En tiedä pitäiskö hermostua nyt vai heti...

• Viestiketjun aloittaja liinu.
  • Ensimmäinen viesti
liinu.
Verhoja, pöytäliinoja, lakanoita odottaa tuolla silitettävien pinossa. Ja en viitsi ommella nyt illalla, kun meidän muksu on tosi huonouninen, heräilee kaikkiin ääniin.

No, kaverinsa sanoi, että mee sitten kun mieles tekee kuitenkin. Kyllä mies sitä pyysi mukaan, mutta sanoi ettei oikein ole hänen juttu. Ei se mustakaan mikään kovin hieno veto ollut, mutta eipä tuo nyt illalla olisi ehtinyt kun piti sinne rientoihin lähteä...

"vieras"
[QUOTE="toinen näkökulma";28299468]Itse kyllä annan täydet sympatiat aapeelle! Itse en ole edes raskaana ja silti väsyttää ja ärsyttää tehdä itse kaikki kotityöt kun mies on harrastuksissaan monta kertaa viikossa. Ja niille joiden mielestä pitäisi heittää mies pihalle, niin olen iloinen teidän puolestanne, että olette löytäneet täydellisen kultakimpaleen, mutta kaikki eivät sellaista koskaan löydä.. [/QUOTE]

Ja sen takia kannattaa sitten alkaa sikiämään itsekeskeisen kuspäämiehen kanssa? Ja sitten sen väistämättömän eron jälkeen alatte kirjoittaa tänne, että mies ei halua nähdä lapsiaan ja lapset on ihan rikki, miksi iskä hylkää ja buuhuu.... Vaikka tiedätte itsekin, että jos mies ei hoida lapsiaan silloin kun asuu lasten kanssa, niin tuskin tulee hoitamaan niitä eron jälkeenkään.

Mieluummin yksin, kuin kuspäämiehen kanssa, koska se menee teille kaaliin??

[QUOTE="vieras";28299567]Ja sen takia kannattaa sitten alkaa sikiämään itsekeskeisen kuspäämiehen kanssa? Ja sitten sen väistämättömän eron jälkeen alatte kirjoittaa tänne, että mies ei halua nähdä lapsiaan ja lapset on ihan rikki, miksi iskä hylkää ja buuhuu.... Vaikka tiedätte itsekin, että jos mies ei hoida lapsiaan silloin kun asuu lasten kanssa, niin tuskin tulee hoitamaan niitä eron jälkeenkään.

Mieluummin yksin, kuin kuspäämiehen kanssa, koska se menee teille kaaliin??[/QUOTE]

:flower:

liinu.
On tuossa miehessä paljon hyvääkin! Poika on sille kaikki kaikessa, sen kanssa jaksaa touhuta maailman tappiin. Hän urheilee paljon eikä juo lähes koskaan alkoholia, nytkin lähti autolla iltarientoihin. Ei mäkätä mulle rahankäytöstä ja kiittää kyllä asioista, joita itse teen perheemme eteen. Käy töissä ahkerasti ja hoitaa ylityötkin kunnialla.

hhhh
Sitä vielä että ei sen kodin aina tarvitse kiiltää. :) teet sen minkä jaksat ja nauti viimeisitä viikoista, jotka olet "kaksin" esikoisen kanssa. Kyllä ne vieraatkin ymmärtää ettei viimisillään raskaana ja pienen vilpertin kanssa jaksa kaikkea normaalisti.

Huomenna vaan keittiön siivous, pikaimuroinyi ja pyykkitelineiden piilotus makkariin oven taa ja sitten otat rennosti. ;)

• Tykkää
Reactions: Tír na nÓg
"Lissu"
On tuossa miehessä paljon hyvääkin! Poika on sille kaikki kaikessa, sen kanssa jaksaa touhuta maailman tappiin. Hän urheilee paljon eikä juo lähes koskaan alkoholia, nytkin lähti autolla iltarientoihin. Ei mäkätä mulle rahankäytöstä ja kiittää kyllä asioista, joita itse teen perheemme eteen. Käy töissä ahkerasti ja hoitaa ylityötkin kunnialla.
Nyt vaan teet hänelle selväksi että hänen pitää hoitaa osuutensa kotihommista, eikä luvata ja jättää silti sulle. :) Mä en ihan oikeasti tekisi noita hommia pois alta, olkoon sitten koti sotkuinen vieraiden tullessa, ehkäpä mies siitä jotain ymmärtäisi.

