En tiedä pitäiskö hermostua nyt vai heti...

• Viestiketjun aloittaja liinu.
  • Ensimmäinen viesti
liinu.
Mies lähti sitten iltarientoihin tuossa klo.19 maissa. Oli kyllä aiemmin luvannut, että lähtee sitten vasta, kun on tehnyt pojalle iltatoimet. No, minä sitten ajattelin, että ehdin ommella rästityöt alta pois, kun mies kerta on kotona ja hoitaa lapsen. Mulle jäikin sitten lapsenhoitokin, kun lähtikin aiemmin kun oli luvannut. Eli pojalle iltapuurot, pesut, satukirjakasat ja pitkällisen nukuttamisen jälkeen hän nukahti sitten klo.20.30.

Sitten aloin vähän katsella ympärilleni täällä asunnossa, niin niiden mun keskeneräisten ompelutöideni lisäksi täällä on:

a) lelut levällään (mä korjaan yleensä iltasin samalla kun mies syö pojan kanssa iltapalaa)
b) petivaatteet laittamatta edelleen
c) kaksi telineellistä pyykkiä odottamassa viikkausta
d) silitettäviä noin puolen metrin pino (mies lupasi hoitaa)
e) keittiö kaaoksen vallassa
f) likaisia pyykkejä pitkin lattioita
g) imuri odottamassa imuroijaa (mies lupasi hoitaa)

En viitsi enempää edes katsoa. Huomiseen mennessä olisi kivaa hoitaa kaikki, kun meille tulee iltapäivällä vieraita, paitsi että mies on tänään riennoissa, niin hän nukkuu aamulla pitkään, jonka jälkeen lähtee kuulemma hiihtämään koiran kanssa. Siinä menee yleensä 2h vähintään. Eli mulle jää kaikki nuo + pölyjen pyyhkiminen ja vessanpesu sekä tietysti pojan hoito. Ei saisi valittaa, mutta mua vähän väsyttää hoitaa kaikki yksin sillä OLEN RASKAANA RV 37, H****TTI!!!!!!!!!!!!

:'(

liinu.
Markiisille - mä yritän ihan totta parhaani. Teen kotitöitä koko päivän, mutta tällä viikolla olen tehnyt myös järjestelyjä vauvaa varten, niin kaikkea ei vain ehdi. En mitenkään.

Vieras - mähän kirjotin, että ajattelin, että ehdin, kun mies on luvannut hoitaa noista niin paljon. En kuitenkaan saa enää ommeltua sitten kun vauva syntyy ja mielestäni esikoinenkin tarvitsee kesävaatteita...

"vieras"
Mitä te olette tänään tehneet, kun koti on sotkuinen? Jos keittiö on kaaoksen vallassa ja pyykkihuolto hoitamatta niin miten noin on päässyt käymään? Miksi ette siivoa jälkiänne, vaan hommat jää tekemättä ja sitten kasautuu kaikki. Tuskin mies huomenna hiihtämään lähtee, jos kotitöitä.

"Hmm"
Miksi elätte tuollaisten miesten kanssa?
En oikeasti tajua, miten niin moni nainen suostuu tuollaiseen ja sitten vain valittaa ja valittaa ja valittaa. Heitä mies pihalle, pääset helpommalla, kun ei sentään ole hänen sotkuja ja pyykkejä hoidettavana.

"vieras"
Miksi sun pitää ommella ne vaatteet esikoiselle? Kaupasta saa (vaikka netistä tilaat) ja kesäänkin on aikaa. Vauvat nukkuu alussa paljon, joten varmasti sulla ompeluaikaa sillonkin on. Ainakin viikonloppuisin jos mieskin on kotona. Älä nyt tosta stressaa!
Muistutitko miestä noista hommista ennen kuin lähti? Mun mies kyllä hoitaa jos lupaa mutta ei aina kuule/kuuntele jos jotain ohimennen sanon, pitää siis varmistaa että viesti on huomioitu. :D
Pistät miehen imuroimaan ja silittämään ennen hiihtämistä, mitä nopeammin tekee sitä pidemmän hiihtolenkin voi tehdä ennen vieraiden tuloa. Eikö? :)

