En uskalla kertoa miehelle, että haluan eron :(

Minä en katsoisi sellaista puolisoa hetkeäkään, joka käyttäytyy noin. Minäkään en käyttäydy noin, eikä lapsetkaan saa noin käyttäytyä. Räyhääjät saavat etsiä kaltaistaan seuraa, sittenhän räyhäävät keskenään.
 
Minä en katsoisi sellaista puolisoa hetkeäkään, joka käyttäytyy noin. Minäkään en käyttäydy noin, eikä lapsetkaan saa noin käyttäytyä. Räyhääjät saavat etsiä kaltaistaan seuraa, sittenhän räyhäävät keskenään.
Toisaaltaan rähinä on yksi rehellisimmistä keinoista purkaa omaa pahaa mieltään ja kenelle sitä sitten rähisisi, ellei rakkaimmilleen. Pikku rähähdyksen jälkeen ilma on taas putsattu...
Itseäni sieppaa pahiten martyyrit ja mykät. Se painostavuus joka tekee koko tilasta ahdistavan ja raskaan ja voi kestää viikkoja tai kuukausia... sellasta minä en kestäisi.
 
En nyt muista että mikä syy on ettei äitis voi ottaa kissoja vaikka ihan hetkeksi itselleen? Kaksio ei ole liian pieni kahen kissan hoitopaikaks..
Se mikä sytyttäis mulla punaiset hälytysvalot on tuo miehen kontrollointi siitä minne sä saat mennä ja kenen kanssa olla. Se ei ole normaalia ja käsittääkseni hänen käytös on pahentunut, eli ei ole aina ollut edes noin agressiivinen..eli saattaa hyvinkin paheta muutamassa kuukaudessa siihen, että alkaa lätty lätisemään.
 
En nyt muista että mikä syy on ettei äitis voi ottaa kissoja vaikka ihan hetkeksi itselleen? Kaksio ei ole liian pieni kahen kissan hoitopaikaks..
Allergia + astma.

Toisaaltaan rähinä on yksi rehellisimmistä keinoista purkaa omaa pahaa mieltään ja kenelle sitä sitten rähisisi, ellei rakkaimmilleen. Pikku rähähdyksen jälkeen ilma on taas putsattu...
Ilmaa putsataan meillä siis ilmeisesti päivittäin ja vain mieheni tekee sitä. Itse en rähise tai hauku toista - en kyllä mykkäkään ole. Ääntäni korotan varmasti joskus, jos ei kerralla tai kahdella mene perille, mutta tuollaiseen rähinään ei ole ollut tarvetta.

Tämä on siis useamman viikon, kuukauden juttu, ei parin päivän.
 
Allergia + astma.



Ilmaa putsataan meillä siis ilmeisesti päivittäin ja vain mieheni tekee sitä. Itse en rähise tai hauku toista - en kyllä mykkäkään ole. Ääntäni korotan varmasti joskus, jos ei kerralla tai kahdella mene perille, mutta tuollaiseen rähinään ei ole ollut tarvetta.

Tämä on siis useamman viikon, kuukauden juttu, ei parin päivän.
Kommentti ei oikeastaan ollut sinulle tai sinun tilanteeseesi liittyvä, vaan yleinen heitto, joka omalla sanomallaan nosti mieleeni sen, mitä minä sanoin.

Selvästikkin sinun miehelläsi on nyt jokin ongelma, jota ei saa sanotuksi tai sitten hän ei tiedä itsekkään mikä hänen ongelmansa on. On ihan normaalia, että joku joskus rähisee turhaan, mutta jos tilanne on jatkunut kuukausia, ei voida odottaa kaikkien muiden sietävän sitä. Mikäli miehesi ei itse osaa kertoa mikä häntä ahdistaa, ei voida myöskään löytää keinoja purkaa tilannetta, jolloin sinun on päätettävä itse ja yksin mitä haluat tehdä.

Sinä joko jäät tai lähdet ja kannat ne seuraukset mitä valintasi tuo mukanaan. Eikä tässä päätöksessä kukaan voi sinua auttaa. Eikä varmastikkaan tämä palsta.
 
Toisaaltaan rähinä on yksi rehellisimmistä keinoista purkaa omaa pahaa mieltään ja kenelle sitä sitten rähisisi, ellei rakkaimmilleen. Pikku rähähdyksen jälkeen ilma on taas putsattu...
Itseäni sieppaa pahiten martyyrit ja mykät. Se painostavuus joka tekee koko tilasta ahdistavan ja raskaan ja voi kestää viikkoja tai kuukausia... sellasta minä en kestäisi.
Jos ainoat vaihtoehdot ovat rähinä, marttyyrius ja puhumattomuus, niin sitten on jäänyt nelivuotiaana oppimatta jotain aivan ratkaisevan tärkeää, eli kuinka asiat selvitetään puhumalla. En tosiaan olisi yhdessä kenenkään sellaisen kanssa, joka on henkisesti kolmivuotiaan tasolla.
 
