En "uskalla" hakea töitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelkuri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelkuri"

Vieras
(Ensin täytynee mainita, että tällä hetkellä olen töissä eräässä vuokratyöfirmassa, mutta työkeikkojen vähäisyys viime aikoina on saanut harkitsemaan uuden ja vakituisemman työpaikan etsimistä.)

Mutta jotenkin se työnhaku tuntuu ylitsepääsemättömältä tehtävältä. Että en mä saa kuitenkaan töitä, koska minulla ei ole tarpeeksi työkokemusta ja katkeamatonta työhistoriaa. En saa töitä, koska olen lihava. En saa töitä, koska en ole hyvä työhaastatteluissa....

Miten sitä saisi intoa yrittää, kun tuntuu siltä, ettei onnistumiseen ole mitään mahdollisuuksia ?

Mä ymmärrän tuon pelon, joka estää edes hakemasta. Mulla kyseessä oli osittain huono itsetunto ja sitten tämä vaikea työllisyystilanne, kun samaan paikkaan hakee yli 200 hakijaa, joista suurimmalla osalla on huomattavasti enemmän työkokemusta kuin vastavalmistuneella. Mä kuitenkin sain tosi kivan työn, joten hae säkin pelostasi huolimatta. Sä voit itsellesi uskotella, että vain "kokeilet", kun sulla kerran on jo työpaikka. Ja sitten pitää vaan myös tietoisesti jankuttaa hyviä puolia itselleen (jos sun päässä soi olen lihava-ei mua palkata, hoe itsellesi jotain positiivista esim. olen ahkera ja sosiaalinen-minut halutaan töihin).

Niitä töitä on ihan turha hakea, mitkä on ilmoitettu jossain työkkärin sivuilla ja joihin on aina se joku 200+ hakijaa.

Itse hain täysin kouluttamattomana ja mitättömällä työkokemuksella (sisältää vuosien pituisia selittämättömiä aukkoja) vähän aikaa sitten yhtä "piilotyöpaikkaa", ja olin sinne ainoa hakija. Työhaastattelu koostui lähinnä siitä, että työnantaja kysyi, haluanko tulla heille töihin. :)

Oletko oikeasti lihava vai kuvitteletko vain?Itsetuntoa on ainakin syytä kohentaa. Sussa on paljon hyviä puolia, keskity niihin. Ja jos lihavuus estää elämästä normaalia elämää (esim. hakemasta töitä) niin kannattaisko vaikka laihduttaa?

Ihan mielenkiinnosta, mitä töitä olet hakemassa?

Niitä töitä on ihan turha hakea, mitkä on ilmoitettu jossain työkkärin sivuilla ja joihin on aina se joku 200+ hakijaa.

Itse hain täysin kouluttamattomana ja mitättömällä työkokemuksella (sisältää vuosien pituisia selittämättömiä aukkoja) vähän aikaa sitten yhtä "piilotyöpaikkaa", ja olin sinne ainoa hakija. Työhaastattelu koostui lähinnä siitä, että työnantaja kysyi, haluanko tulla heille töihin. :)

Noiden piilotyöpaikkojen löyhtäminen on vaan helpommin sanottu kuin tehty, kun ei tunne oikein ketään sellaista ihmistä, joilta voisi kysellä työmahdollisuuksista. Aina kun olen parilta tuttavalta kysellyt, niin vastaus on joka kerta ollut, että kaikki työpaikat laitetaan avoimesti haettavaksi, ja mitään "piilotyöpaikkoja"ei heidän firmassaan ole.

Et kai ole mikään merkonomi, tradenomi tai vastaava? Kannattaa kouluttautua lähäriksi, silloin saa varmasti töitä.

Mitenköhän lie lähäreidenkään työtilanne tulevaisuudessa. Koulutuspaikkoja ja opiskelijoita tuntuu riittävän loputtomiin, mutta mites sitten kun tuntuu yleinen suuntaus olevan siihen suuntaan, että sairaaloita ja muita hoitopaikkoja pyritään lähinnä vähentämään ja lakkauttamaan. (Ainakin mikäli minä olen tämän sote-uudistuksen oikein ymmärtänyt)

Samanlaisia tuntemuksia on ollut joskus itsellänikin. Pitkään on joutunut yrittämään. Aina kannattaa kuitenkin yrittää. Ei siinä mitään menetä, jos ei mitään saakkaan.

Yhteistyössä