liinu.
Meillä oli tänään miehen kaveri kylässä - mies tosin itse kävi salilla päivällä, joten minä pidin kaverille seuraa sen aikaa (en viitsinyt silloin alkaa kotitöitä huiskimaan). Miehen tultua kotiin hän laittoi ruokaa ja minä järjestin makuuhuoneen uuteen uskoon, kun sinne piti saada mahtumaan vauvalle kehto. Sitten lanko ja anoppi paukauttivat yllätysvisiitille ja heille pidettiin seuraa. Miehen jäljiltä jäi keittiö. Pyykkejä levittelee tuo 1v 5kk lapsi (on keksinyt pyykkikorin).

Varmasti lähtee hiihtämään. Salillakin käy 4 kertaa viikossa, se menee lähes kaiken muun edelle. Paitsi ei pojan, onneksi.

Ja ei mies aina ole tuollainen ollut. Nyt on kuulemma ollut töissä stressaavaa (aloitti vuoden alusta opiskelujen jälkeen), niin tarvitsee paljon omaa aikaa ja harrastuksia. Mä en oikein käy missään, kun liikkuminen hankalaa eikä ole kavereita täällä uudella paikkakunnalla.

hhhh
Aina ei miehiäkään huvita kotihommat. Miksi vaattret on pakko silittää? Ihan typerää jos on muitakin hommia rästissä.
Pikasiivoukseen rikkaimuri, jolla saa suurimmat ja häiritsivimmät pois silmistä. Helpommallakin saa hommat joskus trhdä.

"toinen näkökulma"
Itse kyllä annan täydet sympatiat aapeelle! Itse en ole edes raskaana ja silti väsyttää ja ärsyttää tehdä itse kaikki kotityöt kun mies on harrastuksissaan monta kertaa viikossa. Ja niille joiden mielestä pitäisi heittää mies pihalle, niin olen iloinen teidän puolestanne, että olette löytäneet täydellisen kultakimpaleen, mutta kaikki eivät sellaista koskaan löydä..

Nyt on viimeinen hetki kouluttaa mies ennen vauvan syntymää.

Meillä mies luuli asuvansa hotellissa täyshoidolla, no jätin sitten kotityöt tekemättä. Mies rupesi ihmettelemään, että mitenkä täällä kotona on sotkuista. Silloin annoin tulla täyslaidallisen tilityksen ja lähdin kävelylle. Kun tulin takaisin oli kotona siistiä jne. Sen jäälkeen ei mies ole enää luullut asuvansa hotellissa. Ja jos jotain sellaisia piirteitä alkaa näkyä, alkaa kummasti tiskipino kasvaa keittöissä. ;)

Meillä kumpikin tekee kotitöitä.

liinu.
Mä korjasin esikoiselle vaatteita sopiviksi, kun saatiin kaverilta käytettynä. Meillä ei oikein ole varaa ostella kauheasti uusia eikä täällä pienellä paikkakunnalla ole kirppareita.

Mä en jaksa uskoa, että vauvat nukkuu paljon, sillä esikoiseni nukkui päikkäreitä ensimmäisenä 3kk maksimissaan 20min kerrallaan, paitsi liikkuvissa vaunuissa joskus jopa 2h ennen järkyttävää huutoa. No, sillä oli sitten refluksi...

"saana"
Relaa! En tiedä millaisia vieraita on tulossa, nyt tuskin ne teidän pyykkejä syynää. Nauti illasta kun lapsi nukkuu ja huomenna uusin voimin :) Mä oon todennut, että oon paljon onnellisempi kun älysin lakata stressaamasta kotitöistä. Ei se maailmaa kaada..

liinu.
En mä silitäkään normivaatteita - nuo on vain muita silitettäviä juttuja joita on kertynyt, kun en kerta kaikkiaan ole jaksanut tässä aiemmin... Nyt ne olisi pakko saada pois tuolta kaapista, kun sinne pitäisi saada vauvan kestovaipat.