Jos ainoat vaihtoehdot ovat rähinä, marttyyrius ja puhumattomuus, niin sitten on jäänyt nelivuotiaana oppimatta jotain aivan ratkaisevan tärkeää, eli kuinka asiat selvitetään puhumalla. En tosiaan olisi yhdessä kenenkään sellaisen kanssa, joka on henkisesti kolmivuotiaan tasolla.
Sanoinko jossakin, että nuo ovat ainoat vaihtoehdot?
Sanoin, että mielestäni rähinääkin pahempi on marttyrius ja puhumattomuus.

(((btw. useimmilla ihmisillä on tapana purkaa tavalla tai toisella pahaa oloansa, ahdistustansa tai jotakin muuta ja harvemmin se epämiellyttävän tunteen purkaminen alkaa rakentavalla keskustelulla)))
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Xcv
Otsikossa kirjoitat ettet uskalla kertoa miehellesi haluavasi eron. Mitä pelkäät tapahtuvan jos kerrot? Huutoraivari, vai pelkäätkö että voisi jo käydä päälle?

Selväksi on käynyt sun kirjoituksista, että tuohon suhteeseen ei kannata jäädä. Mies kuulostaa hirveältä öykkäriltä, ja mun korviini siltä että seuraavaksi tulee nyrkistä. Älä jää sitä odottamaan. Olen kuitenkin samaa mieltä että kun väkivaltaa ei ole vielä ollut, niin et ehkä pääse turvakotiin (toki voit soittaa ja kysyä). Eli nyt vuokra-asunto hakuun, ja odotteluajaksi muutat jollekin kaverille tai vanhemmallesi.

Jos pelkäät että mies käy päälle, niin älä kerro erosta tilanteessa missä olet kahden hänen kanssaan. Kerro vaikka julkisella paikalla tai kaverin läsnäollessa. Tai vaikka tekstarilla. Mutta vie ainakin lapsi hoitoon, ettei joudu kuulemaan miehen ensireaktiota.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Ilta on mennyt vuokra-asuntoja katsellessa, yhtä kaksiota pääsen katsomaan keskiviikkona. Mies on lähdössä 19.7. laivalle ja aikomuksenani on muuttaa silloin pois lapsen kanssa. Minne, en tiedä vielä.

Pelkään miehen reaktiota. Kallis etelänmatka (ei saa rahoja takaisin) - mies tulee varmasti syyttämään minua siitä, että olen antanut hänen varata matkan tietäen, ettemme ole enää syksyllä perhe. Hänen silmissään olen "juoninut kaiken tarkoituksellisesti".

Mies on tuonut esille uuden piirteen. Lapsi riehui illalla ja löi isäänsä (kun ei saanut huomiota) lelulla, jolloin mies otti ja pisti lelun suoraan sanottuna paskaksi. Suht' kallis ja suht' uus, mutta koska "isillä meni hermot" niin lelun kohtalo oli päätyä palasina lattialle.
 
Ilta on mennyt vuokra-asuntoja katsellessa, yhtä kaksiota pääsen katsomaan keskiviikkona. Mies on lähdössä 19.7. laivalle ja aikomuksenani on muuttaa silloin pois lapsen kanssa. Minne, en tiedä vielä.

Mies on tuonut esille uuden piirteen. Lapsi riehui illalla ja löi isäänsä (kun ei saanut huomiota) lelulla, jolloin mies otti ja pisti lelun suoraan sanottuna paskaksi. Suht' kallis ja suht' uus, mutta koska "isillä meni hermot" niin lelun kohtalo oli päätyä palasina lattialle.
Ei hyvää päivää mikä ''mies'', kyllä sun täytyy päästä sieltä pois. Seuraavaks saattaa nimittäin lentää lapsi lattiaan kun isillä meni hermot. Aika arvaamattomalta kuulostaa tuo teidän tilanne nyt, sellaselta räjähdysherkältä tilanteelta. Ethän sä itsekään tuollasta kauaa jaksa ja isän käytös voi heijastua lapseen jopa nyt mm. just sillä lelun kanssa lyömisellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
Olet saanut hyviä neuvoja, nyt ota ne käytäntöön koska tiedät jo mitä sinun pitää tehdä.
Noin uhkaavassa, nyt jo selkeästi fyysistä väkivaltaakin ounastelevassa, tilanteessa paras on lähteä pois. Jos et jostain syystä asuntoa saisi 19.7 mennessä niin - vie kissat muutamaksi päiväksi eläinhoitolaan ja sinä lapsesi kanssa äitillesi. Kyllä sopu sijaa antaa pienessä tilassakin, usko pois :). Siellä voisit hengähtää ja etsiä asuntoa ja uutta alkua etkä olisi yksinkään - äitisi varmasti tukee sinua.