Toivottavasti sulla on myös jotain omia menoja ja harrastuksia etkä ole pelkkä kotitalouskone joka hoitaa kaiken kun mies on salilla/hiihtämässä/iltariennoissa? Sinuna alkaisin enemmän käydä myös omissa menoissa ja olettaa että mies hoitaa sillä välin osuutensa eikä hommat odota sinua kun tulet kotiin. Huomenna armahtiaisin sen verran että ottaisin lapsen mukaan mutta en jäisi kotiin pelastamaan miestä pulasta vaan lähtisin lenkille tms. ja jättäisin miehen ihmettelemään missä välissä mitäkin tekee.

liinu.
Mä harrastan normaalisti liikuntaa, mutta nyt ei enää näillä viikoilla kykene. Mulla ei oikein oo mitään paikkaa mihin lähteä täältä kotoa, kun ei tosiaan ole kavereita vielä täällä paikkakunnalla :( Mun muut harrastukset onkin sitten kotiin sopivia, eli neulomista, leipomista jne... Niin siinä sitten tulee hoidettua lastakin ohessa ja tehtyä muita juttuja vaikka kuinka olisi menossa "oma aika". Ja kun mies on pojan kanssa, hän hoitaa kyllä pojan hienosti, mutta kaikki jää siihen missä sattuu olemaan - eli puurot pyyhkimättä pöydästä, pyykit lattialle jne. Eli huolehtii pojan, muttei yhtään pidemmälle.

hhhhhh
En ymmärrä miksi tää meni tämmöseks miehen haukkumiseks. Koita puhua sun miehen kanssa noista asioista. Eiköhän ne siitä selviä.

"vieras"
Nyt lopetat miehen jälkien siivoamisen! Jos ei pyyhi puuroa pöydästä, anna kovettua, kyllä hän sitten sen jossain vaiheessa pyyhkii. Ja jos jää tiskit pöydälle niin älä korjaa, likaiset sukat saa pyöriä lattialla jne. Sun mies ei ilmeisesti ymmärrä mitä kaikkea teet. Ihan pokkana annat vieraiden tulla sotkuiseen kämppään, totea vaan pokkana että miehen piti hoitaa mutta kutsui kaverinsa kylään, lähti salille ja vielä iltariennollekin. :)
Sulla on yksi lapsi ja toinen tulossa, et tarvii kolmatta huollettavaa siihen.

"vieras"
Ja nyt kun vielä voit, lähde vaikka ens viikonloppuna jonkun kaverisi luokse koko päiväksi (tai vaikka viikonlopuksi jos asuu kauempana). Miehesi joutuu sitten tekemään kaikki hommat pojan kanssa kun et ole siellä paikkaamassa. Olet ansainnut omaa aikaa ja teidän esikoinen pärjää kyllä isänsä kanssa tuon ajan.

liinu.
Olen yrittänyt puhua miehen kanssa, mutta ehkä ollaan vähän eri mieltä siitä, että mitä olisi hyvä tehdä milloinkin. Mies ei tunnu tajuavan, että vauva syntyy pian ja siihen mennessä olisi kiva, jos olisi jotain asioita tehty alta pois... Hänelle on tärkeämpää sali kuin se, että vauvan vaatteet on pesty valmiiksi.

En ehkä uskaltaisi tehdä niin, että jättäisin kaiken tekemättä... Olen ehkä liian kiltti :)

tuota noin
Mä harrastan normaalisti liikuntaa, mutta nyt ei enää näillä viikoilla kykene. Mulla ei oikein oo mitään paikkaa mihin lähteä täältä kotoa, kun ei tosiaan ole kavereita vielä täällä paikkakunnalla :( Mun muut harrastukset onkin sitten kotiin sopivia, eli neulomista, leipomista jne... Niin siinä sitten tulee hoidettua lastakin ohessa ja tehtyä muita juttuja vaikka kuinka olisi menossa "oma aika". Ja kun mies on pojan kanssa, hän hoitaa kyllä pojan hienosti, mutta kaikki jää siihen missä sattuu olemaan - eli puurot pyyhkimättä pöydästä, pyykit lattialle jne. Eli huolehtii pojan, muttei yhtään pidemmälle.
Miten ajattelit niitä kavereita hankkia, jos miehen täytyy harrastaa ainakin kuutena päivänä viikossa, ja se lauantaikin menee toipuessa, ja sinä harrastat kodinhengettäryyttä?

Eei, en ymmärrä en. Jos on pakko silittää pöytäliinoja ja verhoja tuossa vaiheessa raskautta, niin näkisin kyllä että talossa on nyt kaksi ihmistä, joilla on preferenssien asettamisessa ongelmia.

liinu.
Mun lähin ystävä asuu 250km päässä. Ei tällä selällä oikein enää ajella autolla niin kauas :) Ja meidän piti muutenkin lähteä ensi viikonloppuna autokaupoille... Kun sitäkään ei ole saatu vielä vaihdettua... Aloitin puhumisen jo syksyllä.

liinu.
tuota noin, miten sinä hankit kavereita? Kotiäitinä se on ehkä vähän haastavaa, mutta käydään sentään lapsen kanssa puistoissa, kerhossa, ulkoilemassa. En minä tiedä mistä muualta niitä kontakteja sitten saisi.

