A
ap
Vieras
Jos vaan voisin, ottaisin lapsen hoidosta kokonaan pois, vaan kun en voi. Jopa muualle muutto on ollut harkinnassa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Anteeksi kysymykseni, en haluaisi loukata sinua, mutta ethän vain ole mustasukkainen lapsesi hoitajalle. Kirjoitit, että lapsesi pitää hänestä kovasti, onko sinun vaikea hyväksyä sitä.
Varjelkoon, en todellakaan.Mutta hyvä näkökanta kyllä.
Tyyppi on vaan niin sellainen, minä-olen-tehnyt-tätä-työtä-30-vuotta-minä-olen-kaikessa-asiantuntija. Ne kaikki hienot lauseet vanhempien asiantuntijuudesta päiväkodin esitteessä taisi olla vain koristeita... Lyttää heti kaiken, mitä sanon ja vänkää vastaan tuolla 30 vuoden kokemuksella. Ja tuijottaa aina minua niin kuin olisin idiootti, jos uskaltaudun kertomaan oman mielipiteeni.![]()
No sitten tilanne on kyllä aika kimurantti. Etkö usko että voit ottaa puheeksi ja kertoa miltä Sinusta tuntuu? Ymmärrän että ehkä ei mahdollista mutta olen kuitenkin sitä mieltä että kannattaisi mennä ohjaajalle puhumaan asiasta. Ei kyllä kannata pitää lasta sellaisessa hoidossa jossa ei yhteistyö ole mahdollista. Lapsi se on joka viimekädessä eniten kärsii.
Ymmärrän turhautumisesi. Ei ole omahoitajan asia kyseenalaistaa, vaan yhdessä asioita miettiä. Kyseinen "omahoitaja" ei kyllä ole riittävästi koulutusta omahoitajuuteensa saanut. Kun Sinusta äitinä tältä tuntuu olisi tärkeä siitä johtajalle kertoa, jos puhuminen suoraan omahoitajalle tuntuu liian vaikealta. Omahoitajan tärkein tehtävä on äidin ja lapsen suhteen kannatteleminen ja tukeminen pitkän päivittäisen erossaolon aikana. Tämä ei ole mahdollista jos hoitajalla ei ole hyvää toimivaa suhdetta sekä äitiin että lapseen.
Mutta kun se omahoitaja on samalla päiväkodin johtaja.Ei sentään päivähoidon ohjaajalle asti viitsisi mennä valittamaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Anteeksi kysymykseni, en haluaisi loukata sinua, mutta ethän vain ole mustasukkainen lapsesi hoitajalle. Kirjoitit, että lapsesi pitää hänestä kovasti, onko sinun vaikea hyväksyä sitä.
Tyyppi on vaan niin sellainen, minä-olen-tehnyt-tätä-työtä-30-vuotta-minä-olen-kaikessa-asiantuntija. Ne kaikki hienot lauseet vanhempien asiantuntijuudesta päiväkodin esitteessä taisi olla vain koristeita... Lyttää heti kaiken, mitä sanon ja vänkää vastaan tuolla 30 vuoden kokemuksella. Ja tuijottaa aina minua niin kuin olisin idiootti, jos uskaltaudun kertomaan oman mielipiteeni.![]()
No sitten tilanne on kyllä aika kimurantti. Etkö usko että voit ottaa puheeksi ja kertoa miltä Sinusta tuntuu? Ymmärrän että ehkä ei mahdollista mutta olen kuitenkin sitä mieltä että kannattaisi mennä ohjaajalle puhumaan asiasta. Ei kyllä kannata pitää lasta sellaisessa hoidossa jossa ei yhteistyö ole mahdollista. Lapsi se on joka viimekädessä eniten kärsii.
Ymmärrän turhautumisesi. Ei ole omahoitajan asia kyseenalaistaa, vaan yhdessä asioita miettiä. Kyseinen "omahoitaja" ei kyllä ole riittävästi koulutusta omahoitajuuteensa saanut. Kun Sinusta äitinä tältä tuntuu olisi tärkeä siitä johtajalle kertoa, jos puhuminen suoraan omahoitajalle tuntuu liian vaikealta. Omahoitajan tärkein tehtävä on äidin ja lapsen suhteen kannatteleminen ja tukeminen pitkän päivittäisen erossaolon aikana. Tämä ei ole mahdollista jos hoitajalla ei ole hyvää toimivaa suhdetta sekä äitiin että lapseen.
Mutta kun se omahoitaja on samalla päiväkodin johtaja.Ei sentään päivähoidon ohjaajalle asti viitsisi mennä valittamaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Anteeksi kysymykseni, en haluaisi loukata sinua, mutta ethän vain ole mustasukkainen lapsesi hoitajalle. Kirjoitit, että lapsesi pitää hänestä kovasti, onko sinun vaikea hyväksyä sitä.