Ole rohkea itsesi ja lapsesi puolesta! Raha on vain rahaa. Henki ja terveys ja ihmisarvo ovat liian kalliita menetettäviksi.

Kaikkea hyvää sinulle ja lapsellesi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
vierailija
Ja siis kyse ei ole siitä, keittääkö joku kahvia vai ei, vaan siitä, että perheen sisällä ei toisille haistatella eikä uhkailla väkivallalla. Ei, vaikka kahvi ei olisikaan keitettynä tai pyykki pestynä tai vaikka olisi kuinka väsynyt.
Itsekin olen sitä mieltä, että jos kohtelee teitä noin pahasti, eikä selvästikään rakasta eikä kunnioita sinua, lähde! Et halua että lapsesi saa teistä mallin elämään.

Ihan sama mikä miehellä on, sinä et voi häntä parantaa. Muutos lähtee itsestä. Kuulostaa että mies on vaan vastuuta pakoileva vätys, jolla on lisäksi ilkeä luonne.
 
vierailija
Ilta on mennyt vuokra-asuntoja katsellessa, yhtä kaksiota pääsen katsomaan keskiviikkona. Mies on lähdössä 19.7. laivalle ja aikomuksenani on muuttaa silloin pois lapsen kanssa. Minne, en tiedä vielä.

Pelkään miehen reaktiota. Kallis etelänmatka (ei saa rahoja takaisin) - mies tulee varmasti syyttämään minua siitä, että olen antanut hänen varata matkan tietäen, ettemme ole enää syksyllä perhe. Hänen silmissään olen "juoninut kaiken tarkoituksellisesti".

Mies on tuonut esille uuden piirteen. Lapsi riehui illalla ja löi isäänsä (kun ei saanut huomiota) lelulla, jolloin mies otti ja pisti lelun suoraan sanottuna paskaksi. Suht' kallis ja suht' uus, mutta koska "isillä meni hermot" niin lelun kohtalo oli päätyä palasina lattialle.
Ihan turha sinun on miehen syytöksiä murehtia. Itse hän on soppansa keittänyt kohtelemalla sinua ja lasta huonosti. Hyvä, että pelastat itsesi ja lapsesi. Ei se tuosta ainakaan tule paranemaan, jos et lähde, vaan päinvastoin pahenee vain.
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
vierailija
Ilta on mennyt vuokra-asuntoja katsellessa, yhtä kaksiota pääsen katsomaan keskiviikkona. Mies on lähdössä 19.7. laivalle ja aikomuksenani on muuttaa silloin pois lapsen kanssa. Minne, en tiedä vielä.

Pelkään miehen reaktiota. Kallis etelänmatka (ei saa rahoja takaisin) - mies tulee varmasti syyttämään minua siitä, että olen antanut hänen varata matkan tietäen, ettemme ole enää syksyllä perhe. Hänen silmissään olen "juoninut kaiken tarkoituksellisesti".

Mies on tuonut esille uuden piirteen. Lapsi riehui illalla ja löi isäänsä (kun ei saanut huomiota) lelulla, jolloin mies otti ja pisti lelun suoraan sanottuna paskaksi. Suht' kallis ja suht' uus, mutta koska "isillä meni hermot" niin lelun kohtalo oli päätyä palasina lattialle.
Olisitko voinut raivostua miehellesi lelun rikkomisesta? Olisitko voinut kysyä, että "mitä hän on oikein tekemässä?", "Ajattelitko yhtään, että miltä meidän rakkaasta lapsesta tuntuu, kun hänen lelunsa rikot?"

Yhtäkaikki kunnioitus on teidän liitosta poissa ja sen säilyttäminen on AINA kahden kauppa, eli molempien täytyy huolehtia siitä. Se, ettet uskaltanut kertoa, että haluat eron, kertoo joko sinusta itsestäsi tai siitä, että miten pahaksi ilmapiiri on teidän molempien myötävaikutuksena kodissanne äitynyt. Ja rakkaus on sokea, ne piirteet, joihin suhteen alussa rakastui, voivat myöhemmin muuttua hirviön piirteiksi.

On hyvä suunnitelma, että haet vuokra-asuntoa. Ota mikä tahansa vastaan, mikä vain vähänkin sopii rahavaroillesi. Myöhemmin voit panostaa asumiseen. Jos mies kysyy etelän matkan toteutumisesta, niin sanot vain viileästi, että et tiennyt, että hän on varannut matkan, jota ei voi perua. Yritä olla näyttämättä pelkoasi. Tsemppiä!
 