"Lissu"
Jos kerran olette sopineet että mies tekee, niin sitten mies ne tekee. Mä koputtaisin aamusta miestä olalle että heihei kulta, mä menen nyt, katsothan että ne lupaamasi kotihommat on hoidettu ennen kuin vieraat tulevat. Ottaisin lapsen mukaan ja palasin puoli tuntia ennen vieraiden tuloa. Mies saa sitten ihan itse miettiä että nukkuuko myöhään ja jättää hiihtämisen väliin vai tinkiikö unistaan ja lähtee hiihtämään ennen vieraita.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
ok
Ihme kommentteja. "Miksi päästätte kämpän tuohon tilaan" - no haloo, joskus se vaan on. Ehkä ei täydellisillä mammoilla, mutta meillä muilla. Silloin olisi ihan kiva, kun molemmat talouden aikuiset osallistuisivat siivoamiseen, varsinkin jos ovat luvanneet. Ap:lle tsemppiä ja pitkää pinnaa siis!

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
liinu.
Mäkin jätän tekemättä välillä ja mies sitten sanoo, että tekee (että laittaa vaikka keittiön illalla). No, sitten tulee salilta, miettii ettei jaksakaan, että laittaa kuulemma aamulla. Aamulla sanoo, ettei ehdi. Ja tadaa, taas jäi mulle! Paitsi että siinä vaiheessa kaikki ruoka on jo kuivanut niihin lautasiin yms. niin se olis huomattavasti helpompi, jos oisin vain illalla laittanut...

"Lissu"
Mäkin jätän tekemättä välillä ja mies sitten sanoo, että tekee (että laittaa vaikka keittiön illalla). No, sitten tulee salilta, miettii ettei jaksakaan, että laittaa kuulemma aamulla. Aamulla sanoo, ettei ehdi. Ja tadaa, taas jäi mulle! Paitsi että siinä vaiheessa kaikki ruoka on jo kuivanut niihin lautasiin yms. niin se olis huomattavasti helpompi, jos oisin vain illalla laittanut...
Miksi teet jos mies jättää tekemättä? Mä antaisin niiden hommien odottaa vaikka maailman tappiin, kyllä se on tehtävä mihin itse tarjoutuu ja lupaa. Siitähän oppii tekemään ajallaan, kun itse raapii niitä kuivaneita kyrsiä irti lautasista.

ÄLÄ TEE! Anna kasan kasvaa ja katso koska mies huomaa. Sitten kun siippa alkaa valittaa, voit kuitata:"sähän lupasit tehdä". ;)

"vieras"
Mitä silität? Mä tunnustan silittäväni ehkä kerran vuodessa jotain juhlavaatteita, jos niitäkään. Miehen paidat on itsestään siliäviä enkä todellakaan ala kahden pienen lapsen kanssa täällä päivisin pyyhkeitä tm silittämään. Ihan turhaa työtä mun mielestä.
Voitko ommella nyt kun lapsi nukkuu? Vauvat nukkuu ekat pari viikkoa tosi hyvin, ei meidänkään esikoinen sen jälkeen nukkunut mutta kuopus oli onneks toista maata. Jospa teillekin tulis helpompi toinen lapsi. Etkä sä varmaan huomenna synnytä, ompelet sit vaikka ens viikolla joku ilta.
Ja miehes pistät hommiin huomenna. Miksi mies muuten lähti salille vaikka oli kaverinsa kylässä? Tosi outoa mun mielestä! Kyllä perheellisen miehen täytyy pystyä omista menoistaan joustamaan perheen hyväksi. Pari kertaa viikossa voi salilla käydä (tai useamminkin jos onnistuu hyvin) mutta ei perheen kustannuksella. Mitä kaveri tuumas kun mies pakeni salille?!

Tänään keräät likaiset vaatteet lattialta ja raivaat keittiön niin ei tarvii siitä aamulla alottaa. Mies hoitaa sit imuroinnin ja silityksen ennen hiihtämistään. Piilota vaikka monot niin ei pääse karkaamaan ennne kuin on valmista. ;)

Yhteistyössä