T
Tänään taas huono äiti-olo
Vieras
En osaa olla tarpeeksi hyvä äiti 9v. tyttärelleni...Nytkin aamulla tuli taas yhteenotto mitättömästä asioista, mutta mulla ei vain kärsivällisyys riitä. Tyttö on välillä vähän vaativa tapaus, mikä tahansa "kampaus" ei kelpaa. Jos laitan nopeasti jotain, pitääkin olla letit tms. Kouluun onkin jo sitten kiire ja alamme kinaamaan asiasta. Lopulta hän vain itkee ja kiukuttelee asiasta ja minä huudan ja raivoan...Tiedän, että todennäköisesti asia olisi mennyt toisella tavalla, kun olisin heti hänen pyytäessä esim. laittanut letit niin kuin hän tahtoo...Sitten yritän auttaa pukeutumisessa, että laittaisi tarpeeksi paljon päälle (kun nyt ei ole helle!), niin apuni ei kelpaa, mutta toisaalta kyselee koko ajan: pärjäänkö mä näillä vaatteilla. Jos sanon, että et pärjää, niin ei kuitenkaan lisää vaatetta, jos sanon, että pärjäät, niin sitten kyselee silti uudestaan, että tuleeko vaatteissa kylmä...Mitenkään ei ole hyvin! Mulla ei vain hermot kestä, että heti aamutuimaan joutuu satamiljoonaa asiaa vatvomaan...On kolme muutakin lasta ja paljon muutakin tekemistä....Tästäkin aamusta on nyt huono omatunto, kun tyttö kiireessä itkussasilmin lähti kouluun. Vaikka kyllä vielä ulko-ovella kävin halaamassa...