Tuo tämän päiväinen asunto, jota siis menen katsomaan, on 2h+k, 50m2 jos en väärin muista. Omakotitalosta osa eristetty ja omalla sisäänkäynnillä. Juna-asemalle kilometri, sama lähikauppaan ym., ja lapsikin voisi jatkaa nykyisessä päiväkodissa, eikä oma koulukaan kärsisi. Vuokrakaan ei ollut paha, reilu 400e/kk joten sopii opiskelijankin budjettiin. Vielä pitää keksiä, mistä raha vakuuteen, ekan vuokran saan itsekin. Sosiaalitoimistosta ei taida saada enää kuin niitä paperilla olevia vakuuksia ja sellaista yksityiset eivät herkästi huoli?

Mieheni lähtee tänään työmatkalle, palaa huomenna... Nyt on ollut tyyntä (myrskyn edellä?) Olemme lapsen kanssa viettäneet paljon aikaa kahdestaan...
 
Mä en kyllä ihan tajua.

Mies on selkeästi kertonut ettei kestä pikkulapsiarkea. Saattaisi siis itsekin olla valmis eroamaan. Ehkä olisi kuitenkin syytä uskaltaa kertoa?

Toki niin että lapsi on muualla ja vaikkapa kahvilassa tai torilla tai jossain "ihmisten ilmoilla".


Jos äiti-henkilö kiukkuaa lapselle kovaäänisesti ja hajottaa lelun jolla penska mätkäisee päähän niin täällä siitä saa haleja ja päähäntaputuksia kun "aina ei vaan jaksa". Miten juttu miehen kohdalla onkin ihan eri?
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Onkohan se masentunut? Mää olin ja se oli just tuollasta! Pari viikkoa olin sairaalassa, vuoden söin lääkkeitä, ja kaikki sujui hyvin. Sillon pelotti kun lopetin lääkkeet, mutta onnistuttiin jatkamaan ja nyt menee hyvin!.Siitä on noin 5v aikaa. Kyllä kannatti!
 
Tuo tämän päiväinen asunto, jota siis menen katsomaan, on 2h+k, 50m2 jos en väärin muista. Omakotitalosta osa eristetty ja omalla sisäänkäynnillä. Juna-asemalle kilometri, sama lähikauppaan ym., ja lapsikin voisi jatkaa nykyisessä päiväkodissa, eikä oma koulukaan kärsisi. Vuokrakaan ei ollut paha, reilu 400e/kk joten sopii opiskelijankin budjettiin. Vielä pitää keksiä, mistä raha vakuuteen, ekan vuokran saan itsekin. Sosiaalitoimistosta ei taida saada enää kuin niitä paperilla olevia vakuuksia ja sellaista yksityiset eivät herkästi huoli?

Mieheni lähtee tänään työmatkalle, palaa huomenna... Nyt on ollut tyyntä (myrskyn edellä?) Olemme lapsen kanssa viettäneet paljon aikaa kahdestaan...
Mulla on sellainen kutina, että sullakin on aika hyvin lusikkas tässä sopan keittämisessä... jotenkin vaan tulee sellanen fiilis.
Sun mies ei ole koskaan kohdellut sinua tai teidän lasta väkivaltaisesti, mutta silti kerrot täällä, ettet uskalla kertoa miehellesi lähdöstäsi.
Sinä todellakin annoit hänen varata lomamatkan teidän perheelle ja silti suunnittelet häipyväsi sillävälin, kun miehesi on poissa...

En tiedä. Jokin tässä nyt mättää....
 
Sinä todellakin annoit hänen varata lomamatkan teidän perheelle ja silti suunnittelet häipyväsi sillävälin, kun miehesi on poissa...
Loma on muodostunut meillä perinteeksi. Joka vuosi (viimeiset 4 vuotta) ollaan menty samaan paikkaan, ajankohdasta riippuen syys-marraskuussa. En tiennyt matkasta ennen kuin se oli jo varattu ja myös maksettu.

Mies ei ole lyönyt minua tai poikaa, vielä, mutta on kyllä käytökseltään uhkaava ja riitatilanteissa provosoituu vain lisää vääristä sanoista (väärin: keskustella, oikein: puhua ja kuunnella)
 
Loma on muodostunut meillä perinteeksi. Joka vuosi (viimeiset 4 vuotta) ollaan menty samaan paikkaan, ajankohdasta riippuen syys-marraskuussa. En tiennyt matkasta ennen kuin se oli jo varattu ja myös maksettu.

Mies ei ole lyönyt minua tai poikaa, vielä, mutta on kyllä käytökseltään uhkaava ja riitatilanteissa provosoituu vain lisää vääristä sanoista (väärin: keskustella, oikein: puhua ja kuunnella)
Mun on tosi vaikea ymmärtää, mikset kertoisi miehellesi, että olet lähdössä?
 

Yhteistyössä