Olen yrittänyt puhua miehen kanssa, mutta ehkä ollaan vähän eri mieltä siitä, että mitä olisi hyvä tehdä milloinkin. Mies ei tunnu tajuavan, että vauva syntyy pian ja siihen mennessä olisi kiva, jos olisi jotain asioita tehty alta pois... Hänelle on tärkeämpää sali kuin se, että vauvan vaatteet on pesty valmiiksi.

En ehkä uskaltaisi tehdä niin, että jättäisin kaiken tekemättä... Olen ehkä liian kiltti :)
Mä voin taata ettei sun työt tule ainakaan kevenemään kun vauva syntyy. Sulla on siinä sinusta riippuvainen vauva, joka tod.näk. valvottaa yöllä, huomiota kaipaava esikoinen ja HUOMIOTA kaipaava aviomies + ne kotityöt.

NYT ON OIKEASTI korkea aika puhua siitä, että kotitöiden tulee hoitua myös mieheltä automaattisesti. Ja KYLLÄ sinä voit jättää työt tekemättä.

"vieras"
tuota noin, miten sinä hankit kavereita? Kotiäitinä se on ehkä vähän haastavaa, mutta käydään sentään lapsen kanssa puistoissa, kerhossa, ulkoilemassa. En minä tiedä mistä muualta niitä kontakteja sitten saisi.
Kotiäitinähän se on just helppoa. Suomalaiset saa ystäviä lapsuuden jälkeen kahtena aikana, opiskellessa ja ollessaan kotiäitinä. Sillonhan juuri tavataan muita äitejä, jotka ovat samassa elämäntilanteessa ja kaikilla on aikaa tavata.

"Emma"
Minä en näe siinä mitään hyvää, että mies lähtee iltarientoihin, jos vaimo on viimeisillään raskaana väsyneenä ja pieni lapsi kotona. Ylityötkin kuulostavat epäilyttäviltä.

"vieras"
Miten olette päätyneet paikkakunnalle josta et tunne ketään ja mistä on noin jumalattoman pitkä matka lähimmän ystäväsi luokse?

Olet liian kiltti. Ei sun mies ymmärrä jos nätisti ehdottelet josko mies osallistuisi kotitöihin. Miehesi tietää että pääsee kuin koira veräjästä vaikka jättää tekemättä, eihän se noin voi olla. Niin tekee kuin lupaa.
Nyt lopetat miehen passaamisen ja annat hoitaa omat jälkensä itse. Veikkaan ettei montaa viikkoa mene kunnes ymmärtää yskän.

Miten miehesi meinaa päästä salille kun olet sairaalassa vauvan kanssa?

liinu.
Mies täyttää tänä vuonna 25.

Yritän puhua miehen kanssa, mutta nähdään aika harvoin niin, että mies jaksaisi jutella. On kuulemma töistä niin väsynyt. Ja ylityöt eivät ole epäilyttäviä, niitä vain on joissain firmoissa. Täällä Länsi-Suomessa ollaan aika paljon estyneempiä kuin mihin minä olen tottunut, niin ei ystävystyminen käy niin helposti :)

No tuota, mies on täältä kotoisin. Minun kotipaikkakunnalleni on 500km, joten tuo 250km lähimmän ystävän luokse ei tunnu matkalta eikä miltään kun suurin osa ystävistä asuu tuolla 500km päässä :)

Ei mies varmaan sitten menekään salille kun olen sairaalassa ja toivottavasti tajuaa, että saleiluun tulee tauko sitten isyyslomalla. En muuten ymmärrä miten meinaa että pärjään alkuun.

"vieras"
Jos sun mies jättää kaverinsa kotiinsa mennääkseen salille niin ei se kyllä ole ollenkaan ymmärtänyt ettei sinne vauvan synnyttyäkään pääse. Otapa sekin asia esille. Tee vaikka jotkut työvuorolistat kumpi hoitaa illalla keittiön siistiks ja tekee ruuat jne, ei se kyllä muuten tajua. Sulla on lapsellinen mies.

Missä tarkalleen asut? t. länsi-suomalainen

lol wtf
Jätä se sika silti varmuuden vuoksi. On se nyt saatana ettei mies voi käyttää lauantai-iltaansa sotkuiseksi päästetyn kodin siivoamiseen ja antaa sinun keskittyä ompelemiseen.

Ei vittu mitä sakkia täällä pyörii.

liinu.
Satakunnassa asun.

Olen kyllä joskus kilahtanut miehelle tuosta asiasta, että miten kuvittelee käyvänsä salilla sitten, kun toinen lapsi syntyy... Mutta tuntuu, ettei mies ole ajatellut niin pitkälle tai ei muista esikoisen vauva-ajasta, ettei kumpikaan käynyt ekaan kuukauteen yhtään missään... Ja senkin jälkeen mies kävi vain koulussa.

Yhteistyössä