Meni vähän sekaisin kirjoitukset. Ehkä vastauksen kuitenkin löydät, sori.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Anteeksi kysymykseni, en haluaisi loukata sinua, mutta ethän vain ole mustasukkainen lapsesi hoitajalle. Kirjoitit, että lapsesi pitää hänestä kovasti, onko sinun vaikea hyväksyä sitä.
Meni vähän sekaisin kirjoitukset. Ehkä vastauksen kuitenkin löydät, sori.
Joo, kiitos vastauksesta. En ensin löytänyt, kuvittelin, että se on tuossa otsikossa kaikki.Mutta nyt löysin.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Anteeksi kysymykseni, en haluaisi loukata sinua, mutta ethän vain ole mustasukkainen lapsesi hoitajalle. Kirjoitit, että lapsesi pitää hänestä kovasti, onko sinun vaikea hyväksyä sitä.
Alkuperäinen kirjoittaja voisiko:lapsen isä tulla mukaan puhumaan hoitajalle. Jos hän 30 vuoden kokemuksella oli valmis kuuntelemaan miehen kantaa asiaan...?
Alkuperäinen kirjoittaja silleen:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Anteeksi kysymykseni, en haluaisi loukata sinua, mutta ethän vain ole mustasukkainen lapsesi hoitajalle. Kirjoitit, että lapsesi pitää hänestä kovasti, onko sinun vaikea hyväksyä sitä.
No sä varmaankin oot sitten idiootin näköinen, omahyväinen.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Niin, kai sitä pitäisi harkita juttelemista päivähoidon ohjaajalle. En vaan millään kehtaisi, kun piti aikanaan lujaa ottaa yhteen, että sain lapsen tuonne hoitoon. En hakiessani tiennyt, että siellä on henkilökunta täysin vaihtunut ja meininki on sen mukaista.Silloin, kun isompi lapsemme oli samassa paikassa hoidossa, siellä toimittiin siihen tyyliin, että se tuntui tuolle erityislapsellekin hyvältä paikalta.
Ja nyt sekä harmittaa että hävettää. Ihan turhaan kaikki takkuaminen...
Alkuperäinen kirjoittaja silleen:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Niin, kai sitä pitäisi harkita juttelemista päivähoidon ohjaajalle. En vaan millään kehtaisi, kun piti aikanaan lujaa ottaa yhteen, että sain lapsen tuonne hoitoon. En hakiessani tiennyt, että siellä on henkilökunta täysin vaihtunut ja meininki on sen mukaista.Silloin, kun isompi lapsemme oli samassa paikassa hoidossa, siellä toimittiin siihen tyyliin, että se tuntui tuolle erityislapsellekin hyvältä paikalta.
Taidat vain olla rasittava ihminen.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Onko muuten nuo vasut pakollisia? Skippaisin mielelläni... Ihan sama, mitä puhun, ei sitä kuitenkaan toteuteta.
Alkuperäinen kirjoittaja halipupu harmaana:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Onko muuten nuo vasut pakollisia? Skippaisin mielelläni... Ihan sama, mitä puhun, ei sitä kuitenkaan toteuteta.
Valitettavasti vasut ovat pakollisia, ne kuuluvat päivähoitoon ja varsinkin e-lapsella kovinkin pakollisia kun pitää tehdä tukihakemuksia yms. vaikea tilanne ap:llä ei voi muuta sanoa. Kannattaisi ehkä vaan koittaa keskustella asiasta ja sanoa miltä itsestä tuntuu, kun kaikki ajatukset aina lytätään jne... Voin ap mun mielestä myös pyytää keskusteluun jotain muuta hoitajaa samasta ryhmästä eikä se, että on "omahoitaja" tarkoita sitä että muut aikuiset eivät hoitaisi ja kasvattaisi lastasi, asioista keskustellaan aina kaikkien ryhmän aikuisten kesken, koska jokainen hoitaja näkee ja huomaa asiat omalla tavallan ja tuo näin oman tärkeän panoksen jokaisen ryhmän lapsen kasvuun ja kehitykseen vanhempien ohella.
Alkuperäinen kirjoittaja silleen:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Niin, kai sitä pitäisi harkita juttelemista päivähoidon ohjaajalle. En vaan millään kehtaisi, kun piti aikanaan lujaa ottaa yhteen, että sain lapsen tuonne hoitoon. En hakiessani tiennyt, että siellä on henkilökunta täysin vaihtunut ja meininki on sen mukaista.Silloin, kun isompi lapsemme oli samassa paikassa hoidossa, siellä toimittiin siihen tyyliin, että se tuntui tuolle erityislapsellekin hyvältä paikalta.
Taidat vain olla rasittava ihminen.