittaja Candide:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Tuli muuten mieleen tuo toinen juttu, eli jos nyt sovitaan että kaikilla on varaa lla kotiäitinä 3v, kyse vain omista valinnoista. Mutta siis sopivasti pussisuita kiristellen onnistuu vaikka puoliso olisi työttömänä, pitkällä sairaslomalla, todella huonopalkkaisessa hommassa jne.
Niinpä. Miehen palkasta ja työstä puhuttaessa arvot ovatkin ihan erijuttu, kuin naisen kohdalla... Minua muutenkin vähän närästää tämä, että näitä arvoja korostetaan, aika harva loppujen lopuksi osaa edes määritellä arvojaan tai ainakin pitää olla aika epeli, että voi sanoa, että nämä MINUN ARVONI ovat ne hyvät ja oikeat, tehkää tekin niinkuin minä, tai olette huonoja....
Toisaalta minua hirvittää sellainen arvorelativismi (hieno sana). En kuitenkaan jotenkin usko, että kaikki arvot ja ajatukset ovat keskenään täysin samanarvoisia, vaikka niin halutaan liberaalisti nykyään toitottaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:Alkuperäinen kirjoittaja Hehkulamppu:Täällä Espoossa on pakko mennä töihin jos haluaa asua edelleen omassa kodissa .Valintoja pitää aina elämässä tehdä..pääasia että on tyytyväinen oman valintaansa.Jokainen äiti tekee juusi sen oikean ratkaisun omaan perheensä kannalta !
Juuri näin, aina on kyse valinnoista, tavalla taikka toisella.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta onko kaikilla tosiaan varaa? Miettikää, jos esim. vuokra on jo 500e, puhumattakaan muista menoista!
Pakkoko on asua niin kalliissa kämpässä?
Silloin on kyse arvovalinnoista, ei siitä, onko varaa.
No isommissa kaupungeissa on pienissäkin asunnoissa aika isot vuokrat...
Pakkoko on asua isossa kaupungissa?
Arvovalintoja.
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:Alkuperäinen kirjoittaja Hehkulamppu:Täällä Espoossa on pakko mennä töihin jos haluaa asua edelleen omassa kodissa .Valintoja pitää aina elämässä tehdä..pääasia että on tyytyväinen oman valintaansa.Jokainen äiti tekee juusi sen oikean ratkaisun omaan perheensä kannalta !
Juuri näin, aina on kyse valinnoista, tavalla taikka toisella.![]()
Niin, harva asiahan tässä elämässä on lopulta ehdoton "pakko". Varmasti 99% tekemisistämme pohjautuu omiin valintoihimme. Toki on tilanteita jotka saavat jonkun yksittäisen ratkaisun näyttämään/tuntumaan niin paljon muita paremmalta, että tekee mieli sanoa ettei muita vaihtoehtoja ole. Mutta lähes aina näitä on, vaikka ne sitten olisivatkin tilanteeseemme nähden todella surkeita.![]()